2022-10-21, 23:36
Medlem
Trakessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TattooedFucker
Rätt bra beskrivet.

Likelse med kollektiv/lumpen/arbetetsplats helt rätt och man kommer inte överens med alla och man behöver inte umgås mer än nödvändigt med folk man inte gillar så det är bara o gilla läget

Låter precis som tillberga ? Har varit där en kort sväng med 😄 värsta va ju brunchen på helgerna men tur så fanns de ju pizza och bra utbud i kiosken

Det där med boendesituationen när de är överbeläggning har man tur så blir de ju bra om de andra grabbarna är vettiga men att hamna med missbrukare som tänder av eller kaxiga snorungar blir man förbannad på .
Det var Tillberga. Det låter som att du var där innan mig, för någon brunch hade vi inte på helgerna och pizzan är borta ur kioskutbudet.
Missbrukare på avtändning tror jag de sätter någon annanstans första tiden. Vi hade ganska många missbrukare men de enda som kom in märkbart påverkade var på alkohol och de fick sova av sig i källaren under administrationen innan de släppte in dem till oss andra. Kaxiga snorungar finns det fortfarande en och annan dock. 😂
Citera
2022-10-25, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Enligt Kriminalvårdens siffror för 2020 kostar en intagen i anstalt 3 198 kr om dagen. Europarådet gjorde en studie 2017 över kostnaderna för 47 europeiska länders fängelseanstalter.
Resultatet av studien visade att ett genomsnitt av alla länder hade ca 1 000 kr i dygnskostnad per intagen. I våra grannländer Danmark, Finland, Island och Tyskland visade sig kostnaden vara ungefär hälften av Sveriges.

Att diskutera: Är det rimligt att intagna i Sverige kostar så mycket mer jämfört med våra närmaste grannländer och resten av EU?

Vi får hoppas vår nya regering gör verklighet av att hyra fängelse platser i fattiga länder som Rumänien, moldavien, albanien....osv
Då kommer det inte vara så häftigt och roligt att sitta i fängelse längre!
Citera
2022-10-25, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zion07
Har suttit en del på klass 1 å 2, muckade senast från hall i våras! Så har ni frågor så svarar jag gärna!

Hur kommer det sig att du åker in och ut i fängelse hela tiden?
Har du någon mongo diagnos eller bara ett allmänt miffo?
Citera
2022-10-25, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hundenmuhammed2
Hur kommer det sig att du åker in och ut i fängelse hela tiden?
Har du någon mongo diagnos eller bara ett allmänt miffo?

Är du seriös? Först och främst lär dig grammatik din jävla hund som du själv kallar dig! Det heter in och ut UR fängelse. eller bara ett allmänt miffo? Ingen kommentar asså.. dina föräldrar måste ju vara syskon?

Jadu vovven"mohammed" hur kommer det sig.. Först och främst är det inte hela tiden..finns något som heter gillar att slåss med likasinnade på gatan som yngre och blivit gäng stämplad vilket man blir om man umgås med flera personer (6 eller fler är eu's kriterier, och inte är vanliga svenssons utan folk som gör lite olika affärer av olika slag), men du har väll knappast så många vänner och kan du ens räkna så långt tro? Att man själv och ens vänner inte alltid är laglydiga, då får man polisens ögon på sig ganska så snabbt speciellt om man bor i en lugn och fin ort! Men sen har man blivit nergolad med, sen har vi ju encro med som satte dit mig senast!

