Citat:
Ursprungligen postat av
divadnil
Hon är visst inte så mensa smart trots allt.
Hög IQ är inte en superkraft. Mycket beror på hur personen fungerar under stress.
Citat:
Ursprungligen postat av
Starback
Det finns ingen ufologi bakom en sån här hypotes. Däremot förklarar det varför inte polisen fått några luminolträffar i den avspärrade lägenheten. Det förklarar också varför kvinnorna tiger trots psykiska gränspassager under häktningen som föranlett § 7-undersökningar på en eller på bägge misstänkta. Olika uppgifter figurerar. Dom är strikt stumkäft av rädsla. Framförallt förklarar det att Tuva ingenstans finns att finna. Hon är putsväck. Men visst kan jag ha fel. Det händer ibland. I mystiska försvinnanden och mordgåtor skadar det aldrig med litet kreativt tänkande utanför boxen. Jag har inte pratat om nån styckning alls. Däremot tror jag att hon var i ett stycke.
Hur vet du att polisen inte får några luminolträffar i lägenheten?
Citat:
Ursprungligen postat av
lindblomsgrön
Efter telefonsamtal med en granne i huset till JJ har jag dessa uppgifter.
1 Grannen känner en kusin till TT och säger att telefonen HITTADES KVAR i bostaden.
2 Polisen har genomsökt hela fastigheten även vindsutrymmet.
3 Det var grannen under JJ lägenhet fadern i familjen F. K ornasan som var upp och knackade på dörren.
4 Det var ena sonen i den familjen K ornasan som skjutsade TT till McD.
5 Tyst i huset brukar det aldrig vara.
6 Grannarna diskuterar händelsen med varann de förstår heller inte hur TT försvann ur huset.
Tack.
Om du har möjlighet att höra efter hur de olika boende i huset har resonerat kring ”dunsar” under natten vore det intressant att höra om.
En underlighet, dock. Det ska inte finnas någon ”vindsvåning” att söka av.