2022-10-26, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oaklake-15
Halloj

Mitt första inlägg så dräp mig inte !

En tanke , åkte förbi JJs lägenhet förra veckan , dörren in till trapphuset pekar ju ut mot vägen (vet ej med säkerhet att det inte finns en dörr på baksidan) isåfall om hon nu blivit bragd om livet i lägenheten så skall man alltså bära ner kroppen från 2a våningen sedan ut till eventuell bil , bilen gick ej att köra fram till huvudentrén detta bör väl rimligtvis någon ha sett isåfall enligt min mening !

I en stad som sover kan mycket missas
Citera
2022-10-26, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elga3
Ingen kropp, inga spår efter blod (vad vi vet) och inga erkännanden= tyder på planerat mord. Eller?

Jag börjar tänka om.

Om tjejerna blivit utmanade av några killar att av någon anledning ha ihjäl någon. Dom bestämmer innan att mötas upp på donken 03.30, utan att ha någon kontakt via telefon. (Därför polisen ej kunnat spåra killarna).

Det drog ut på tiden därför hann JJ inte bli klar i lägenheten men M stannade kvar med en skadad/avliden TT?

Hammarslagen i golvet= TT som lyckats få tag i något och slår mot golvet?

Tik Tok utmaning ?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Här är en närbild på de båda MGM som inte finns med i sammanfattningen. Helkroppsbild, de ser ganska kaxiga ut måste jag säga..

https://twitter.com/anon_western/status/1584563780423274498

Kvinnan i bakgrunden ser extremt lik ut cam*illa s*een, vilket är stora syster till lou*se s*teen vilket är flickvännen till säljaren till den silvriga bmw som lades upp i tråden innan.

Denna cam*illa har även gillat den bilden på MH Instagram
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Finns bilden att beskåda någonstans för de som ej har Twitter-konto?

Instagram
M*ja Hellm*n

*=a
Citera
2022-10-26, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
1.49 ringde A till T och 2.30 ska T ha ringt A och sagt att hon skulle hem.
Från Nöjet till Js lgh sägs det vara ca 1km. En promenad däremellan tar gissningsvis minst 20 min, troligtvis längre om de samtidigt håller på att reda ut något tjafs. Då återstår ca15 min för T att vara i Js lgh, OM de över huvudtaget gick upp. Att de skulle rett ut flera års osämja på en kvart i Js lgh tycker inte jag låter särskilt troligt.
OM de gick upp i lgh verkar Ts meddelande till A lurt.
OM Ts samtal är "korrekt", tror jag inte de gick upp i lgh utan något hände utanför porten efter T ringt.

Njae, håller inte riktigt med dig där.

Nöjet stängde 01. Troligt att de inte gick exakt när det stängde utan att det som vanligt dröjer lite (hämta ut ev jackor, röka utanför, prata utanför etc..)

Låt säga att de går runt 01,15-01,30. Promenaden till lägenheten tar normalt 15-20 min. Säkert lite längre tid nu, med cykel, regn... Vi kan säga 30 min.

Det ger att de nog är vid lägenheten 01,45-02,00

De är nog således i lägenheten runt 30-45 min innan Tove av någon anledning vill hem. Jag tror att hon ville hem just den tiden för att bråket och konflikten hade eskalerat kraftigt i lägenheten just då.
Citera
2022-10-26, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Haha, det var 2 svenska tjejer, tvillingar. Totalt galna. Kanske från Vetlanda, lol!

https://en.wikipedia.org/wiki/Ursula_and_Sabina_Eriksson
Ja burr, det var dom jag tänkte på! Hade helt glömt bort dom, men som sagt tänkte i dom banor tidigare idag.
Hjärnan går på högvarv här, till ingen nytta ska sägas.
Citera
2022-10-26, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MAKTURA
I en stad som sover kan mycket missas

Ja absolut det hade jag kunnat köpa men om grannar nu har hört konstiga ljud, även knackat på då bör man väl vara jäkligt skraj för att bära ner en kropp är ju ändå en liten bit
Citera
2022-10-26, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Efter telefonsamtal med en granne i huset till JJ har jag dessa uppgifter.

1 Grannen känner en kusin till TT och säger att telefonen HITTADES KVAR i bostaden.
2 Polisen har genomsökt hela fastigheten även vindsutrymmet.
3 Det var grannen under JJ lägenhet fadern i familjen F. K ornasan som var upp och knackade på dörren.
4 Det var ena sonen i den familjen K ornasan som skjutsade TT till McD.
5 Tyst i huset brukar det aldrig vara.
6 Grannarna diskuterar händelsen med varann de förstår heller inte hur TT försvann ur huset.

Sedan uppgifter att Iphone inte kan tömmas på uppgifter, vilken telefon TT hade?
Om telefonen hittades i lägenheten hur är det med uppgiften att den kopplades upp senare på natten norrut?

NICE 😀
Om det stämmer att mobilen hittades i lägenheten finns chansen att TT glömde den.
Citera
2022-10-26, 14:18
Medlem
algenurbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjallak
Kan ju såklart vara en möjlighet. Det som talar emot är att JJ och TT ska ha bråkat/varit ovänner. Inte TT och MH.

Ja fast en möjlighet kunde vara att TT som tidigare varit kompis med MH missbedömer sin nuvarande vänskap med MH, och börjar prata illa om JJ när hon åkt. MH som verkar vara väldigt nära med JJ blir uppretad och börjar slåss med TT varpå något går snett.
Citera
2022-10-26, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MAKTURA
Om inte en ny häktningsförhandling sker släpps de den 11 november. Rätta mig om jag har fel.

3 november har det tidigare stått i tråden att en ev ny häktningsförhandling kan ske.
Citera
2022-10-26, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oaklake-15
Halloj

Mitt första inlägg så dräp mig inte !

En tanke , åkte förbi JJs lägenhet förra veckan , dörren in till trapphuset pekar ju ut mot vägen (vet ej med säkerhet att det inte finns en dörr på baksidan) isåfall om hon nu blivit bragd om livet i lägenheten så skall man alltså bära ner kroppen från 2a våningen sedan ut till eventuell bil , bilen gick ej att köra fram till huvudentrén detta bör väl rimligtvis någon ha sett isåfall enligt min mening !
det är en garage uppfart vid ena sidan av huset
Citera
2022-10-26, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Litet inflik från mig,
Ang teknisk bevisning i J's lägenhet så misstänker jag att det mycket väl kan finnas fler bevis än själva mobilen som knyter T till stället.

Bilen som beslagtogs har påvisat någon form av bevisning eller starka misstankar om att T befunnit sig i bilen eller tillhörigheter kopplat till T.

Då polis vid första kontrollen av bilen på parkeringsplatsen upptäcker spår av något som ser misstänkt ut gör att man vill undersöka bilen noggrannare.

Poängen är att polisen har någon slags info som gör att dom kopplar denne bil ihop med T's försvinnande, och den informationen hade polisen före dom åkte och grep MGM.

Och som jag förstått det så har man efterfrågat J om bil eller om hon har tillgång till bil då hon hämtas och grips. För strax efter J grips beslagtar och bogserar man bilen.

Obs! Mina egna tankar och teorier utifrån andra polisutredningar där man misstänker att ett brott ligger bakom.

Snarare:

Polisen misstänker JJ för människorov. Standardfrågan är då; har hon bil? Isåfall beslagtar man den. Det är standard. Likaväl som att man beslagtar mobil, datorer och kollar korttransaktioner. Standard.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in