2022-10-26, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnivStina
Att folk inte har lärt sig efter mordet på Vatchareya, mordet på Wilma, mordet på Lovisa Lindh. RING SNUTEN när det låter och ingen öppnar!!

Mördaren av Lovisa Lindh öppnade väl? Har för mig att hon t.om ringde på grannen och drog en vit lögn om vad det var som lät.
Citera
2022-10-26, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Dessutom läser man inte psykologi på LÄK utan psykiatri. Och som du säger; de första terminerna läser man inte det.

Ops, skulle så klart skrivit psykiatri som i första meningen 😂
Jag som tyckte jag förtydligade allt 😂
Citera
2022-10-26, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oliver.Twist
Denne JS som säljer BMW.

Misshandel i vilket sammanhang dvs våld på stan eller mot flickvän eller liknande? Inte för att det är helt avgörande men intressant. Dock lite märkligt att sälja någon annans bil och stava sitt eget efternamn felaktigt (Svarts enligt hitta och eniro osv. Så mycket dyslexi har han nog inte... Om det inte är annan person som lagt ut annonsen...

Någon som känner till platsen där BMWn fotats? Ser ut som slitna eller öde hus i bakgrunden eller?

hela familjen stavar svarts , i ratsit osv.. men fb swartz...

ska kika igenom dombeslutet.
Citera
2022-10-26, 10:25
Medlem
Citat:
Denne JS som säljer BMW.

Misshandel i vilket sammanhang dvs våld på stan eller mot flickvän eller liknande? Inte för att det är helt avgörande men intressant. Dock lite märkligt att sälja någon annans bil och stava sitt eget efternamn felaktigt (Svarts enligt hitta och eniro osv. Så mycket dyslexi har han nog inte... Om det inte är annan person som lagt ut annonsen...

Någon som känner till platsen där BMWn fotats? Ser ut som slitna eller öde hus i bakgrunden eller?

ska ha varit lite munhugg som slutat med att J trodde att denna killen skulle börja veva mot honom, så J slog till denna personen och på något sätt orsakat ett stort jack i bakhuvudet som personen hade ont och problem med i 2 veckor efteråt..
Citera
2022-10-26, 10:26
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Denne JS som säljer BMW.

Lägg länken så vi slipper scanna hela tråden-
Citera
2022-10-26, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Lägg länken så vi slipper scanna hela tråden-

https://www.blocket.se/annons/jonkoping/bmw_740ia_e38/104693854
Citera
2022-10-26, 10:28
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Jag har stor respekt för människors olika trosuppfattning men jag är skeptisk till sekter, tystnadskulturen inom dom, hjärntvätten, ja det mesta faktiskt.
Jag tror att M är snarare påverkad av den uppfostran än någon Npf diagnos to be frank, depression och ev psykisk ohälsa hon talat om är rätt självklar då hon är uppvuxen i en sekt som fördömer homosexuella lägg därtill att hon är adopterad sånt trasselsudd i själen ligger nog och gör sig påmind och påverkar ens grubblerier.
Inom autismspektrat är det dock väldigt vanligt med depression och psykisk ohälsa men sen har säkert den sorts livstil bidragit med såklart (om hon nu skulle ha autism)

Även "gaykulturen" eller som ett finare ord HBTQ är vanligt inom autismspektrat, särskilt för tjejer.
(fast internets "hype" över HBTQ kukturen har iofs gjort att var och varannan tonåring är "gay" på något sätt oavsett diagnos)
Citera
Medlem
Citat:
Denne JS som säljer BMW.

Han har ju självklart inte stavat namnet fel av misstag, han har alltid stavat det så, hela hans familj gör det!
Citera
Medlem
Citat:
Denne JS som säljer BMW.

Det händer väl att folk väljer att stava sina namn annorlunda än vad folkbokföringen säger. Rätta mig om jag har fel, men det verkar t.ex. som att flickvännen och hennes syster har lagt till ett extra e i sina efternamn.
Citera
2022-10-26, 10:31
Medlem
Nu fattar jag inte… nyss kunde jag se den på hans fb profil (bilen alltså)… men nu kommer den inte upp…. Vad gör jag för fel? Hmmm
Citera
2022-10-26, 10:32
Medlem
capires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trippelsons
Bara så det inte spinner vidare på att TT skulle läst psykiatri på läkarlinjen och i denna tråd då enligt folk skulle kunna vara psykolog vid denna tidpunkt (1 termin inläst)…
Första terminen är det högst otroligt att läsa någon form av psykologi som skulle ge henne mer kunskap än andra, dock kan hon ha andra/egna erfarenheter av detta.

När jag läste till sjuksköterska så läste man psykiatri 1 och 2.
Jag tänker mig att läser man till läkare så har man redan avklarat dessa psykiatri lektioner eller läser parallellt.

De är bra bredd på psykatrin skulle jag personligen säga vilket är väl behövligt i dagens samhälle med den ökande psykiska ohälsan som kryper ned i åldrarna.

Det är skillnad på psykologi lektionen kontra psykiatri - att ordna med mediciner kan vara behjälpligt när man blir läkare.

Å andra sidan kanske hon har höga betyg på matematik och naturvetenskap ev bra högskolebetyg.
Citera
2022-10-26, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av belloq
Det händer väl att folk väljer att stava sina namn annorlunda än vad folkbokföringen säger. Rätta mig om jag har fel, men det verkar t.ex. som att flickvännen och hennes syster har lagt till ett extra e i sina efternamn.

Nej, dem heter faktiskt Steen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in