2022-10-26, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av belloq
Intressant, men angående första punkten vill jag varna för möjligheten att det är vad grannen har hört, och att det är baserat på samma felaktiga rubrik. För det är väl knappast så att polisen berättat för grannen vad de hittat där.

Om grannen har tagit in till förhör kan polisen mycket väl berättat att de hittade TTs mobil i lägenhet.
Citera
2022-10-26, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Grannen känner Toves kusin och de har talat med varann om telefonen, sa att den fanns kvar i lägenheten och polisen fann den.

Är de samma granne som körde JJ elelr vem
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MAKTURA
Som GW sa: Det här är ovanligt, det bryter ett mönster och när mönstret bryts så faller all min statistik som jag brukar ha för att bygga mina slutsatser på. Det här är så ovanliga gärningsmän.

Är dessa rätt personer då?
Citera
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Grannen känner Toves kusin och de har talat med varann om telefonen, sa att den fanns kvar i lägenheten och polisen fann den.
Grannen känner min fasters lillebror. Till vem då?
Citera
2022-10-26, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nattjag
Det är tvärtom jättelätt. Exempel 1, telefonen trillar ur bakficka och glider ner mellan soffkuddar.

Och ingen märker detta? Som sagt, går inte ihop att telefonen skulle ligga i JJs soffa i minst 1,5 dygn, antingen är JJ skyldig och kommer naturligtvis hitta telefonen, eller så är hon oskyldig och då borde TT märkt att hon saknade telefonen när hon går hem (som JJ påstår att hon gjort). Det senare går inte heller ihop med uppgifterna om TTs telefonsamtal med pojkvän.
Citera
Medlem
BayouXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Hur kan telefonen vara hittad i lägenheten om snapkartan visade telefonens senaste position omkring Nydalarondellen lite efter 03? Hade JJ med sig den när hon åkte till donken? Vad tror ni?
Om snapkartan har visat på att telefonen befann sig i rondellen vid den tidpunkten så har JJ haft med den till McD, SC-kartan är tillförlitlig enligt min erfarenhet
Citera
Medlem
Citat:
Efter telefonsamtal med en granne i huset till JJ har jag dessa uppgifter.

1 Grannen känner en kusin till TT och säger att telefonen HITTADES KVAR i bostaden.
2 Polisen har genomsökt hela fastigheten även vindsutrymmet.
3 Det var grannen under JJ lägenhet fadern i familjen F. K ornasan som var upp och knackade på dörren.
4 Det var ena sonen i den familjen K ornasan som skjutsade TT till McD.
5 Tyst i huset brukar det aldrig vara.
6 Grannarna diskuterar händelsen med varann de förstår heller inte hur TT försvann ur huset.

Sedan uppgifter att Iphone inte kan tömmas på uppgifter, vilken telefon TT hade?
Om telefonen hittades i lägenheten hur är det med uppgiften att den kopplades upp senare på natten norrut?
Nämnde dom inget om JJs bil? Stog den där under natten? Var den borta på morgonen?

Om inte kanske man bar ut kroppen till bilen under natten för att sedan kunna köra iväg den senare när man nyktrat till.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hello87
Väldigt mycket prat om JJ. MH är de tyst om! Märkligt!

Hennes historia verkar ju stämma eftersom de stått att de bara är JJ version som
Inte stämmer. Men vad är de då MJ sagt eftersom hon trots allt fortfarande är häktad

Med tanke på personutredningen och P7 an som är beställd så ligger det nära till hands att tro att hon brutit ihop. Dom kanske inte får ur henne nån info över huvudlaget. J.J kanske har starkare psyke och förmodligen den drivande i hela händelseförloppet och håller därför tyst då hon inte har någon att skylla på.
Citera
Medlem
SayWhatAgains avatar
Citat:

Om telefonen hittades i lägenheten hur är det med uppgiften att den kopplades upp senare på natten norrut?

4) fick du reda på klockslag när de åkte och kom hem igen?

Snapkartan kan betyda att telefonen följde med när man skulle göra sig av med kroppen.
Klumpigt om det visar sig att JJ inte gjorde sig av med den.
Den blir svår att förklara bort!
Citera
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hello87
Är de samma granne som körde JJ elelr vem
Nej grannen mittemot JJ på översta våningen
Citera
2022-10-26, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SayWhatAgain
Har diskuterats tidigare idag.
Polisen är tipsade om detta.
Förresten så köpte JS bilen igår och den är till salu idag..

Det var som fan! Bra jobbat!

Detta är ju extremt märkligt. Varför köper man en bild som man sen säljer dagen efter? Vem ägde bilen innan JS?
Citera
2022-10-26, 14:41
Medlem
Eponumoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Hon är visst inte så mensa smart trots allt.
Hög IQ är inte en superkraft. Mycket beror på hur personen fungerar under stress.
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Det finns ingen ufologi bakom en sån här hypotes. Däremot förklarar det varför inte polisen fått några luminolträffar i den avspärrade lägenheten. Det förklarar också varför kvinnorna tiger trots psykiska gränspassager under häktningen som föranlett § 7-undersökningar på en eller på bägge misstänkta. Olika uppgifter figurerar. Dom är strikt stumkäft av rädsla. Framförallt förklarar det att Tuva ingenstans finns att finna. Hon är putsväck. Men visst kan jag ha fel. Det händer ibland. I mystiska försvinnanden och mordgåtor skadar det aldrig med litet kreativt tänkande utanför boxen. Jag har inte pratat om nån styckning alls. Däremot tror jag att hon var i ett stycke.
Hur vet du att polisen inte får några luminolträffar i lägenheten?
Citat:

1 Grannen känner en kusin till TT och säger att telefonen HITTADES KVAR i bostaden.
2 Polisen har genomsökt hela fastigheten även vindsutrymmet.
3 Det var grannen under JJ lägenhet fadern i familjen F. K ornasan som var upp och knackade på dörren.
5 Tyst i huset brukar det aldrig vara.
6 Grannarna diskuterar händelsen med varann de förstår heller inte hur TT försvann ur huset.
Tack.

Om du har möjlighet att höra efter hur de olika boende i huset har resonerat kring ”dunsar” under natten vore det intressant att höra om.

En underlighet, dock. Det ska inte finnas någon ”vindsvåning” att söka av.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in