2022-10-26, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Ja. Vi kan nog utgå från att Tove var i lägenheten. Men polisen har inte bekräftat det. Bara att man har teknisk bevisning som knyter Toves mobil till lägenheten 03-04. Polisen säger dock inte inte hur lång tid mellan 03-04).
Litet inflik från mig,
Ang teknisk bevisning i J's lägenhet så misstänker jag att det mycket väl kan finnas fler bevis än själva mobilen som knyter T till stället.

Bilen som beslagtogs har påvisat någon form av bevisning eller starka misstankar om att T befunnit sig i bilen eller tillhörigheter kopplat till T.

Då polis vid första kontrollen av bilen på parkeringsplatsen upptäcker spår av något som ser misstänkt ut gör att man vill undersöka bilen noggrannare.

Poängen är att polisen har någon slags info som gör att dom kopplar denne bil ihop med T's försvinnande, och den informationen hade polisen före dom åkte och grep MGM.

Och som jag förstått det så har man efterfrågat J om bil eller om hon har tillgång till bil då hon hämtas och grips. För strax efter J grips beslagtar och bogserar man bilen.

Obs! Mina egna tankar och teorier utifrån andra polisutredningar där man misstänker att ett brott ligger bakom.
Citera
2022-10-26, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ricardos
Ja så är det Narkoman våldtog och mördade henne. Ja han gick in i hennes lägenhet men samma sätt att mörda på i en lägenhet. Även då hade grannar hört dunsar och bråk. Tyder på motstånd ja med Tove också.
Ingen våldtäkt
Citera
2022-10-26, 14:08
Medlem
VD är det för påse som försvunnit från toves cykel tro..
Citera
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Den kommer från någon som har varit i kontakt med folk som har T på snapchat. Det skrevs om det i tråden förra veckan.

Ah, tack!
Tror att jag kommit in i tråden bara för några dagar sedan, så jag lever på Grevens info och det som framkommit de sista dagarna.
Citera
Medlem
Har nån statistik eller liknande fall som de sitter på?

Om två unga tjejer går på en annan, försvunnen osv, hur brukar det vara?
Citera
2022-10-26, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av algenurbo
En sak som jag kom att tänka på är att det verkar vara väldigt självklart i tråden att det är JJ som varit drivande? Kan inte mordet ha skett då hon var vid McD? Dock har hon hjälpt till att "städa upp" därför är hon fortfarande gripen?

Kan ju såklart vara en möjlighet. Det som talar emot är att JJ och TT ska ha bråkat/varit ovänner. Inte TT och MH.
Citera
2022-10-26, 14:11
Medlem
Nu har jag inte läst ikapp tråden sedan i går. Då gick diskussionen att man trodde att eventuellt en granne skulle ha kört ned JJ till McD på natten. Kommer nu ihåg uppgiften "JJ ses lämna lägenheten för att möta någon 03:00-04:00". Jag har undrat vem som kan ha lämnat en sådan uppgift. Jo det är ju då mest troligen en granne som sett JJ lämna huset. Därför tror jag inte att den som körde ned JJ till McD är någon som bor i huset utan det är någon annan som har kommit dit med bil.
Senast redigerad av leosurvey 2022-10-26 kl. 14:14.
Citera
2022-10-26, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pullarn69

Statistiskt så finns inte dessa gm. Så ovanligt är det!
Citera
2022-10-26, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pullarn69

Som GW sa: Det här är ovanligt, det bryter ett mönster och när mönstret bryts så faller all min statistik som jag brukar ha för att bygga mina slutsatser på. Det här är så ovanliga gärningsmän.
Citera
2022-10-26, 14:13
Medlem
JJs lägenhet har ju används förut så kan ju vara så att de bara är platsen dom varit på någon annan som varit där mördat och jj bara hjälper till för att hon inte hade något val och undanhåller bevis för att sjölv överleva om hon skulle komma från häktet så inte hon ”skvallrar”
Citera
Medlem
Halloj

Mitt första inlägg så dräp mig inte !

En tanke , åkte förbi JJs lägenhet förra veckan , dörren in till trapphuset pekar ju ut mot vägen (vet ej med säkerhet att det inte finns en dörr på baksidan) isåfall om hon nu blivit bragd om livet i lägenheten så skall man alltså bära ner kroppen från 2a våningen sedan ut till eventuell bil , bilen gick ej att köra fram till huvudentrén detta bör väl rimligtvis någon ha sett isåfall enligt min mening !
Citera
Medlem
lindblomsgröns avatar
Efter telefonsamtal med en granne i huset till JJ har jag dessa uppgifter.

1 Grannen känner en kusin till TT och säger att telefonen HITTADES KVAR i bostaden.
2 Polisen har genomsökt hela fastigheten även vindsutrymmet.
3 Det var grannen under JJ lägenhet fadern i familjen F. K ornasan som var upp och knackade på dörren.
4 Det var ena sonen i den familjen K ornasan som skjutsade JJ till McD.
5 Tyst i huset brukar det aldrig vara.
6 Grannarna diskuterar händelsen med varann de förstår heller inte hur TT försvann ur huset.

Sedan uppgifter att Iphone inte kan tömmas på uppgifter, vilken telefon TT hade?
Om telefonen hittades i lägenheten hur är det med uppgiften att den kopplades upp senare på natten norrut?
Senast redigerad av lindblomsgrön 2022-10-26 kl. 14:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in