2022-10-26, 15:26
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Men det finns fortfarande flera saker som talar mot att det är äkta:
- varför är det klippt så konstigt? Samma drönare, men ändå ett hopp mellan framryckningen och när ”ryssarna” flyr.
Dessa drönarklipp både från ryska och ukrainska sidan brukar vara klippta. Varför vet jag inte. Kanske vill undvika avslöjande av något hemligt.

Citat:
- hur har man filmat både avfyrningen av och brisaden från samma (?) granat med en drönare?
Hur vet man att det är samma granat? Troligtvis är det inte det utan stridsvagnen skjuter flera granater under framryckning.

Citat:
- granatbrisaden uppe till höger under framryckningen; var kommer den ifrån? Strv skjuter väl inte ut mot åkern?
Som sagt, den är klippt och det kan vara förvirrande. Det kanske även pågår en granatkastaraktion.

Citat:
- ”ryssen” som kryper iväg är bra lik de anfallande georgierna.
Wagner har väl liknande uniformer som ukrainare har om jag förstått det hela rätt. Jag känner också att avståndet är för långt för att kunna bedöma uniformer.

Citat:
- överlag beter sig alla runt skyttegraven konstigt, och vi har som sagt ingen sammanhängande sekvens.
Som sagt, det är förvirrande klippt. Inte säkert i sekvens alls. Men faktum är att attacken ser oorganiserad ut tycker jag pekar på att den är realistisk. När man övar så brukar allting tendera att vara "perfekt". Snygg skyttelinje. Avancemang under eld. Sånt försvinner ut genom fönstret vanligtvis när det är allvar.

Citat:
En möjlighet är att den första delen av filmen är äkta, men att de andra delen med de flyende ”ryssarna” lagts till för att få mer aktion.
Jag säger inte att är omöjligt.

Citat:
Sedan är det fortsatt konstigt att anfalla en nedgrävd motståndare men 12 man och en stridsvagn. Ryssarna har ju heller ingen ksp eller andra tyngre vapen på platsen, ingen taggtråd eller minor (?),och förefaller helt isolerade från andra förband. Vad gör de där?
Varenda anfall vi har sett från det här kriget har varit i liten grupp. Ingen storskalighet någonstans. Detta kan ju vara en rysk OP med några få soldater och då räcker en stridsvagn och en skyttegrupp ypperligt.

Jag gissar som sagt att det är en OP.
Citera
2022-10-26, 15:26
Medlem
Jr.Sopranos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonjonesHW

Russofobi på full vrid här.
Russofobi är ett tramsord som saknar betydelse. Det jag hyser är ett förakt för ett folk utan historia, kultur eller förfining. ryssland är en parasitär statsbildning, lite som staternas motsvarighet till binnikemask. Ingen vill ha binnikemask, världen vore bättre om den inte fanns. Det har alltså inget med rädsla att göra utan det är bara ett konstaterande.
Citera
2022-10-26, 15:30
Medlem
mobeltasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Judgment
Jo, jag vet. Jag gråter verkligen inte, men tycker det är synd att vi sponsrar detta krig. Fred vore bättre, men det vill tyvärr varken NATO, EU eller ZelenZky. Det får väl sluta med att Ukraina blir sönderbombat, som ni vill

Och du har inte en tanke på att Ryssland har största skulden till att det inte är fred?

Du verkar tro att alla vill ha krig.
Det är det värsta som finns. Därför försöker vi sätta stopp för Putin.
Citera
2022-10-26, 15:31
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Ksenia Sobchak verkar ha flytt Nazi-Ryssland nyss. Lite intressant ändå. Får se vad det blir av detta? Hon hann visst precis sticka innan FSB skulle arrestera henne.

https://twitter.com/mkpetkova/status/1585259822886555649
Trevligt land!

Tänk tanken att Magdalena Andersson skulle bli arresterad och tvingad att fly för att hon utmanar Kristersson i nästa val?

Det är ju en orimlig tanke i ett civiliserat land, men ett faktum i rövhålsländer som Ryssland.

Att det då sen sitter knallkorkar här och försvarar gangsterlandet är ju en gåta?

