Citat:
1.49 ringde A till T och 2.30 ska T ha ringt A och sagt att hon skulle hem.
Från Nöjet till Js lgh sägs det vara ca 1km. En promenad däremellan tar gissningsvis minst 20 min, troligtvis längre om de samtidigt håller på att reda ut något tjafs. Då återstår ca15 min för T att vara i Js lgh, OM de över huvudtaget gick upp. Att de skulle rett ut flera års osämja på en kvart i Js lgh tycker inte jag låter särskilt troligt.
OM de gick upp i lgh verkar Ts meddelande till A lurt.
OM Ts samtal är "korrekt", tror jag inte de gick upp i lgh utan något hände utanför porten efter T ringt.
Från Nöjet till Js lgh sägs det vara ca 1km. En promenad däremellan tar gissningsvis minst 20 min, troligtvis längre om de samtidigt håller på att reda ut något tjafs. Då återstår ca15 min för T att vara i Js lgh, OM de över huvudtaget gick upp. Att de skulle rett ut flera års osämja på en kvart i Js lgh tycker inte jag låter särskilt troligt.
OM de gick upp i lgh verkar Ts meddelande till A lurt.
OM Ts samtal är "korrekt", tror jag inte de gick upp i lgh utan något hände utanför porten efter T ringt.
Om Nöjet stängde 01, så kan det ju ha varit så att A underade vid 01:49 varför T inte kommit hem? Hon kan ju då redan ha varit vid JJ:s eller nära. Kanske ringer han för att han vet om att det är något gruff och hon varit orolig?
Kanske visste pojkvännen något om grollet, eller så var de bara noga med att säga var hon var, med tanke på att det hade hänt saker i närheten tidigare.
Det skulle i princip innebära att de varit hos JJ längre än "din" spekulerade kvart, t om en halvtimme.
Det är inte heller säkert att T tänkte gå exakt när hon ringde, men började att tänka på hemgång.
Det är lite mysko med att TT följer med om det varit bråk redan under kvällen, t om så att andra har märkt det (?). Men kanske hade JJ redan där något i tankarna, att hon ville "lära TT en läxa. Kanske manipulativt lurade hem henne under förespegling om att de skulle reda ut alt en gång för alla?
Är JJ som det har skrivits om i tråden, manipulativ, kanske hon även har andra drag som handlar om att bestämma, vara i centrum och vara lättkränkt? Obs helt enkelt spekulationer, utifrån att TT ändå går hem med den som det varit gruff med.
Har också svårt att förstå vad sådant gruff kan ha handlat om. De flesta som kanske hamnar i en situation där man känner att det blir bråk, vill väl oftast bara undvika varandra sen?
Mest tror jag att det antagligen hade redan börjat torna upp sig till att bli obehgligt när T*ove ringer och säger att hon ska gå hem och det var därför hon ville gå, och att det hände något där och då.
Det är ju inte långt vare sig till T:s pappa eller till A (ca 1, 7 km), så hon borde väl varit hemma strax efter 02:30 om hon begett sig av då med cyklen.
Hur tänker du runt grannarnas rapporteringom dunsar osv?