2022-10-26, 12:32
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Var har sett stått om spring i trappan?

Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Det har nog stått lite allmänt i tråden så nån annan som vet nåt om faktiskt spring i trappan får gärna utveckla men i min mening så var det nog mer överdrivet kring komma hem från krogen och sen ut igen till McD osv.

Enligt saammanfatningen som gjort:

"- Grannar ska ha rapporterat om ”spring i trappen”. (Expressen)".

Och visst, inte allst otroligt att om grannar hört dunsar mm så är de vakna och är överkänsliga för alla ljud som "spring" i trappen när de ska till Mc Donalds och hem.

Men samtidigt finns det ju allvarliga indikationer på att T*ova faktiskt varit i lägenheten och avlidit där. Då måste man ju ut med kroppen på ett eller annat sätt.

Du är inne lite mer på annat alternativ?
Citera
2022-10-26, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarolineMM
Har inte hängt med i tråden på några sidor så om denna teori redan presenterats ber jag om ursäkt för upprepning.

Bråket börjar på Nöjet det vet vi men vi vet inte om vad.

Kan det vara så att TT sett JJ och MH, MH har bett om hjälp att få hem en väldigt berusad JJ och empatisk som TT är så hjälper hon till.
JJ motsätter sig detta och bråk uppstår utanför/på nöjet.
Efter många om och men får de med henne hem till fots.
Väl hemma uppstår gammalt groll och TT bestämmer sig för att det är dags att gå, vänder på klacken men får något runt halsen säg rep/halsduk, TT får panik och drar till donken.
MH går hem om hon inte redan gjort det.

Möjligt.

Jag får för mig att anledningen till att Tove kanske bestämmer sig för att gå hem runt 02,30 är att bråket/konflikten blivit riktigt jobbig där i lägenheten. Hon känner sig inte bekväm och vill därför gå hem.
Senast redigerad av GrevenFB 2022-10-26 kl. 12:34.
Citera
2022-10-26, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
TT?
Du menar JJ?

Jag funderar på det som jag frågade dig om tidigare:

Något som du säkert redan tittat på, är mastuppkopplingen som ska vara den sista vid Biltema 03:50, hur tänker du kring den? Då förstås med allt annat i backpegeln. Är det en "rörelse" åt det hållet av hennes mobil, eller kan mobilen ha fångats upp av den masten av annan anledning?

Går det vi vet att få ihop med ett självmord, t ex att uppkopplingarna inte är exakta vare sig tidsmässigt eller platsmässigt.

Jag förstår att du har fullt upp med att läsa och spana. Själv hinner jag inte läsa en bråkdel av tråden...

Ja JJ så klart!

Masten där ja. Tror media/polisen använder orden ”mobilen kopplar upp 03:50 sista gången”.

Så vad betyder det då?
Att mobilen varit kopplad mot annan mast innan?

Eller som du minns från förr att en ny session inleds. En sån som kan bli avbruten om man får ett samtal eller mms osv

Eller menar de att en sån session löper ut?
Lite väl lite att gå på. Så det är väl så jag tänker kring detta vad de menar med kopplar upp.

Vi har ju pratat om ”hemmamast” tidigare. Var denna ”Biltema-mast” JJ:s hemmamast?

Om inte, betyder det då att man ska tolka uppkopplingen 03:50 som en rörelse norrut?
Får se om vi blir klokare på detta.

Lite ont om tid själv också men försöker ligga ikapp så gott det går.

Svårt sia om suicid förresten men vad gäller platsmässigt så kan ju en förflyttning ha skett först västerut (över järnvägen) och sen rundat upp norr om Nydala/Biltema och i den riktningen. Frågan är ju också i vilken ”tårtbit”, 120 gradersområde, ut från masten som denna ”uppkoppling” sker?
Citera
Medlem
Ingen kropp, inga spår efter blod (vad vi vet) och inga erkännanden= tyder på planerat mord. Eller?

Jag börjar tänka om.

Om tjejerna blivit utmanade av några killar att av någon anledning ha ihjäl någon. Dom bestämmer innan att mötas upp på donken 03.30, utan att ha någon kontakt via telefon. (Därför polisen ej kunnat spåra killarna).

Det drog ut på tiden därför hann JJ inte bli klar i lägenheten men M stannade kvar med en skadad/avliden TT?

