2022-10-26, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Youareneveralone
Oavsett OM det hade varit så, så har polisen högst troligt bra koll på honom under tiden.
Det tycker man ju OM de inte har fastnat vid en viss hypotes/ gärningsman som Eksöpolisen gjorde i fallet med det skjutna paret i Nässjö för några år sedan. De var ju inne på fel spår länge och brydde sig inte om något annat än den de först misstänkte.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueGypsy
Fick idag höra något väldigt intressant. En persons (väldigt nära person till mig) kollega berättade att dennes pappa hade varit på morgonpromenad i Illharjen tidigt söndag morgon (16 oktober) och hade då reagerat på att det stod en bil där, det satt folk i den och den var immig på rutorna, så dem hade knackat på för att höra om allt var okej.
Det var JJ och MH som satt i bilen.
Litar på personen som berättade det för mig, men kan inte uttala mig om personen som berättade det för hen.
Polisen ska vara underrättade om detta. Kan ju vara en anledning till att dem sökt mycket där.

Mycket intressant

Användare sodastreamcola skrev fr någon dag sedan detta inlägg:

- I söndags innan det kom ut med efterlysning så var det en bekant som promenerade i illharjen. Där mötte personen en man. Efteråt så inser personen att det var JJ's pappa. Annars väldigt, väldigt likt
Citera
Medlem
Citat:
Fick idag höra något väldigt intressant. En persons (väldigt nära person till mig) kollega berättade att dennes pappa hade varit på morgonpromenad i Illharjen tidigt söndag morgon (16 oktober) och hade då reagerat på att det stod en bil där, det satt folk i den och den var immig på rutorna, så dem hade knackat på för att höra om allt var okej.
Det var JJ och MH som satt i bilen.
Litar på personen som berättade det för mig, men kan inte uttala mig om personen som berättade det för hen.
Polisen ska vara underrättade om detta. Kan ju vara en anledning till att dem sökt mycket där.

Intressant. Det var ju nån i tråden som för ett par dagar sedan berättade att en bekant till personen hade sett JJs pappa tidigt på morgonen på söndagen runt Illharjen. Ska försöka leta upp inlägget, men tror det skrevs för 3-4 dagar sen.
Citera
2022-10-26, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Intressant!! Finns det ngn info om vilket märke det var på bilen, färg, reg.nr. ?

Tyvärr det vet jag inte, det pratade dem inte om. Men personen som var där lär ju sagt det till polisen.
Citera
Medlem
SayWhatAgains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thevowww
Alltså va?? Om du inte trollar nu sp är detta genast av intresse?! du skriver ”folk i den”. Men det var bara MH och JJ?
Jag tror inte att BlueGypsy troller. Har varit med länge i tråden med bra information, även på PM.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjallak
Från Smt artikeln där polisen själv säger:

Har de verkligen hittat mobilen?

Kan lika gärna vara gm telefon som eftersöks.
Citera
2022-10-26, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sodastreamcoca
Har såklart ringt polisen med tipset också.

I söndags innan det kom ut med efterlysning så var det en bekant som promenerade i illharjen där mötte personen en man
Efteråt så inser personen att det var JJ's pappa. Annars väldigt, väldigt likt
(vill tillägga att detta är mitt första inlägg med detta kontot, men jag har varit aktiv i tråden med annat namn. Så ni inte tror att jag trollar)

Här är inlägget. Intressant att både JJ och JJs pappa har setts i Illharjen söndag morgon.
Citera
Medlem
BayouXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Varför vill polisen inte bekräfta ifall mobil är funnen? Är det att man vill hålla dörren öppen för alternativa gärningspersoner?
Som jag tolkar det så borde det vara Toves tillhörigheter som är försvunna, men allt är så märkligt så man blir helt snurrig.
Citera
Medlem
Citat:
Tyvärr det vet jag inte, det pratade dem inte om. Men personen som var där lär ju sagt det till polisen.

"Lär ju sagt", antingen så frågar du ännu en gång din pålitliga källa om den tipsat polisen,eller så ringer du själv polisen och berättar vad du själv hört ifrån denna pålitliga vän...

och så när du ändå frågar din pålitliga vän kan du ju höra om färg på bil, märke osv...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thevowww
Alltså va?? Om du inte trollar nu sp är detta genast av intresse?! du skriver ”folk i den”. Men det var bara MH och JJ?

Trollar absolut inte. Har varit med i tråden från första början, var även den som la ut MGMs namn först, så tar detta väldigt seriöst! 😅
Jag är ju även från Vetlanda, så sådant här kommer ju fram till en då och då.
Vet tyvärr inget mer än det jag skrev!
Citera
2022-10-26, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av missy123
Vad är det för ställe där de sågs? Skog, vatten?

Både skog och vatten. Det är ett naturreservat, rätt snårig skog där också Emån rinner. Finns en gammal kraftstation med en liten damm precis vid parkeringen. Bara ett par hundra meter från McDonalds.

Men det var också en av de första platserna som polisen gick igenom så grundligt de kunde.
Citera
2022-10-26, 15:36
Medlem
SayWhatAgains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Mycket intressant

Användare sodastreamcola skrev fr någon dag sedan detta inlägg:

- I söndags innan det kom ut med efterlysning så var det en bekant som promenerade i illharjen. Där mötte personen en man. Efteråt så inser personen att det var JJ's pappa. Annars väldigt, väldigt likt
Tänkte på detta med men hittade inte inlägget.
Det kanske börjar dra ihop sig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in