2022-10-25, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
Ja alltså, två vanliga unga kanske lite röriga tjejer en utekväll. Finns INGET alarmerande så vitt vi vet än, grep, cykel.. nä. Tror fortfarande inte att det är dom. Tider? Inte hade jag koll på sånt efter en utekväll i den åldern. Hoppas ni polisen inte sjabblat bort annan msg IOM detta.

Ja precis, vad säger statistiken.
Citera
2022-10-25, 16:32
Medlem
Har såklart ringt polisen med tipset också.

I söndags innan det kom ut med efterlysning så var det en bekant som promenerade i illharjen där mötte personen en man
Efteråt så inser personen att det var JJ's pappa. Annars väldigt, väldigt likt
(vill tillägga att detta är mitt första inlägg med detta kontot, men jag har varit aktiv i tråden med annat namn. Så ni inte tror att jag trollar)
Citera
2022-10-25, 16:33
Medlem
Hintar Expressen om att man ska ha hittat något i den ena misstänkta kvinnans lägenhet? Kriminalteknikerns uttalande låter lite mystiskt.

Samtidigt tyder inkopplandet av Noa på att man just nu kört fast. Noa brukar bli inkopplat i fall där man inte har en MGM att gå på.
Citera
2022-10-25, 16:33
Medlem
Ok, som boende i Vetlanda och i Händelsernas centrum uppenbarligen har jag fått denna info från en granne som..

Explosionen som ägde rum i Vetlanda här om dagen va på Lasarettsgatan 35 ! Samma adress som denna J*han L*ngshede ska ha bott på.
Den äldre man som bor i den utsatta lägenheten hade som sagt en blodig arm, polisen va snabbt på plats med hund som hittade gärningsmannen!
Men den äldre mannen hade uppgett att han egentligen inte bor i lägenheten men inte heller vet riktigt vem som har den egentligen.

Kan de va så att någon vet nåt om att L*ngshede ev kan va iblandad och trott att han bor kvar i denna lgh och att det va riktigt mot honom, men så fanns där denna äldre man ist ?
Citera
2022-10-25, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb7
Fast mördaren är väl jj? Är inte de ganska uppenbart? Sen att någon annan kört bort kroppen

Varför skulle man koppla in NOA om man var säker på vem som var MGM?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sodastreamcoca

I söndags innan det kom ut med efterlysning så var det en bekant som promenerade i illharjen där mötte personen en man
(vill tillägga att detta är mitt första inlägg med detta kontot, men jag har varit aktiv i tråden med annat namn. Så ni inte tror att jag trollar)

Och att man ser någons pappa, berätta vad du vill säga med ditt inlägg?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Märkligt. Jag tippar på att tjejerna släpps nästa häktes förhandling.
Vetlandaborna kommer nog inte acceptera att dessa släpps på fri fot.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Tror inte att grepen har använts överhuvud taget, jag tror bara att en annons har lagts ut, som ett alibi till varför hon har haft kontakt med sin pappa. tror int att dom har använt gripen i brottet. bara ett alibi, för polisen ser givetvis vem jj har varit i kontakt med

Då förstår jag, ja det är en rimlig tanke!
Citera
2022-10-25, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sodastreamcoca

Ligger det nära hans bostad? Nån som vet?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Foolsgame
Varför handlar typ hela denna tråden om JJ? Den andra tjejen då?

Bara jjs vittnesmål som har luckor tydligen.

"Vittnesmål går också emot hennes redogörelse.

Enligt uppgifter till Expressen ska polisen kunna placera samma häktade kvinna vid ett dygnet runt-öppet McDonald's i centrala Vetlanda. Hon ska dock ha begett sig dit utan den andra häktade kvinnan.

Där ska hon sedan mellan klockan 03 och 04 ha mött en man.

– De flesta spåren finns kvar dagar och veckovis, det är inget som springer ifrån dig, säger en kriminaltekniker. "
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Mycket förvirrning run just mcd besöket. Så här står det nu i expresses
Vittnesmål går också emot hennes redogörelse.

"Enligt uppgifter till Expressen ska polisen kunna placera samma häktade kvinna vid ett dygnet runt-öppet McDonald's i centrala Vetlanda. Hon ska dock ha begett sig dit utan den andra häktade kvinnan.

Där ska hon sedan mellan klockan 03 och 04 ha mött en man.

– De flesta spåren finns kvar dagar och veckovis, det är inget som springer ifrån dig, säger en kriminaltekniker. "

Ja, jag försöker lista ut om J.J ljuger. Tolkar man expressen finns det faktiskt möjlighet att dom varit på Max innan hon själv åker till McDonalds.

Sen la ju Greven till ny information som säger att båda kvinnorna uppgett för polisen att dom åkt till McDonalds.

- De två misstänkta kvinnorna har enligt uppgifter uppgett för polis att de två har åkt till McDonalds vid 02.45-tiden. Enligt källor till Aftonbladet ska en man ha skjutsat dem dit. Den mannen misstänks i nuläget inte för något brott.
Citera
Medlem
Okej såhär då.
T är inte orolig för någon ung tjej, hon försöker påkalla barchefens uppmärksamhet utan att outa sällskapet, undvika pinsamt pådrag kalabalik, hon är sansad och smart, vill inte låta sällskapet förstå att hon är rädd, hon känner sig drogad något står inte rätt till, hon vet inte vem som drogat henne hon vet inte vem hon kan lita på.
Av två onda ting är det kanske ändå bättre att ha följe med J och M än att ta sig hem vänta in än större fara?

Hon lämnas hemma hos J, tjejerna tar sig mycket riktigt till McD.

Vad är syftet med att droga henne?

Pratar vi nu verkligt människorov, som i att droga och kidnappa en kvinna, människohandel?
Då är det nog så att töserna sitter tysta som muren i häktet till dödagar i rädsla själva?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in