Du har ingen aning om min bakgrund eller hur mitt liv ser ut idag, men jag kan se mig dig framför mig stå i fake LV och gucci kläder och kränga några gram eller till och med bara önskar att du gjorde det.. värsta sortens luffare är du som dömmer ut andra direkt och nej jag har varken någon diagnos eller är "miffo", dessutom hade det varit något fel? dig däremot borde det utföras en rättspsykiatrisk undersökning på om du rakt ut kan skriva något sådant!
Har sett dina andra kommentarer med.. politiskt sätt skiter jag i va du är men jag kan se mig fram mig att du är åt det högra hållet och att du är lite avundsjuk på utländska som har det bättre och roligare än dig!
Din morsa borde tagit det lugnt med spriten när hon va gravid med dig!
Citera
2022-10-25, 16:58
Medlem
Mr-Kristers avatar
Första dagen på Kumla

klär på befallning av mig naken, går genom larmbåge.
Vakt-Varför är du här
Jag-Dom sa att jag hotat någon
V-Hotat medintagen eller personal?
J-Medintagen
V-Bra. Nu ska du få läma UP!
J-Vägrar
V-Är du verkligen säker på det? Kommer gå mycket smidigare för dig här om du gör det
J-Säker.
V-Okej. Jaja... Vi testar att sätta dig på en normalavdelning till att börja med och se hur det går

Går några hundra meter under jord med en stor påse kläder i famnen och två vakter brevid. Känns något surrealistiskt att gå där i kulverten och lyssna på vakternas fotbollsprat, som om allt var som vanligt men ändå inte. Ankommer till D-huset och blir efter visning av toalett lämnad ensam på avdelningen. Tittar mig runt lite nervöst och träffar snart på en östeuropeisk fånge som pekar mot vad jag förstår är min cell.

Går in och börjar packa upp mina grejer. Min första tanke när jag kommer in i cellen är "Det här är fan på riktigt" Det knackar på dörren och avdelningens städare kommer in och sätter sig på sängen. Han presenterar sig, kollar läget och ställer några frågor innan han går igen. Strax kommer en ny man som vi kan kalla Afrika och hälsar på.

Afrika- Vad gör du här?
Jag- Knall. Dom sa jag hotat nån
A- Gå in till plitkuren och be om anledningen, jag vill läsa
J- Kan inte du göra det själv?
A- Ne det går inte. Måste va du
J- Då får det va. Du ska kunna se i mina ögon att jag är bra
A- Okej då.
A- flagga inte på om natten bara...

En stund senare är det inlåsning på rummet och det börjar skrikas mellan cellerna. Grannen försöker få kontakt med mig men jag väljer att vara tyst och försöka koppla av. Somnade efter ett tag och min första dag på kumla är över.
Citera
2022-10-26, 02:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Krister
Första dagen på Kumla

klär på befallning av mig naken, går genom larmbåge.
Vakt-Varför är du här
Jag-Dom sa att jag hotat någon
V-Hotat medintagen eller personal?
J-Medintagen
V-Bra. Nu ska du få läma UP!
J-Vägrar
V-Är du verkligen säker på det? Kommer gå mycket smidigare för dig här om du gör det
J-Säker.
V-Okej. Jaja... Vi testar att sätta dig på en normalavdelning till att börja med och se hur det går

Går några hundra meter under jord med en stor påse kläder i famnen och två vakter brevid. Känns något surrealistiskt att gå där i kulverten och lyssna på vakternas fotbollsprat, som om allt var som vanligt men ändå inte. Ankommer till D-huset och blir efter visning av toalett lämnad ensam på avdelningen. Tittar mig runt lite nervöst och träffar snart på en östeuropeisk fånge som pekar mot vad jag förstår är min cell.

Går in och börjar packa upp mina grejer. Min första tanke när jag kommer in i cellen är "Det här är fan på riktigt" Det knackar på dörren och avdelningens städare kommer in och sätter sig på sängen. Han presenterar sig, kollar läget och ställer några frågor innan han går igen. Strax kommer en ny man som vi kan kalla Afrika och hälsar på.

Afrika- Vad gör du här?
Jag- Knall. Dom sa jag hotat nån
A- Gå in till plitkuren och be om anledningen, jag vill läsa
J- Kan inte du göra det själv?
A- Ne det går inte. Måste va du
J- Då får det va. Du ska kunna se i mina ögon att jag är bra
A- Okej då.
A- flagga inte på om natten bara...