Hammarslagen i golvet= TT som lyckats få tag i något och slår mot golvet?
Citera
Medlem
hassanmebyssans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Har tjejerna tagit hjälp av en grovt kriminell så kan hon ha sålts eller helt enkelt givits gratis åt folk som handlar med människor aka unga kvinnor. Att få henne inlåst i en kvart som säljer sex är ett effektivt sätt att få bort henne. Hon försvinner diskret vilket kan ha varit huvudsaken. Och så slipper man få blod på händerna. En sån här guldklimp borde dra in en del pengar.

Det buller som grannarna hört kan vara ljud från när Tuva har övermannats, bundits och fått käften tejpad. Jag har dåligt kläm på vilken våning i huset lägenheten låg på. Kan hon ha transporterats ut genom fönstret? När den ena kvinnan träffat män vid Donken kan hon ha legat i tryggt förvar i bagageluckan. Därefter körts bort till nån större stad.
Ska du förpesta tråden med dina otroliga jävla teorier kan du åtminstone skriva hennes namn rätt. Men helst ge fan i att spamma sönder tråden med efterblivna teorier om att någon beställt en ginger 🤦🏻‍♂️
Citera
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Men skulle jag slå dig med en hammare eller stekpanna tror jag inte speciellt mycket skulle höras till de andra grannarna. Det skulle inte alstra ljud som när en granne hamrar, anser jag.

Tänker att man missar ibland. Eller träffar och går vidare till golvet.
Citera
2022-10-26, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zhyper
Ibland undrar jag om jag hittat till ufologi-delen för sådana här spekulationer kräver ju inte så lite fantasiskapande förmåga. Rimligtvis togs hon ihjäl redan inne i lägenheten och bars ut på ett eller annat sätt. Transportstyckning borde ha upptäckts i form av spår redan om platsen är känd.

Känner lite likadant. Jag bor i Vetlanda, dessa tjejer hänger med lite helg-knarkare absolut, men absolut inga grovt kriminella som håller på med trafficking 🙃 folk har lite väl bra fantasi, eller så har dem kollat på alldeles för mycket film!
Citera
2022-10-26, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Det framgår inte i någon artikel hur JJ tog sig från Mc Donalds. Kanske värt att spinna vidare på.

Sent igår läste eller lyssnade jag på Sveriges Radio eller om det var nån kvällstidning där jag tyckte de sa att hon fått skjuts tillbaka av samma person. Nån minns kanske bättre.
Citera
2022-10-26, 12:35
Medlem
Citat:
Ska ha varit två olika grannar som hört dunstar och slag som påmint om hammarslag runt 02:30

En av grannarna säger att det lät som slag i golvet och hen tänkte 'är det nån som hamrar nu vid den här tiden?' (SR)

Så, gott folk - vad händer i en lägenhet som gör att det låter som hammarslag i golvet?

Kan vara hammarslag.
Lägger telefonen i en liten handduk och hamrar den till pulver, efter att ha haft iväg den till den där rondellen där den stängdes av och nu hamras oigenkännlig för att lättare kunna kastas och inte riskera att någon hittar en telefon den blir nyfiken på?
Citera
2022-10-26, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Umpalavemang
Och med hjälp av uppgifter från GM-s mobiltrafik och datatrafik så lär polisen även få reda på vilka chattsidor och forum de har varit inne på och sen kan man med hjälp av IP-adressuppgifter se när GM skickat E-post och chattmeddelande ,för polisen har de tekniska moderna hjälpmedel som krävs för att ta reda på personernas surfvanor och var personerna har varit på olika sajter och surfat samt till vilka andra personer som man har skickat E-post och kommunicerat via chattmeddelande . Och sen kan man dessutom upptäcka med vilka andra personer som man har haft mobiltelefonsamtal med och vilka man har sms-at och mms-at med

Ja vi får hoppas de redan fått fram många ”ledtrådar” den vägen.
Citera
2022-10-26, 12:37
Medlem
Citat:
Möjligt.

Jag får för mig att anledningen till att Tove kanske bestämmer sig för att gå hem runt 02,30 är att bråket/konflikten blivit riktigt jobbig där i lägenheten. Hon känner sig inte bekväm och vill därför gå hem.

Exakt min tanke, men JJ känner sig inte klar med bråket och vill få henne att stanna vilket resulterar i att TT blir strypt
Citera
2022-10-26, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Sent igår läste eller lyssnade jag på Sveriges Radio eller om det var nån kvällstidning där jag tyckte de sa att hon fått skjuts tillbaka av samma person. Nån minns kanske bättre.

Det ska vara en granne som skjutsat henne på mcd och sen hem igen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in