2022-10-26, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Efter telefonsamtal med en granne i huset till JJ har jag dessa uppgifter.

1 Grannen känner en kusin till TT och säger att telefonen HITTADES KVAR i bostaden.
2 Polisen har genomsökt hela fastigheten även vindsutrymmet.
3 Det var grannen under JJ lägenhet fadern i familjen F. K ornasan som var upp och knackade på dörren.
4 Det var ena sonen i den familjen K ornasan som skjutsade TT till McD.
5 Tyst i huset brukar det aldrig vara.
6 Grannarna diskuterar händelsen med varann de förstår heller inte hur TT försvann ur huset.

Sedan uppgifter att Iphone inte kan tömmas på uppgifter, vilken telefon TT hade?
Om telefonen hittades i lägenheten hur är det med uppgiften att den kopplades upp senare på natten norrut?

Ojdå, inte illa!

Förmodar dock att vid nr 4; att det var JJ som skjutsades till McD, inte TT.
Citera
2022-10-26, 14:49
Medlem
BayouXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SayWhatAgain
Nydalarondellen är den vid Biltema.
McDonalds ligger söder om Centrum.
Sorry om jag rör till det, är ingen Vetlandabo

Kan det då vara någon som vilseleder att TT’s snap visar på att mobilen varit kring rondellen..Helmärkligt det här
Citera
2022-10-26, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Är det inte där det där ödehuset som det pladdrats om ligger? Ett märkligt sammanträffande.

Nej, ödehuset som någon nämnde skulle ligga i Näsby eller Hällinge, några kilometer väster om Vetlanda.
Citera
2022-10-26, 14:50
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av belloq
Nej, ödehuset som någon nämnde skulle ligga i Näsby eller Hällinge, några kilometer väster om Vetlanda.
OK, sorry att jag rör till det. Fick för mig att fastighetsbeteckningen "Åseda 15" någonting nämndes tidigare i dag, och att någon tyckte man skulle tipsa polisen. Bra, då har vi rett ut det!
Citera
2022-10-26, 14:51
Medlem
thevowwws avatar
Kan vi diskutera det konstiga med påsen som låg kvar i TT’s cykelkorg?! Känns som det glöms bort i diskussionen. Varför skulle JJ påstå i förhör att TT cyklat hem vid 02:30 när cykeln sedan stått kvar där senare under morgonen (vid 03-04), OCH att JJ tar med påsen som legat kvar i TT’s cykelkorg när hon kommer TILLBAKA från donken med grannen.

SUSPECT MUCH
Citera
2022-10-26, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Är det inte där det där ödehuset som det pladdrats om ligger? Ett märkligt sammanträffande.

Du menar det där ödehuset som nån youtubekanal som drivs av flera killar lagt ut nåt videoklipp om?
Citera
2022-10-26, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Efter telefonsamtal med en granne i huset till JJ har jag dessa uppgifter.

1 Grannen känner en kusin till TT och säger att telefonen HITTADES KVAR i bostaden.
2 Polisen har genomsökt hela fastigheten även vindsutrymmet.
3 Det var grannen under JJ lägenhet fadern i familjen F. K ornasan som var upp och knackade på dörren.
4 Det var ena sonen i den familjen K ornasan som skjutsade TT till McD.
5 Tyst i huset brukar det aldrig vara.
6 Grannarna diskuterar händelsen med varann de förstår heller inte hur TT försvann ur huset.

Sedan uppgifter att Iphone inte kan tömmas på uppgifter, vilken telefon TT hade?
Om telefonen hittades i lägenheten hur är det med uppgiften att den kopplades upp senare på natten norrut?

Det är mycket välkommet med lite förstahandsinformation som inte har filtrerats av polisen och medierna. Jag hoppas det är korrekt information.
Det är ju anmärkningsvärt om T:s telefon låg kvar i lägenheten. Det kullkastar många teorier och borde vara till fördel för MGM. Hade de verkligen mördat T så borde de definitivt ha fått undan telefonen på något sätt.
Det andra som är anmärkningsvärt är att sonen i den störda familjen skjutsade JJ till donken. Det har ju påståtts att hon inte öppnade när de knackade på, men det verkar ju då inte alls vara sant. Det är mycket viktig information och kan tyda på att JJ är oskyldig.
Citera
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eponumos
Hög IQ är inte en superkraft. Mycket beror på hur personen fungerar under stress.

Hur vet du att polisen inte får några luminolträffar i lägenheten?

Tack.

Om du har möjlighet att höra efter hur de olika boende i huset har resonerat kring ”dunsar” under natten vore det intressant att höra om.

En underlighet, dock. Det ska inte finnas någon ”vindsvåning” att söka av.
Jo det finns ett litet rum mellan två lägenheter högst upp där JJ bor, polisen har kollat det utrymmet.
Citera
Medlem
Mitt första inlägg:
Jag tänker på innebandy spelaren E S som bor på Gränsgatan 16A. Bara en tanke!
Citera
2022-10-26, 14:53
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hello87
Kan polisen se om mobilen dött av sig själv eller ngn stänge av den
Ja de kan det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.-.
Och ingen märker detta? Som sagt, går inte ihop att telefonen skulle ligga i JJs soffa i minst 1,5 dygn, antingen är JJ skyldig och kommer naturligtvis hitta telefonen, eller så är hon oskyldig och då borde TT märkt att hon saknade telefonen när hon går hem (som JJ påstår att hon gjort). Det senare går inte heller ihop med uppgifterna om TTs telefonsamtal med pojkvän.

JJ kan mycket väl ha märkt det på söndagen, och varskott Toves anhöriga.
Vad är det som säger att de anhöriga/polisen inte fick Toves mobil redan på söndagen?
Citera
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Du menar det där ödehuset som nån youtubekanal som drivs av flera killar lagt ut nåt videoklipp om?
Ja, det blev ju någon grej av det härom dagen. Nu har jag sökt i tråden på "15 Åseda", och det visade sig vara relaterat till just den här bilen. Haha. Var inte meningen att bidra till någon mystik kring den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in