En stund senare är det inlåsning på rummet och det börjar skrikas mellan cellerna. Grannen försöker få kontakt med mig men jag väljer att vara tyst och försöka koppla av. Somnade efter ett tag och min första dag på kumla är över.

Vad hände resten av dagarna då?
Så såg inte min vistelse på kumla ut alls, har du fått knall och har en legit ursäkt så frågar inte grabbarna efter en P26

Det första du gör på en avdelning spelar ingen roll va en plit säger att du ska göra är att du ska hälsa på alla grabbar innan du går in i cellen och börjar bädda och packa upp! Sen går du ut för att inte värka vara en skummis som bara är på rummet och döljer något, man blir nästan accepterad direkt, absolut någogon kommer testa dig osv men det hör till, det är därför du har på dig skorna och inte tofflorna när du går in för tofflor är inte kul å köra en körning på direkt! vissa avdelningar har jag hört att folk ringer hem och frågar begär ut dina papper men är du lite av en mer typ med många kontakter och kan övertyga att du kånner dom så kommer du alltid att hitta någon som känner någon du känner!
Citera
2022-10-26, 09:59
Medlem
Mr-Kristers avatar
Citat:
Vad hände resten av dagarna då?
Så såg inte min vistelse på kumla ut alls, har du fått knall och har en legit ursäkt så frågar inte grabbarna efter en P26

Håller på att skriva ner det jag vill dela av min tid på D-huset och efterföljande avdelningar Återkommer med det.
Okej! Kan säkert se olika ut beroende på en massa faktorer. Det var hur som helst inget som störde mig.

Citat:

Det första du gör på en avdelning spelar ingen roll va en plit säger att du ska göra är att du ska hälsa på alla grabbar innan du går in i cellen och börjar bädda och packa upp! Sen går du ut för att inte värka vara en skummis som bara är på rummet och döljer något, man blir nästan accepterad direkt, absolut någogon kommer testa dig osv men det hör till, det är därför du har på dig skorna och inte tofflorna när du går in för tofflor är inte kul å köra en körning på direkt! vissa avdelningar har jag hört att folk ringer hem och frågar begär ut dina papper men är du lite av en mer typ med många kontakter och kan övertyga att du kånner dom så kommer du alltid att hitta någon som känner någon du känner!

Jag säger som Pippi Långstrump... Så kanske du gör, men så här gör jag, och det brukar bli så bra så! I min erfarenhet så handlar fängelse om att vara sig själv och man kommer långt på att bara göra som man blir tillsagd utan attityd. Det är jävligt enkelt i all sin knepighet. Vill grabbarna att du hälsar på dom så säger grabbarna till dig att gå och hälsa på dom ungefär.

Du får gärna berätta mer om dina erfarenheter av körningar och liknande. Sånt sysslar jag inte med men som jag uppfattade det så kördes det dagligen i cellerna medans mer överfallsliknande offentliga attacker med p-50 som följd skedde en gång i månaden på sin höjd.
Citera
2022-10-26, 10:40
Medlem
Citat:
Är du seriös? Först och främst lär dig grammatik din jävla hund som du själv kallar dig! Det heter in och ut UR fängelse. eller bara ett allmänt miffo? Ingen kommentar asså.. dina föräldrar måste ju vara syskon?

Jadu vovven"mohammed" hur kommer det sig.. Först och främst är det inte hela tiden..finns något som heter gillar att slåss med likasinnade på gatan som yngre och blivit gäng stämplad vilket man blir om man umgås med flera personer (6 eller fler är eu's kriterier, och inte är vanliga svenssons utan folk som gör lite olika affärer av olika slag), men du har väll knappast så många vänner och kan du ens räkna så långt tro? Att man själv och ens vänner inte alltid är laglydiga, då får man polisens ögon på sig ganska så snabbt speciellt om man bor i en lugn och fin ort! Men sen har man blivit nergolad med, sen har vi ju encro med som satte dit mig senast!

