Citat:
När jag uttrycker exakt detsamma och vill belysa de extrema förskjutningar av värderingar som vi så länge tagit för givet men som smulats sönder (och/eller aldrig existerat) i en utbredning som knappt ingen vill diskutera - då blir det gråt och tandagnisslan och rasistkort och demokratihot och stöveltramp och fan vet allt. "Han var bara ett barn, och hade hela livet framför sig. Enda sen han var 12år sa han att han skulle bli rik som gangsterrapparna han såg på YouTube. Det var till den gräns att hans dröm var att flytta till en förort i Stockholm, för där bodde minsann alla rika rappare. Om man gick med i ett gäng där, då kunde man köpa vad man ville för det hade han sett på YouTube och Instagram.
Insats efter insatt har gjorts sen han var liten, jag har skrivit så många anmälningar att jag inte kan räkna. Allt för att just det här inte skulle hända.
Det värsta är att jag kan varken gråta eller vara ledsen, jag känner bara ett enormt hat. Jag hatar dessa jävla rappare och att de har en plattform att sprida den här skiten. Det känns som att mitt hat knappt får plats i kroppen och som att jag kommer spricka vilken sekund som helst.
Jag vet inte vad jag ska ta mig till."
https://www.reddit.com/r/sweden/comments/ydtli2/en_av_mina_elever_blev_skjuten_till_d%C3%B6ds_inat t/
Insats efter insatt har gjorts sen han var liten, jag har skrivit så många anmälningar att jag inte kan räkna. Allt för att just det här inte skulle hända.
Det värsta är att jag kan varken gråta eller vara ledsen, jag känner bara ett enormt hat. Jag hatar dessa jävla rappare och att de har en plattform att sprida den här skiten. Det känns som att mitt hat knappt får plats i kroppen och som att jag kommer spricka vilken sekund som helst.
Jag vet inte vad jag ska ta mig till."
https://www.reddit.com/r/sweden/comments/ydtli2/en_av_mina_elever_blev_skjuten_till_d%C3%B6ds_inat t/
Inlägget kanske blir viralt snart men jag har ingen aning om vart det isf tar vägen. Kan lika bli avsked som hyllningar beroende på hur twitterpöbeln mäter och väger avsändarens identitetsvärde såsom exakt yrkesroll, kön, ålder, hudfärg och allt annat som man mäter åsikter och fakta med nuförtiden. Jag vet bara att jag inte kan tycka och säga samma saker öppet och ostraffat.