2022-10-26, 11:00
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eoppoyz
Jag gillar de riktiga svenska liberalerna från 1800- och början av 1900-talet. Annars gillar jag klassisk anglosaxisk liberalism. Detta gör att varken Centerpartiet eller Demokraterna är några liberaler.

Jag gillar libertarianismen också.

OK. Jag skulle ju hävda att dagens L står närmare den klassiska liberalismen än de gjort på många år. De har frigjort sig från den postmodernism som tidigare genomsyrade partiet.
Citera
2022-10-26, 16:45
Medlem
Tror att inför nästa val slås L och C ihop
Citera
2022-10-26, 18:16
Medlem
Eoppoyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
OK. Jag skulle ju hävda att dagens L står närmare den klassiska liberalismen än de gjort på många år. De har frigjort sig från den postmodernism som tidigare genomsyrade partiet.

Det finns inte ett uns liberalism i det partiet. Det är därför jag alltid skriver ut det som "L".
Citera
2022-11-28, 00:17
Medlem
kato85s avatar
Partiet borde stämmas för att de använder ett namn som de inte ens följer.
Liberalismen har öht. inget med konservatism eller nationalism att göra, något denna regering utstrålar mer än tidigare.
Det är inget annat än bondfångeri att kalla sig något man inte är.
Dags för riktiga liberaler att bryta sig ur och skapa ett riktigt liberalt parti, så att man får bort alla fejkade strebers som är redo att sälja sin själ och ideologi för att få en fin lön och kontor med mahogny-möbler på Rosenbad.
Citera
2022-12-11, 22:23
Avstängd
FranzXavierWernzs avatar
Kan någon förklara för mig varför Johan Pehrson låter ständigt andfådd?

Är det vaccinet som drabbat honom hårdare än andra, eller vad är det frågan om?

Han låter som att han är på väg att dö.
Citera
2022-12-11, 22:51
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FranzXavierWernz
Kan någon förklara för mig varför Johan Pehrson låter ständigt andfådd?
Är det vaccinet som drabbat honom hårdare än andra, eller vad är det frågan om?
Han låter som att han är på väg att dö.

Han kanske tyngs av sitt samvete.
Citera
2022-12-20, 12:12
Medlem
Yayois avatar
Dags att börja granska Liberalpartisternas relation till högerradikala och konspirativa kretsar. Riksdagsledamoten Robert Hannah delar ju gärna material på Twitter från ”Det goda samhället”. https://twitter.com/kimthecynic/status/1604920060597993486?s=46&t=cYI023Iyn6od-F2Rv9tMUA

Den högerradikala och ofta rasistiska sajten ”Det goda samhället” har länge haft ambitionen att utgöra en länk mellan den vanliga borgerligheten till höger om mitten och den mer extrema och konspiratoriska miljön.

Richard Sörman, också känd från bl.a. SD:s Riks, är en återkommande medarbetare och skribent. Han har via sajten spridit den konspirativa myten om att det pågår ett folkutbyte. Samma myt sprids iofs också via den tidigare liberala, men numera högerpopulistiskt blåbruna, Expressens ledarsida.
Senast redigerad av Yayoi 2022-12-20 kl. 12:47.
Citera
2022-12-20, 17:10
Medlem
Citat:
Vilket svammel. Står närmare den klassiska liberalismen!!!! Majoriteten av dem var emot Tidöavtalet och endast rädslan för att bli utsparkade ur riksdagen samt M:s stödröster var nog det ENDA som räddade dem. De flesta är gissningsvis socialliberaler som ömmar för parasiter från MENA och HBQT-sörjan.
Citera
2022-12-20, 19:34
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yayoi
Dags att börja granska Liberalpartisternas relation till högerradikala och konspirativa kretsar. Riksdagsledamoten Robert Hannah delar ju gärna material på Twitter från ”Det goda samhället”. https://twitter.com/kimthecynic/status/1604920060597993486?s=46&t=cYI023Iyn6od-F2Rv9tMUA

Den högerradikala och ofta rasistiska sajten ”Det goda samhället” har länge haft ambitionen att utgöra en länk mellan den vanliga borgerligheten till höger om mitten och den mer extrema och konspiratoriska miljön.

Richard Sörman, också känd från bl.a. SD:s Riks, är en återkommande medarbetare och skribent. Han har via sajten spridit den konspirativa myten om att det pågår ett folkutbyte. Samma myt sprids iofs också via den tidigare liberala, men numera högerpopulistiskt blåbruna, Expressens ledarsida.

Den som på allvar använder ord som "blåbrun" har straffat ut sig från debatten, enligt min mening.
Citera
2022-12-21, 10:36
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yayoi

Rätt festligt att du använder en blatte-bög för att koppla samman L med högerradikalism.

Även: Glownigger.
Citera
2022-12-28, 21:22
Medlem
Säga vad man vill om Liberalerna men de förutsåg både NATO och förespråkade kärnkraft först av alla dessutom får de anses pålitliga inom skol- och Europafrågor. Jag skulle säga att liberalerna är ett hyfsat pragmatiskt parti men att deras stora problem ligger i motsättningen mellan att kalla sig liberaler men inte vara det. Många gånger även innan samarbetet med Stefans Löfvens regering har de framstått som ”mini-sossar” och inte tagit det liberala klivet fullt ut när det gäller till exempel livsstilsfrågor. Denna motsättning förvirrar väljarna och de vet inte var man har partiet.
Citera
2023-10-03, 16:50
Medlem
NewInGothenburgs avatar
Citat:

L har alltid saknat själ. Särskilt senaste åren.
Senast redigerad av NewInGothenburg 2023-10-03 kl. 17:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in