Du har ingen aning om min bakgrund eller hur mitt liv ser ut idag, men jag kan se mig dig framför mig stå i fake LV och gucci kläder och kränga några gram eller till och med bara önskar att du gjorde det.. värsta sortens luffare är du som dömmer ut andra direkt och nej jag har varken någon diagnos eller är "miffo", dessutom hade det varit något fel? dig däremot borde det utföras en rättspsykiatrisk undersökning på om du rakt ut kan skriva något sådant!
Har sett dina andra kommentarer med.. politiskt sätt skiter jag i va du är men jag kan se mig fram mig att du är åt det högra hållet och att du är lite avundsjuk på utländska som har det bättre och roligare än dig!
Din morsa borde tagit det lugnt med spriten när hon va gravid med dig!
Nu var det inte mig du citerade men jag väljer att hålla med den citerade.
Det är en speciell typ utav människor som blir burfåglar, det är inte den smartaste typen av människor om man säger så.
Missbruk/bristande konsekvenstänk/okontrollerbar aggression/klåfingrighet drabbar inte friska människor.
Det är nästan alltid någon bokstavskombination inblandat och en vettig/smart människa kan hantera impulser istället för att agera på instinkt som en grottmänniska.
Citera
2022-10-26, 13:33
Medlem
Mr-Kristers avatar
8ish månader på D-huset

Efter väckning med nervöst GODMORGON! av vakten så är den första jag träffar på grannen som försökt få kontakt kvällen innan. "Tjena Mr-Krister! Jag trodde du tagit livet av dig så tyst som du va igår" Sen går han och resten av avdelningen tillsammans med tvillingavdelning i grannhuset till arbete. Jag saknar arbetsbyxor och får snällt stanna kvar på avdelningen ett par veckor(utom torsdagar)

Det är rätt ensamt på avd under arbetstimmarna men jag dricker kaffe, småpratar med Städaren och tittar på tv fram tills den dagliga promenaden. Promenaden är liten, volleybollplan, motionsspår och några bänkar typ. Till skillnad från helgpromenaden då som är som en park + fotbollsplan och pool(komplett med död kråka i) I alla fall... Grabbarna från våra två tvillingsavdelningar ställer upp sig på rad och jag får hälsa på dom flesta jag inte redan träffat.

Allt lugnt så här långt förutom ett mindre tjafs med tidigare nämnd granne. En knivmördare och gangster som har suttit sina år så att säga. Det hela var mitt fel då jag betedde mig som en snorunge och körde nå tramsig line i stil med "vet du inte vem fan jag är" rätt så omotiverat. Blev inskickad på rummet av en vänligt sinnad kille och uppläxad om att avhålla mig från offentligt drama då det kan bli p-50(inlåsning i cell för hela avdelningen) av det. Grannens reaktion som jag hörde från cellen var "Jag skrattar åt honom." Fair enough och läxa lärd...

Dagen efter är allt åter lugnt och jag får upplysningar om att vi sköter städning av toaletter själva och att det är min vecka(var 8e ca.) Det känns lite annorlunda att städa "offentliga" toaletter men inget problem. Pratar lite med Timmie och Jens, ett par grabbar som frågar om jag är pundare "Näeee...." svarar jag med ett leende och tänker att det är en definationsfråga. Dom förklarar att det är väldigt svårt att få in droger på avdelningen men visar upp en fryspåse med större mängd Kola och erbjuder mig att smaka. Jag avböjer då jag får en stark olustig känsla av att den där påsen kommer leda till döden för någon, och det får då gärna får va någon annan än mig... Senare får jag höra att påsen försvunnit och ja, Brr.

På en torsdag säger personalen åt mig att jag ska följa med resten av avdelningen på morgonen och det är då för att en dag i veckan är det två timmar "fritidsaktiviteter". Spela innefotboll, titta på film, låna böcker och sånt. Dom här två timmarna är dom enda som känns lite som ett sommarkollo med en touch av ond bråd död.

