Hello, håller på med mitt gymnasiearbete (lol) och ska göra konst utefter typ anstalter och upplevelser kring det, skulle vara superschysst om någon ville svara på typ en eller två eller tolv av de frågor jag har så jag inte behöver söka igenom hela tråden på typ 800 sidor.
tänker att jag bara klistrar in alla frågor jag har så får man mer än gärna svara på det man är bekväm med!!
hur känns det att sitta inne? Är det jobbigt eller känns det helt okej? Behandlas man med respekt, och skiljer den respekten sig åt beroende på om man talar om vakterna eller de andra inneboende? Vad får ni göra i fängelset? Vad händer om man beter sig illa när man sitter inne? Skapade du några värdefulla relationer under din tid i anstalten? Påverkade ditt fängelsestraff din relation med familj och vänner? Känner du att din tid inne gjorde dig gott, har du lärt dig någon läxa? Känner du mer ånger kring dina handlingar eller hade du gjort om det som fick dig insatt? Vad gjorde du först när du blev frisläppt? Hur är boendesituationen?