Citat:
Ursprungligen postat av
GrevenFB
Ja. Vi kan nog utgå från att Tove var i lägenheten. Men polisen har inte bekräftat det. Bara att man har teknisk bevisning som knyter Toves mobil till lägenheten 03-04. Polisen säger dock inte inte hur lång tid mellan 03-04).
Litet inflik från mig,
Ang teknisk bevisning i J's lägenhet så misstänker jag att det mycket väl kan finnas fler bevis än själva mobilen som knyter T till stället.
Bilen som beslagtogs har påvisat någon form av bevisning eller starka misstankar om att T befunnit sig i bilen eller tillhörigheter kopplat till T.
Då polis vid första kontrollen av bilen på parkeringsplatsen upptäcker spår av något som ser misstänkt ut gör att man vill undersöka bilen noggrannare.
Poängen är att polisen har någon slags info som gör att dom kopplar denne bil ihop med T's försvinnande, och den informationen hade polisen före dom åkte och grep MGM.
Och som jag förstått det så har man efterfrågat J om bil eller om hon har tillgång till bil då hon hämtas och grips. För strax efter J grips beslagtar och bogserar man bilen.
Obs! Mina egna tankar och teorier utifrån andra polisutredningar där man misstänker att ett brott ligger bakom.