2022-10-26, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Fint att du tog upp den religösa vinkeln, världen dessa tjejer är formade i.

För många år sen fanns en sommarpratare på P1 (som jag tyvärr glömt namnet på) som berättade om hur det varit i frikyrkan hon tillhört och insikterna som ledde fram till hennes avhopp.

Det intressanta i denna story, just för detta fallet, är hur allt personligt ansvar försvann iom att de alltid blev ”förlåtna av gud” oavsett handling. Det var alltid andras fel, något egenansvar fanns inte, det rann av som på tyflon.

Utan samvete eller ansvar mot andra sitter ett erkännande så pass långt inne att den självklara rättfärdigheten av sina handlingar blir verkligheten.

Jag tänker att det isf är en oerhörd hög mur för polisen att ta sig över.

20-år kan låta ungt och tyckas vara lätt som en plätt att knäcka. Men sådant mind-set har nog ingen ålder och kanske de aldrig någonsin kommer erkänna.
Precis! Psyket hos en som är uppvuxen i en sekt/samfund är något helt annat. Självbilden och omvärldsbilden är cementerad.
Om jag var polis i detta skulle jag tveklöst sätta in den gamla skolans kvinnliga poliser i förhör med denna tös.
Seende no bullshit men hjärtliga varma lite bredaxlade gamla skolans snutbruttor helt enkelt.
Citera
2022-10-26, 12:10
Medlem
algenurbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Vissa har med sig påsar att sätta på sadeln när det regnar.

Sant! Men att ta med sig en tom påse upp till sin lägenhet efter ett besök till en hamburgerrestaurang, då man dessförinnan utfört sådan aktivitet att man är av polisen på sannolika skäl misstänkt för människorov, känns lite otippat.
Citera
2022-10-26, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Jag personligen utesluter lägenheten som brottsplats.

År det något som låter så är det tjejträffar, dom hoppar runt och dansar och har sig.

Det låter inte som sparkar i väggen.
Jag tror inte alls på den teorin.
Citera
2022-10-26, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Ja, precis.

Då syns det ju vem hon/dom har kontaktat för hjälp med bortforsling av kropp.

Men inga nya gripanden.

Är det verkligen rätt gm:s som sitter!?
Ringer verkligen människor i den åldern? Trodde det bara var boomers som ringde. Och de som var lite yngre än boomers som använde sms. Dessa inblandade yngre än så och då är det väl bara diverse appar som används,med end-to-end ncryption och inget som hamnar i telia/tele2 loggar.
Citera
2022-10-26, 12:13
Medlem
algenurbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Men om det regnade, då vill man inte lämna sin mobil ute i cykelkorgen? Och det var väl ett samtal till hennes kille, inte ett mess.

Hon bryr sig väl inte ifall TTs mobil går sönder? Men hon har intresse av att få det att se ut som om TT varit utanför hennes lägenhet, därav plastpåsen runt mobilen.
Citera
2022-10-26, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Ja, precis.

Då syns det ju vem hon/dom har kontaktat för hjälp med bortforsling av kropp.

Men inga nya gripanden.

Är det verkligen rätt gm:s som sitter!?
Ja eftersom åklagaren begärde de bägge anhållna
GM häktad i torsdags förra veckan. Men fortfarande blånekar de till att ha med 21-åriga Toves försvinnande att göra men polisen fortsätter att "grilla"/pressa dom bägge två i förhoppning att de ska "lägga upp korten på bordet" och erkänna brott.
Senast redigerad av Umpalavemang 2022-10-26 kl. 12:17. Anledning: Redigering
Citera
2022-10-26, 12:15
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Jag personligen utesluter lägenheten som brottsplats.

År det något som låter så är det tjejträffar, dom hoppar runt och dansar och har sig.
Hur tog sig tjejerna från Nöjet? Jag har läst både att de fick skjuts och att de gick. Någon som vet mer säkert? Utesluter lgh som brottsplats gör jag inte, men jag är tveksam.
Citera
Medlem
thevowwws avatar
Tror definitivt att påsen var Toves med hennes personliga tillhörigheter. Istället för att kanske bära på en väska eller så på kvällen så hade hon en påse hon cyklade med.

Troligtvis den påsen med hennes tillhörigheter som JJ snabbt ser är kvar i cykelkorgen påväg hem från McDonalds med grannen.

Cykeln som Tove skulle ha cyklat hem med. Det luktar skyldig på mils avstånd! Inga smarta brottslingar detta. Tror bara JJ haft tur med att kroppen inte hittats ännu.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av belloq
Ska det vara mordet på Jennie Sandahl så låg hon väl i sin lägenhet där hon blev mördad, men han gick till VP och erkände mordet.

Och SH bodde för övrigt på Lärkgatan, gatan bakom JJs lägenhet.
Ja så är det Narkoman våldtog och mördade henne. Ja han gick in i hennes lägenhet men samma sätt att mörda på i en lägenhet. Även då hade grannar hört dunsar och bråk. Tyder på motstånd ja med Tove också.
Citera
2022-10-26, 12:16
Medlem
zhypers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Har tjejerna tagit hjälp av en grovt kriminell så kan hon ha sålts eller helt enkelt givits gratis åt folk som handlar med människor aka unga kvinnor. Att få henne inlåst i en kvart som säljer sex är ett effektivt sätt att få bort henne. Hon försvinner diskret vilket kan ha varit huvudsaken. Och så slipper man få blod på händerna. En sån här guldklimp borde dra in en del pengar.

Det buller som grannarna hört kan vara ljud från när Tuva har övermannats, bundits och fått käften tejpad. Jag har dåligt kläm på vilken våning i huset lägenheten låg på. Kan hon ha transporterats ut genom fönstret?

Ibland undrar jag om jag hittat till ufologi-delen för sådana här spekulationer kräver ju inte så lite fantasiskapande förmåga. Rimligtvis togs hon ihjäl redan inne i lägenheten och bars ut på ett eller annat sätt. Transportstyckning borde ha upptäckts i form av spår redan om platsen är känd.
Citera
2022-10-26, 12:16
Medlem
Vilken adress har JJs föräldrar?
Citera
2022-10-26, 12:17
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av algenurbo
Hon bryr sig väl inte ifall TTs mobil går sönder? Men hon har intresse av att få det att se ut som om TT varit utanför hennes lägenhet, därav plastpåsen runt mobilen.

Måste ha missuppfattat dig.
Vad jag menade är att T*oves kille fick ett samtal från henne, vilket är svårt att fejka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in