Citat:
Ursprungligen postat av
elga3
Ingen kropp, inga spår efter blod (vad vi vet) och inga erkännanden= tyder på planerat mord. Eller?
Jag börjar tänka om.
Om tjejerna blivit utmanade av några killar att av någon anledning ha ihjäl någon. Dom bestämmer innan att mötas upp på donken 03.30, utan att ha någon kontakt via telefon. (Därför polisen ej kunnat spåra killarna).
Det drog ut på tiden därför hann JJ inte bli klar i lägenheten men M stannade kvar med en skadad/avliden TT?
Hammarslagen i golvet= TT som lyckats få tag i något och slår mot golvet?
Jag tror helt enkelt dom haft väldigt tur mitt i allt kaos. Vädret och tidpunkten var till fördel när dom fraktade iväg kroppen tidig söndagsmorgon från lägenheten. Förmodligen är ingen annan inblandad då det hade avsatt digitala spår som hade varit lätta att upptäcka.
Väldigt svårt att tro att det var planerat av dessa två tillsammans. Minst en av dom borde inse att det är korkat att synas tillsammans med offret som dom dessutom har en öppen konflikt med. Offret meddelar också sin pojkvän att hon är på väg till mgm.
Nu när NOA kopplats in och kan bistå förhörsledarna med sin expertis tror jag att medgivande kommer under dagen eller morgondagen.