2022-10-26, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueGypsy
Fick idag höra något väldigt intressant. En persons (väldigt nära person till mig) kollega berättade att dennes pappa hade varit på morgonpromenad i Illharjen tidigt söndag morgon (16 oktober) och hade då reagerat på att det stod en bil där, det satt folk i den och den var immig på rutorna, så dem hade knackat på för att höra om allt var okej.
Det var JJ och MH som satt i bilen.
Litar på personen som berättade det för mig, men kan inte uttala mig om personen som berättade det för hen.
Polisen ska vara underrättade om detta. Kan ju vara en anledning till att dem sökt mycket där.

Och vad var det för färg på bilen?
Citera
Medlem
SayWhatAgains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guapo625
Ganska rimlig väg att åka till McD klockan 3 på natten, via Nydalarondellen sedan stora vägen bort till McD.

JJ har säkert haft med sig mobilen isåfall sedan så fort dom kommit en bit från huset (Nydalarondellen) så har hon stängt av den.

Rykterna säger ju att den visade där strax efter klockan 3 så tidslinjen stämmer ganska bra ang just det.
Tycker det är en onödig lång omväg?
Torngatan och stora vägen hade jag kunnat köpa men inte Nydalarondellen.
Citera
Medlem
Från Smt artikeln där polisen själv säger:

Citat:
– Det som kan hjälpa polisen är att om man som privatperson anträffar nycklar, plånbok eller mobil, att man inte plockar på sig dem själv utan lämnar till polisen

Har de verkligen hittat mobilen?
Citera
2022-10-26, 15:28
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Fick idag höra något väldigt intressant. En persons (väldigt nära person till mig) kollega berättade att dennes pappa hade varit på morgonpromenad i Illharjen tidigt söndag morgon (16 oktober) och hade då reagerat på att det stod en bil där, det satt folk i den och den var immig på rutorna, så dem hade knackat på för att höra om allt var okej.
Litar på personen som berättade det för mig, men kan inte uttala mig om personen som berättade det för hen.
Polisen ska vara underrättade om detta. Kan ju vara en anledning till att dem sökt mycket där.
Intressant!! Finns det ngn info om vilket märke det var på bilen, färg, reg.nr. ?
Citera
Medlem
thevowwws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Tack, men har inte heller Instagram.

Ja ibland brukar det funka, men inte denna gång. Kommer upp en blockerande ruta som säger att man måste logga in.

Tack!
Men sett den i tråden tidigare.

Onekligen ett ovanligt fall, med två häktade kvinnor. Känns som att det kan gå lite hursomhelst: bägge blir omhäktade, bägge släpps, en släpps, fler grips och häktas..

Citat:

Alltså va?? Om du inte trollar nu sp är detta genast av intresse?! du skriver ”folk i den”. Men det var bara MH och JJ?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thevowww
Yes, står på både Expressen och Aftonbladet att hon i förhör till polisen uppger att Tove cyklat hem vid 03.

Och ändå ska JJ tagit någon påse från cykeln efter MD besöket om jag nu förstått rätt?
Detta börjar bli riktig soppa..hon kan ju inte glömt kvar både mobil och cykel.
Citera
2022-10-26, 15:29
Medlem
R.E.R.R.Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Men skulle jag slå dig med en hammare eller stekpanna tror jag inte speciellt mycket skulle höras till de andra grannarna. Det skulle inte alstra ljud som när en granne hamrar, anser jag.

Plus mängder med blod från söndertrasade mjukdelar om du slår så hårt med en hammare på en kropp så att det verkligen låter som hammarslag.
Citera
2022-10-26, 15:30
Medlem
Citat:

Vad är det för ställe där de sågs? Skog, vatten?
Citera
2022-10-26, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Intressant!! Finns det ngn info om vilket märke det var på bilen, färg, reg.nr. ?

Det sätter MH i helt andra dager.
Citera
2022-10-26, 15:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Detta är hämtat från Wilmas FUP
Det går att se om mobilen är avslagen manuellt eller batterislut/krossad/batteri uttaget!
Wilmas mobil blev avstängd manuellt!

"Kl. 13:55 den 15 nov registrerar operatören Hi3G en IMSI-Detach från Wilmas mobiltelefon i sitt nät.
Uppgifter från operatören ger att det är en s.k. naturlig stängning som inträffar på Wilmas mobiltelefon.
Med andra ord, det är inte en avstängning där mobilen går sönder eller att dess batteri kopplas loss från
enheten. " (Sidan 12 i SMS-bilagan)"

Absolut är så när det gäller registrering mot en mobilmast men man även med telefoner utan aktivt SIM i sig loggar i sin tur om man stänger av eller om det är batteriet som tar slut.

Man kan se senaste omstart, uppstart etc. i dessa loggfiler från telefonen.

Detta är då förutsatt att man har tillgång till den fysiska telefonen sig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oroligkvinna
Och vad var det för färg på bilen?

Det vet jag inte, det pratade dem inte om. Men personen som var där lär ju sagt det till polisen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SayWhatAgain
Tycker det är en onödig lång omväg?
Torngatan och stora vägen hade jag kunnat köpa men inte Nydalarondellen.

Ja, garanterat att man åker via centrum, eller Torngatan och sedan Vasagatan-Brogårdsgatan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in