Något måste ju vara allvarligt fel på dessa individer?
Citera
Medlem
BigBusinesss avatar
Citat:
Varför vill man inte ha fred i Ukraina? Hur kan man vara så pro-krig så att man vill att ännu mer Ukrainare ska dö? Jävla sjukt sätt och se på saker. Zelensky och Putin måste förhandla.

Nej du har fel. Putin måste ta hem sin invassionshär. Läs tråden så förstår du.
Citera
Medlem
Sgt.Blands avatar
101st Airborne är redan på plats i Rumänien och nu äntrar carrier group George HW Bush scenen också. Lär bli trångt i Svarta Havet snart alltså.

https://twitter.com/Feher_Junior/status/1585259965681307648
Citera
2022-10-26, 15:32
Medlem
Citat:
Du kan få tro hur mycket det vill, det förändrar inte att du har fel, dvärgen lilla

Jag tror inte. Jag vet. Svarsfrekvensen kan ju påverka. Rysstroll och sådana som stödjer Ryssland är nog överrepresenterade med konspirationstokar och outbildade personer. Dessa kan misstänkas svara i mindre utsträckning än normalbefolkningen.

Så om du vill argumentera resultatet ska du titta på urvalsmetoden och svarsfrekvensen. Däremot storleken på urvalet är helt OK.
Citera
2022-10-26, 15:34
Medlem
Bortamatchens avatar
Citat:
Jaså? Utveckla!

Har du förresten något bevis för att majoriteten av svenska befolkningen skulle vara för att vi bidrar med militär utrustning eller ens lägger oss i kriget?

Ni pro-ukrainska propagandister är så genomskinliga att ni lika gärna kan lägga ned
Vi har demokratiska val i Sverige. Samtliga partier som fått plats i riksdagen står bakom besluten om att skicka vapen till Ukraina. Till och med MP är för detta. Obskyra partier som FI är emot och de får mandat därefter.

https://tidningensyre.se/2022/4-september-2022/fred-och-konflikt-sa-tycker-partierna/
Citera
2022-10-26, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
101st Airborne är redan på plats i Rumänien och nu äntrar carrier group George HW Bush scenen också. Lär bli trångt i Svarta Havet snart alltså.

https://twitter.com/Feher_Junior/status/1585259965681307648

Finns inte en chans att en amerikansk carrier går in i Svarta havet. Det är inte hela "Screaming eagles" utan bara 2a brigaden och den gör det för att 82 airborne 3 brigaden ska åka hem

Däremot har USA flera Carriers i medelhavet.
Citera
Medlem
tenebriss avatar
Citat:
Ukraina har ingen historia
Det är ett pissland som är skapat av soviet unionen, indirekt skapat av Ryssland. Ingen brydde sig om Ukraina innan kriget, det är en korrupt gangsterstat. Ukraina har ingen kultur.

Ett självständigt land är ett självständigt land oavsett vad du anser om landet och vilken historieutbildning du har. Ukraina är ett erkänt land med erkända gränser och ryssland har invaderat det landet. Allt annat är subjektivt.
Citera
Medlem
Judgments avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mobeltass
Och du har inte en tanke på att Ryssland har största skulden till att det inte är fred?

Du verkar tro att alla vill ha krig.
Det är det värsta som finns. Därför försöker vi sätta stopp för Putin.
Du verkar tro att alla som provocerar fram och finansierar krig vill ha fred. Du verkar tro att USA är oskyldiga, så därför lägger vi ned diskussionen här så att jag slipper slösa min tid på dig

Putin har varit tydlig sedan dag ett
Citera
2022-10-26, 15:36
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Nej, du har fel och ljuger, lilla vän. 1000 svenskar visar inte i närheten vad 10,4 miljoner svenskar tycker
1000 slumpvis utvalda ger en bra bild av läget!

Det har ju visat sig vid alla val även om resultatet diffat på några procent hit och dit så stämmer det tillräckligt bra.

Tycker du man måste kolla med hela befolkningen innan man påstår nåt, då är du ju riktigt korkad!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in