2022-10-26, 15:06
Medlem
Jr.Sopranos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonjonesHW
Ryssland ser inte detta krig som vi ser på det. För Ryssland så är detta krig de sista draget mot Nato, i deras ögon är detta krig för Rysslands överlevnad.

Ukraina är en naturlig statsbildning med tusenåriga anor, svenska anor, ryssland däremot är ett horland och en onaturlig statsbildning, utan kultur och historia. ryssland härstammar från furstendömet moskva, vilket är en plats befolkad av lågbegåvade bönder, utan någon som helst kulturell förfining. moskva var som bekant lågprishoror till mongolerna och det faktumet syns fortfarande i deras mentalitet. Det rimliga är att Ukraina tar det dem vill ha från ryssland efter kriget och att man låter restryssland gå under. Det vore bättre för alla inklusive rysspacket som uppenbarligen inte klarar av att styra sig själva.
Citera
2022-10-26, 15:12
Medlem
jonjonesHWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YBB641
Ah, ok. Det har jag. Jag tycker Ryssland skött det fel från 2014 och framåt (minst).
Man kan tycka att en sida har gjort fel men man måste inte välja sida för det (Jag tycker Ryssland har gjort fel i typ allt)
Citera
2022-10-26, 15:12
Medlem
D3adknights avatar
Citat:
Jag tänker inte diskutera med dig, jag förstår att det är en "coping mechanism" för att du inte vill erkänna till dig själv att Ryssland har kärnvapen.

Haha, är du på riktigt?

Jag har aldrig påtalat att dom inte har några kärnvapen.
Men du har väl inte världens bästa läsförståelse.
Jag påtalade att deras faktiska siffror i vad som är användbara kärnvapen inte alls behöver betyda de siffror du kläcker ur dig.

Nej för underhållet av ryskt krigsmateriel har ju verkligen visat sig på top?

Jag tror säkert dom har tusentals fungerande. Men att säga att "alla" funkar och är i "prima" skick får mig att skratta.
Citera
2022-10-26, 15:14
Medlem
Judgments avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Om Putin ville ha fred så skulle han lämna Ukraina. Ingen skulle då fortsätta kriget mot Ryssland.
Att Putin inte lämnar Ukraina bevisar att han inte vill ha fred.
Nope. Det är inte så simpelt och det kommer aldrig bli det oavsett hur många gånger ni NPCs upprepar samma mantra
Citera
2022-10-26, 15:15
Medlem
jonjonesHWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D3adknight
Haha, är du på riktigt?

Jag har aldrig påtalat att dom inte har några kärnvapen.
Men du har väl inte världens bästa läsförståelse.
Jag påtalade att deras faktiska siffror i vad som är användbara kärnvapen inte alls behöver betyda de siffror du kläcker ur dig.

Nej för underhållet av ryskt krigsmateriel har ju verkligen visat sig på top?

Jag tror säkert dom har tusentals fungerande. Men att säga att "alla" funkar och är i "prima" skick får mig att skratta.
Okej. Jag missförstod dig. Isåfall håller jag med.
Citera
2022-10-26, 15:15
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Varför vill man inte ha fred i Ukraina? Hur kan man vara så pro-krig så att man vill att ännu mer Ukrainare ska dö? Jävla sjukt sätt och se på saker. Zelensky och Putin måste förhandla.
Jag stödjer Ukraina. Vill Ukraina ha fred så stödjer jag det också. Men jag tänker inte stödja fred om inte Ukraina vill och det innebär att de tappar territorium till Ryssland.

Det andra är att om Ryssland går vinnande ur ett invasionskrig så innebär detta att det blir "legitimt" i fortsättningen. Ryssland ska inte få något som de från början inte hade. Det är den enda lösningen som jag kan se.
Citera
2022-10-26, 15:18
Medlem
Senaste uppdatering från en skribent som över tid visat sig vara både seriös och välinformerad.

https://cornucopia.se/2022/10/uppdateras-extrema-ryska-forluster-okande-sabotage-mot-jarnvagar-i-ryssland-fortsatt-ukrainsk-offens iv-pa-luhanskfronten/

Rekommenderas. även för de som använder det ryzka tvärtemotspråket.
🙃
Citera
2022-10-26, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Som sagt, 75% av svenskarna vill skicka vapen till Ukraina. 81% stöder sanktionerna och 73% vill ha ett utvidgat militärt samarbete inom EU.

https://europa.eu/eurobarometer/api/deliverable/download/file?deliverableId=81577

Den rapporten är från början av april... när entusiasmen stod på topp.
Och undersökningen är gjord av EU-kommissionen... som förstås har en agenda.
Citera
2022-10-26, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antistalk
Tack för tipset! Kul.
Man kanske skulle koppla upp "akademikerfyllot" på en Youtube kanal idag o be honom kommentera läget.
Tex i Bakhmut nu...
Akademikerfyllot är en lustigkurre, man ska inte ta alltför allvarligt på vad han säger.
Citera
2022-10-26, 15:22
Medlem
Sgt.Blands avatar
Ksenia Sobchak verkar ha flytt Nazi-Ryssland nyss. Lite intressant ändå. Får se vad det blir av detta? Hon hann visst precis sticka innan FSB skulle arrestera henne.

https://twitter.com/mkpetkova/status/1585259822886555649
Citera
2022-10-26, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Judgment
Nej, du har fel och ljuger, lilla vän. 1000 svenskar visar inte i närheten vad 10,4 miljoner svenskar tycker

Du vet uppenbart inte hur undersökningar går till. Jag skulle tro att felmarginalen ligger på 3-4 procent. Det du ska titta på är urvalsmetoden och svarsfrekvensen.

Du kan läsa statistik på universitet eller studera själv på internet. Det finns flera kurser online.
Citera
2022-10-26, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Judgment
Nej, du har fel och ljuger, lilla vän. 1000 svenskar visar inte i närheten vad 10,4 miljoner svenskar tycker

🙃
Rekommenderar en grundkurs i statistik på valfritt universitet worldwide.
Undantag: Ryzka universitet. Där vet man aldrig om Putin vart framme.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in