Nu är det dags för storstädning av avdelningen och jag blir tillfrågad om jag ska va med. Det ska jag såklart och det var nog rätt val med tanke på vad som sker näst. Timmie och Jens letar upp mig i köket och frågar om jag vill se någon få riiiktigt mycket stryk. Jag tackar nej då det inte är min grej och frågar vem det gäller "Den nya killen. Han vägrar va med på storstädningen" Att jag inte vill se accepteras med en axelryckning och "Bara du inte golar så" Jag drar mig tillbaka till cellen och efter en stund hör jag dunsar från några celler bort och även kvävda skrik, som om nån stoppat en socka i munnen på pojken. Detta pågår i ett par minuter tills killen som läxade upp mig tidigare hörs säga "Det räcker nu, det räcker!"
Efter det händer ingenting, offret stannar kvar i sin cell och får efterföljande dagar stryk igen och igen tills personalen till sist tar honom från avdelningen. Efter nån dag skickas Timmie & Jens till ISOl men kommer tillbaka ett par veckor senare.

Nu är det dags att börja arbeta. Först samlas båda avd i ett litet rum, vissa går runt och skakar hand med alla, andra håller om varandra eller till och med småpussas i ett fall. Ingen bryr sig för fem öre, vilket kanske beror på vilka "paret" är. Jag vet inte. Jag blev lite svartsjuk en morgon och ville se vad som hände om jag gav den ena av paret en alldeles för lång kram när han kom för att skaka hand. Det enda som hände va att han tittade konstigt på mig och frågade "Mår du bra Mr-Krister?"
I alla fall så går vi efter räkning tillsammans ner i kulverterna till arbetsplatsen där vi får skruva i långa skruvar i långa plaströr. Det finns ett mindre "kök" här med kaffemaskin och bord för att spela schack. Man får olika ersättning beroende på hur mycket man jobbar.
Efter jobbet går vi igenom larmbåge i kulverten, piper det så drar vakterna en scanner för hand över ens kropp.(Råkar komma igenom båda stationerna med en skruv i upprullat byxben en gång) Jobbar på i någon månad tills det är "Gjort" och jag börjar arbetsvägra istället. Även om det blev ifrågasatt och rapporterat varje morgon av vakterna så kändes det bra.

Åter till avdelningen så stannade jag inne en dag för att laga mat under en promenad, träffade på Städaren i köket och nån enstaka till. Spänd stämning. Efter promenaden så öppnar Grannen min celldörr och säger "kom hit med en gång!" typ vad fan menar du frågar jag men han bara vinkar mig till sig och går ut. Blir lite förvånad men ändå inte när jag ser hela avdelningen sitta och stå uppradade vid tvsofforna och titta suspekt på mig.

AVD- Var har du varit under promenaden?
Jag- Inte för att ni har med det att göra men här
AVD- Okej. Alltså... Det har hänt en grej...
Afrika- Är det du som har pissat i min säng???
Jag- nej jag har inte pissat i din säng...

Jag går därefter in i min cell för att klura på exakt vad fan som precis hände när Tobbe, en kille som åkte in nån vecka efter mig, kommer in i cellen i sällskap med Afrika och börjar så smått förhöra mig.

Tobbe-Vilka mer såg du på avdelningen?
Jag- Jag vet inte
Afrika- kom igen nu det här är viktigt
Jag- Men fan jag skiter väl i om nån pissar i din säng! *höjer rösten*
Afrika- *slår ett slag vid ögat på mig*
Jag- Jag pissade inte i din säng...
Afrika- Ne, men du höjde rösten...

Dom båda går ut och strax kommer flera vakter inspringandes i min cell och frågar vad som hänt. "Ingenting" svarar jag med mitt blåa öga och dom ber mig klä av mig och snurra runt. Nöjda med att jag är stabil och välmående så lämnar dom mig sedan och inget mer händer förrän dagen efter då Afrika står utanför min cell och säger "Mr-Kristers mammma är hora!" Jag blir lite irriterad men knyter näven i fickan för det finns inte mycket annat att göra. Nästa dag, samma sak "Kristers mamma är hora" och samma svar från mig, ingenting.

