2022-10-26, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AbsPls
Åldern gör att jag tror mer på att BO var en "casualty" i en pågående konflikt där man drabbar varandras familjer än att han var måltavlan.

Det här var tyvärr en riktigt strulig kille så tror mer på gängrelaterat.
Citera
2022-10-26, 12:12
Medlem
Tråden verkar veta vem BO är.
En tanke med fokus på GM om det nu inte är gäng relaterat.
Kan det vara en vit svensk GM som inte gillar invandrare ?
Citera
2022-10-26, 12:13
Medlem
volvo666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mich13
En stad med 40 000 pers har avrättningar av 16-åringar...

Vad är det här för land?
Nu ska vi inte skita ner oss i att överdriva, Sandviken har inga 40 000 medborgare. Som att säga att Gävle är hela Gävleborg.
Citera
2022-10-26, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hejhejvidica
Tråden verkar veta vem BO är.
En tanke med fokus på GM om det nu inte är gäng relaterat.

Sluta trolla.

Blatte skjutit blatte.
Citera
2022-10-26, 12:20
Medlem
Eponumoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejhejvidica
Som då tar ut sitt ogillande genom att skjuta ihjäl en sextonåring?

Inte så troligt.
Citera
2022-10-26, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av volvo666
Nu ska vi inte skita ner oss i att överdriva, Sandviken har inga 40 000 medborgare. Som att säga att Gävle är hela Gävleborg.
Tätorten har 26 000 invånare och hela kommunen har 40 000 invånare.
Citera
2022-10-26, 12:32
Moderator
KomissarieBecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av User1945
Oh herregud vilken nytänkande teori på Flashback! Önskar det fanns ett inträdesprov till att kunna posta på fb så man slipper sånna här helt efterblivna kommentarer

Nej, låt oss köra vidare på det numera klassiska spåret sedan 15 år…

BO: Enligt uppgift av varandra oberoende skribenter så heter han Red*wan

Vem var grabben:
Springis åt vem?
Tillhörande någon kriminell gruppering?
Några broder,systrar eller kusiner som har fingrarna i samma syltburk?

Motståndarlaget!

Någon gruppering som har tappat marknadsandelar i Sandviken?
Någon annan gruppering som har försökt/försöker etablera sig i Sandviken..
Någon har ekonomiska krav på BO och har skickat en nya tidens inkassobyrå och signalera till andra i Sandviken?

Där kanske vi skall rota en stund!
Citera
2022-10-26, 12:33
Medlem
RIKSKRIMs avatar
"Han var bara ett barn, och hade hela livet framför sig. Enda sen han var 12år sa han att han skulle bli rik som gangsterrapparna han såg på YouTube. Det var till den gräns att hans dröm var att flytta till en förort i Stockholm, för där bodde minsann alla rika rappare. Om man gick med i ett gäng där, då kunde man köpa vad man ville för det hade han sett på YouTube och Instagram.

Insats efter insatt har gjorts sen han var liten, jag har skrivit så många anmälningar att jag inte kan räkna. Allt för att just det här inte skulle hända.

Det värsta är att jag kan varken gråta eller vara ledsen, jag känner bara ett enormt hat. Jag hatar dessa jävla rappare och att de har en plattform att sprida den här skiten. Det känns som att mitt hat knappt får plats i kroppen och som att jag kommer spricka vilken sekund som helst.

Jag vet inte vad jag ska ta mig till."

https://www.reddit.com/r/sweden/comments/ydtli2/en_av_mina_elever_blev_skjuten_till_d%C3%B6ds_inat t/
Citera
2022-10-26, 12:34
Medlem
Lite konstigt att när P4 intervjuade en polis så lät det som allt var lugnt i Sandviken och att det inte fanns några som helst konflikter bland ungdomar. Både polisen och nattvandrare hade den bilden.

Är dom så blinda?? Trodde han skämtade när han sa det
Citera
2022-10-26, 12:36
Medlem
Det har varit mycket stök med mörkhyade spelare från just SIF och varit en del möten mellan spelare och ledare eftersom ett gäng spelare härjat och förstört andras egendom påväg till just stället de tränar på. Slagit sönder fönsterrutor på villor och så vidare. Så det verkar inte vara nå lammungar trots att de spelar fotboll på hög nivå. Återstår att se vad som läggs fram om denna grabb. Är han oskyldig så är det ju hemskt
Citera
2022-10-26, 12:46
Moderator
KomissarieBecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RIKSKRIM
"Han var bara ett barn, och hade hela livet framför sig. Enda sen han var 12år sa han att han skulle bli rik som gangsterrapparna han såg på YouTube. Det var till den gräns att hans dröm var att flytta till en förort i Stockholm, för där bodde minsann alla rika rappare. Om man gick med i ett gäng där, då kunde man köpa vad man ville för det hade han sett på YouTube och Instagram.

Insats efter insatt har gjorts sen han var liten, jag har skrivit så många anmälningar att jag inte kan räkna. Allt för att just det här inte skulle hända.

Det värsta är att jag kan varken gråta eller vara ledsen, jag känner bara ett enormt hat. Jag hatar dessa jävla rappare och att de har en plattform att sprida den här skiten. Det känns som att mitt hat knappt får plats i kroppen och som att jag kommer spricka vilken sekund som helst.

https://www.reddit.com/r/sweden/comments/ydtli2/en_av_mina_elever_blev_skjuten_till_d%C3%B6ds_inat t/

Den skrivelsen kommer då från BO tidigare lärare.
Sammanfattningsvis så är det väl det ultimata beviset på hur illa den Svenska integrationen fungerar.
Som en skribent skrev i en annan tråd.
Fokusera på ungarna som är 0-10 år och försök få ordning.
+10 år och som har hamnat gäng/rap/brusch/Fin bil/Respekt/ tänket är bara att slänga under bussen.
Sen pekar jag inte på någon enskild skyldig.
Nu måste hela samhället från skola,föräldrar,soc,krimvård ,psyket fanimej sitta vid samma bord.
Börjar vi arbeta hårt som satan idag så kanske vi får stopp på detta om 10-15 år.

Tro mig det finns ingen genväg
Citera
2022-10-26, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RIKSKRIM

Så han ville bli gangster? Man kan säga att han hoppade över ett par steg och gick direkt till slutet på en hip hoppares karriär, för det är väl där det slutar för dom flesta verkar det som. Precis som det bör vara, gör man så jävla usel musik ska man fan skjutas bara för det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in