2022-10-26, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elga3
Ingen kropp, inga spår efter blod (vad vi vet) och inga erkännanden= tyder på planerat mord. Eller?

Jag börjar tänka om.

Om tjejerna blivit utmanade av några killar att av någon anledning ha ihjäl någon. Dom bestämmer innan att mötas upp på donken 03.30, utan att ha någon kontakt via telefon. (Därför polisen ej kunnat spåra killarna).

Det drog ut på tiden därför hann JJ inte bli klar i lägenheten men M stannade kvar med en skadad/avliden TT?

Hammarslagen i golvet= TT som lyckats få tag i något och slår mot golvet?

Jag tror helt enkelt dom haft väldigt tur mitt i allt kaos. Vädret och tidpunkten var till fördel när dom fraktade iväg kroppen tidig söndagsmorgon från lägenheten. Förmodligen är ingen annan inblandad då det hade avsatt digitala spår som hade varit lätta att upptäcka.

Väldigt svårt att tro att det var planerat av dessa två tillsammans. Minst en av dom borde inse att det är korkat att synas tillsammans med offret som dom dessutom har en öppen konflikt med. Offret meddelar också sin pojkvän att hon är på väg till mgm.

Nu när NOA kopplats in och kan bistå förhörsledarna med sin expertis tror jag att medgivande kommer under dagen eller morgondagen.
Citera
2022-10-26, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Precis! Psyket hos en som är uppvuxen i en sekt/samfund är något helt annat. Självbilden och omvärldsbilden är cementerad.
Om jag var polis i detta skulle jag tveklöst sätta in den gamla skolans kvinnliga poliser i förhör med denna tös.
Seende no bullshit men hjärtliga varma lite bredaxlade gamla skolans snutbruttor helt enkelt.

Det fetade:
Monica Olhed Hansson är en helt suverän förhörsledare. Lugn och metodisk. Varm och moderlig. Glasklar hjärna.

Hon har varit med om att lösa stora svåra brott. Hon skulle passa att förhöra flickorna. Hon är pensionär nu, men rings in för jobb titt som tätt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Det finns ju värmeledningar i hus. Slår man på dem så blir det ett metalliskt ljud som kan höras flera våningar upp eller ner.
I vissa hus är det så att när värmepannan går igång så smäller det till i rören. Det kan det göra om temperaturen faller under en viss nivå. Det kan ha varit ett sådan ljud som grannen har trott var hammarslag.
Ett sånt ljud är väll inget som håller hela familjer vakna, och får en att fundera på att ringa polisen?
Citera
Medlem
thevowwws avatar
Tror kroppen ligger förbi Biltema-området. Tror JJ OCH / eller MH kommer på under tiden TT fraktas i vad jag tror är i en bil (eller i en bil i en resväska) att mobilen kan spåras via master då den är igång. Panik utbryter, de stänger av den i bilen, och master pejlar vid Biltema där mobilen stängdes av. Men MGM dumpar kroppen längre bort.
Citera
2022-10-26, 13:26
Medlem
WitchcultTodays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av belloq
Det händer väl att folk väljer att stava sina namn annorlunda än vad folkbokföringen säger. Rätta mig om jag har fel, men det verkar t.ex. som att flickvännen och hennes syster har lagt till ett extra e i sina efternamn.

Definitivt!
En nära vän bytte efternamn när denne var ung och dennes föräldrar separerade. Alla stavar på ett vis på t.ex deras Facebook.

Men skulle sända en present nyligen och kollade upp adressen för att vara extra säker. Insåg då att de egentligen stavade efternamnet på ett annat vis, vilket man missat i tjugo år.

Poängen här var då att det verkar kunna hända, ja. Sedan varför fattar jag inte riktigt. Men det kanske någon annan gör (:
Citera
2022-10-26, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Ljudet av en ekande hammare är specifik. Försöker komma på något en människa kan tänkas vilja hamra mot golvet? Eller ens hamra?

Det finns uppgifter om hamrande. Men det måste inte per automatik betyda att hammare använts.
I tex kök finns det en del som kan användas att slå med. Allt från bestick till kastruller och verktyg.
Frågan blir dock om det var MGM eller BO som slog och bankade.

I vilket fall som helst så lär bankandet givit märken i lägenheten och även spår på det som användes i bankandet.
Citera
2022-10-26, 13:30
Medlem
Det är ju väldigt oklart med tiderna under natten. Det sägs att grannen som blev störd gick upp och knackade på dörren till JJs lägenhet, men ingen öppnade. Är denna uppgift säkerställd?
Frågan är om det var så att JJ var på McD vid den tidpunkten när grannen knackade på. Kanske var det ingen i lägenheten. Finns det exakta tidsangivelser på när JJ var borta och när grannen knackade på. Jag kan i alla fall inte hitta några i sammanfattningen.
Citera
2022-10-26, 13:32
Medlem
BayouXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Obekräftade uppgifter än så länge men vänner till T ska ha sett att hennes position på snapkartan varit nära Nydalarondellen lite efter 03.
Om man utgår ifrån att uppgifterna stämmer, vilket jag tror..Snap visar rätt tydligt var folk befinner sig och när. Nydalarondellen leder norrut ifrån Vetlanda om jag fattar det rätt? Det tycks finnas en del småvägar åt Ekenässjö?-hållet, det var väl där JJ’s bil beslagtogs.
Har själv ingen lokalkännedom om Vetlanda men allmänheten som har tid över borde bege sig ut och leta så att tjejen hittas.
Citera
2022-10-26, 13:33
Medlem
-Dizzy-s avatar
Är det inte rätt enkelt för dom båda häktade att bara tiga, dom har ju blivit tilldelade sina försvarare, och deras råd lär ju sannolikt bara vara att hålla tyst och säga att dom inget vet.

Även om detta då väldigt sannolikt ser ut som dom är inblandade i hennes försvinnande, men kan bli knepigt att få dom dömda.

Ta fallet med Linda i Falun t ex, där drog ju han årets rövarhistoria, men blev frikänd från mord bara för dom inte kunde bevisa hur hon dött. Har man ingen kropp lär det ju bli ännu svårare.
Citera
Medlem
BrotherLouie123s avatar
Om TT:s mobil pejlades ca 3.50 vid Biltema masten och sedan stängdes av, kan det inte vara JJ som tog med sig TT mobil när hon åkte till McD. Hon tänkte att det då ser ut som att TT skulle ha befunnit sig i det området för att förvilla.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Det finns ju värmeledningar i hus. Slår man på dem så blir det ett metalliskt ljud som kan höras flera våningar upp eller ner.
I vissa hus är det så att när värmepannan går igång så smäller det till i rören. Det kan det göra om temperaturen faller under en viss nivå. Det kan ha varit ett sådan ljud som grannen har trott var hammarslag.
TT har försökt påkalla uppmärksamhet när hon varit själv bunden i lägenheten. Synd grannarna inte ringde polisen.
Citera
2022-10-26, 13:34
Medlem
algenurbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BayouX
Om man utgår ifrån att uppgifterna stämmer, vilket jag tror..Snap visar rätt tydligt var folk befinner sig och när. Nydalarondellen leder norrut ifrån Vetlanda om jag fattar det rätt? Det tycks finnas en del småvägar åt Ekenässjö?-hållet, det var väl där JJ’s bil beslagtogs.
Har själv ingen lokalkännedom om Vetlanda men allmänheten som har tid över borde bege sig ut och leta så att tjejen hittas.

Nu har jag missat något, har JJs bil beslagtagits?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in