Det här går ju emot allt vad man kan tro sig veta om fängelse, att om du bara tar sånt "då jävlar" typ. Men ingen upptrappning skedde, inget drama uppstod öht. Allt bara rullade på tills jag själv någon månad senare gjorde bort mig genom att smälla till en kille i köket rätt så oprovocerat pga uttråkning, trots och frustration... Jag fick mer stryk än jag gav och blev därfefter skickad till Hård ISOL

5% av allt som hände under min tid D-huset, men får räcka så för idag.
Citera
2022-10-26, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Krister
Håller på att skriva ner det jag vill dela av min tid på D-huset och efterföljande avdelningar Återkommer med det.
Okej! Kan säkert se olika ut beroende på en massa faktorer. Det var hur som helst inget som störde mig.

Jag säger som Pippi Långstrump... Så kanske du gör, men så här gör jag, och det brukar bli så bra så! I min erfarenhet så handlar fängelse om att vara sig själv och man kommer långt på att bara göra som man blir tillsagd utan attityd. Det är jävligt enkelt i all sin knepighet. Vill grabbarna att du hälsar på dom så säger grabbarna till dig att gå och hälsa på dom ungefär.

Du får gärna berätta mer om dina erfarenheter av körningar och liknande. Sånt sysslar jag inte med men som jag uppfattade det så kördes det dagligen i cellerna medans mer överfallsliknande offentliga attacker med p-50 som följd skedde en gång i månaden på sin höjd.

Jag håller med dig du kommer längst på att vara dig själv, men av respekt skäl så går man och hälsar på alla det hör till och har varit så på alla anstalter jag varit på, hälsar du inte kan nån ta illa upp och konfrontera, samma sak med godmorgon och godnatt , man säger det till alla för ni bor och lider ihop och ska hålla ihop, sen finns det psykfall som du kanske missat säga godmorgon till och vill in och prata på sitt rum, då går du till ditt och tar på dig skor, sen går du till hans och säger vi pratar i mitt rum istället för du vet aldrig vad han har i sitt, psykfallet går alltid med på det för han vill i detta läget bara slåss och så går ni in(helst 1 eller fler som håller knas eller kan sära ifall någon tar fram en butch! Sen när ni slagits klart går ni varsit håll å det blir ingen p-50, p-50 är fall där folk slåss öppet framför kamerorna, dom misstänker vapen/narkotika osv!

Av respekt skäl menar jag att det både är mångkulturellt och att det finna folk som sitter på life osv, du behöver inte bli vån men tro mig det gynnar dig och din framtid på avd om du går fram och presenterar dig för dom andra!
Citera
2022-10-27, 10:22
Medlem
Mr-Kristers avatar
Citat:
Jag håller med dig du kommer längst på att vara dig själv, men av respekt skäl så går man och hälsar på alla det hör till och har varit så på alla anstalter jag varit på, hälsar du inte kan nån ta illa upp och konfrontera, samma sak med godmorgon och godnatt , man säger det till alla för ni bor och lider ihop och ska hålla ihop, sen finns det psykfall som du kanske missat säga godmorgon till och vill in och prata på sitt rum, då går du till ditt och tar på dig skor, sen går du till hans och säger vi pratar i mitt rum istället för du vet aldrig vad han har i sitt, psykfallet går alltid med på det för han vill i detta läget bara slåss och så går ni in(helst 1 eller fler som håller knas eller kan sära ifall någon tar fram en butch! Sen när ni slagits klart går ni varsit håll å det blir ingen p-50, p-50 är fall där folk slåss öppet framför kamerorna, dom misstänker vapen/narkotika osv!

