Citat:
Dessa drönarklipp både från ryska och ukrainska sidan brukar vara klippta. Varför vet jag inte. Kanske vill undvika avslöjande av något hemligt.
Citat:
Hur vet man att det är samma granat? Troligtvis är det inte det utan stridsvagnen skjuter flera granater under framryckning.
Citat:
Som sagt, den är klippt och det kan vara förvirrande. Det kanske även pågår en granatkastaraktion.
Citat:
Wagner har väl liknande uniformer som ukrainare har om jag förstått det hela rätt. Jag känner också att avståndet är för långt för att kunna bedöma uniformer.
Citat:
Som sagt, det är förvirrande klippt. Inte säkert i sekvens alls. Men faktum är att attacken ser oorganiserad ut tycker jag pekar på att den är realistisk. När man övar så brukar allting tendera att vara "perfekt". Snygg skyttelinje. Avancemang under eld. Sånt försvinner ut genom fönstret vanligtvis när det är allvar.
Citat:
Jag säger inte att är omöjligt.
Citat:
Varenda anfall vi har sett från det här kriget har varit i liten grupp. Ingen storskalighet någonstans. Detta kan ju vara en rysk OP med några få soldater och då räcker en stridsvagn och en skyttegrupp ypperligt.Sedan är det fortsatt konstigt att anfalla en nedgrävd motståndare men 12 man och en stridsvagn. Ryssarna har ju heller ingen ksp eller andra tyngre vapen på platsen, ingen taggtråd eller minor (?),och förefaller helt isolerade från andra förband. Vad gör de där?
Jag gissar som sagt att det är en OP.