Av respekt skäl menar jag att det både är mångkulturellt och att det finna folk som sitter på life osv, du behöver inte bli vån men tro mig det gynnar dig och din framtid på avd om du går fram och presenterar dig för dom andra!

Smart att ta det i sitt eget rum, hade jag aldrig tänkt på.
Om alla ska hålla ihop, är det inte lite splittrande att spöa skiten ur varandra hela tiden... Ni kanske är bra på att förlåta eller hur blir stämningen mellan parterna efteråt?
Citera
2022-10-27, 10:25
Medlem
Mr-Kristers avatar
Hård och mjuk Isol på Kumla

Vakterna ropar ut mig från köket, visiterar mig och stoppar fingrarna i mina fickor. Inga konstigheter. Jag får sen följa med till ett rum på bottenplan som jag besökt många gånger tidigare då det är där alla får vänta i kö på UP. Som ett litet omklädningsrum, nu fullt av vakter.

Vakt- Vad har hänt?
Jag- Ingenting
Vakt- men någonting har väl hänt?
Jag- Säger du det så

Blir sen eskorterad en lång väg i kulvertarna av flera vakter tätt intill. Passar på att fisa på dom för att göra mig själv glad.

Kommer till sist till min destination, något heeelt annat. En enorm grottcell(!) Stor som minst 5 av D-husets celler. Inredningen är en toalett och plastmadrass med kudde på golvet. Mycket klotter och målningar på väggarna.

Isolvakt-Klä av dig
Jag- *Klär av mig och slänger på marken*
IV-Inte på marken. Ge mig kläderna
Jag- *Trycker lätt kläderna mot hans bröst, småirriterad*
IV- Har du attityd???
IV- *packar ihop mig på golvet med rumpan i vädret*
IV- *DET SPELAR INGEN ROLL VEM DU VAR PÅ DIN AVD! HÄR ÄR DU BARA EN JÄVLA FITTA!*
IV- LIGG KVAR PÅ GOLVET TILLS VI ÄR UTE UR CELLEN!
Jag- ...

Efter detta så uppför jag mig och går runt i cellen. Maten kommer i plastlådor och är helt ok, den gör sig extra bra till skriken av dödsångest och sånt som kommer med bältande av andra isolfångar. Efter 4 dagar blir det förhör med D-husets kvinsp som jag vid det här laget känner ganska väl. Han frågar vad fan som hände egentligen och jag svarar att jag inte vet, det var bara en sån dag.

Blir efter förhöret flyttad till Mjuk Isol. Cellen är ungefär samma som på D-huset och känns nu klaustrofobisk, men det finns tv! Jag slår på vattenkranen och skräpet börjar spruta vatten överallt. Flaggar på och berättar att kranen sprutar och får bekräftat att det ska ses över. Hoppar upp i sängen och väntar medan vattennivån stiger och hoppas på att få hjälp innan jag drunknar. Nån timme senare så öppnas celldörren och vakterna gör stora ögon över allt vatten "varför sa du inget???" ...

Blir flyttad till en likadan cell där inget särskillt händer tills jag behöver bajsa. Funderar ett slag på att flagga på men det känns fel så jag väljer att göra som jag blivit lärd och bajsar i papperskorgen. Vakterna skäller dagen efter ut mig lite lagom och förklarar att i fortsättningen så är det flagga på som gäller. Jag skiter... i och någon dag senare gör jag om det. Får höra att "Vi har ju sagt till dig att inte bajsa i papperskorgen! Nu blir det hård ISOL igen"

Samma vakt som förra gången visterar mig i den nya grottcellen och ifrågasätter för sig själv hurvida hård ISOL är rätt plats för mig "När du kom hit hade du attityd, men jag vet inte nu..." Sak samma jag får stanna i 6 veckor ungefär. Intressant upplevelse och ödmjuk blev jag. Fantiserade mycket och pratade lite med mig själv. Kanske därför nästa anhalt blev Kumla Psykavdelning...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in