2022-10-26, 02:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Socialdemokrat1990
Det här med ”skjuts av granne” behöver inte nödvändigtvis vara synonymt med någon som bor i samma hus. Hon kan ju ha jämnåriga vänner i grannfastigheter.
Kan rent av vara någon ett par hus bort.
Får känslan av att det är talspråk som glidit in i tidningen och tolkas för bokstavligt.

Kan mycket väl vara någon bekant som gjort anspråk på att komma förbi eller hänga, och McDonalds blev då JJ:s ursäkt för att ta det umgänget på annan plats pga kaos i lägenheten.
Någon eller några andra som var i lägenheten gör samtidigt av med kroppen, när JJ kan placeras på McDonalds.

Hon kan mycket väl lurat någon/några att göra hennes dirty work och samtidigt har hon skaffat sig en omständighet som kraftigt försvårar att påvisa att hon transporterat något lik.
Krisar det kan hon säkert till och med medge att TT var hos henne och levde när hon själv drog på McDonalds.

Tror faktiskt JJ tänkt ut det här och att någon eller några av hennes manliga vänner kommer bli stående med liksäcken när utredningen hinner ikapp.
Dom har i så fall blivit blåsta och borde för sin egen skull samarbeta med polisen.
Om din teori stämmer, så JJ en riktig jävla psykopat och troligt en blivande seriemördare om hon kommer undan nu. Dock tror jag att du låter fantasin flöda lite väl ohämmat för tillfället.
Citera
2022-10-26, 02:48
Medlem
PutteStruls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
GW säger att han tror att brott ligger bakom.

Men att man inte kan utesluta att hon håller sig undan frivilligt, eller självmord.
Snacka om helgardering..
Citera
2022-10-26, 02:52
Medlem
PutteStruls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
För att tonårstjejer inte har psyket till att sitta häktade och isolerade under en lång tid och neka.
Tror att du dels underskattar hur mycket hårdnackat en del ljuger sen överskattar du svensk polis förmåga att tvinga fram erkännanden. Det är inte direkt waterboarding på Guantanamo vi snackar om...
Citera
2022-10-26, 03:50
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Pojkvännen ringde t kl 1.49
T ringde pojkvännen kl 2.30

Gjorde en sökning i gruppen på 02.30 det äldsta inlägget om den tiden är:

2022-10-21, 19:01
Ngt sker ju iaf 02:30 eftersom det är tidpunkten som står på häktningsframställan. Att hon ringt pojkvännen och sagt hon var på väg hem som det står på AB är nytt för idag.
Citera
2022-10-26, 04:18
Medlem
movingmads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Varför säger J.J. att M.H. var med henne på McDonalds, har någon lyckats klura ut vad den lögnen syftar till?
Hon kan ju ha suttit kvar i bilen, därav vet ingen annan att hon varit där.
Citera
2022-10-26, 04:25
Medlem
R.E.R.R.Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Alla brottslingar är ostraffade innan dom är straffade. Det är ovanligt att unga tjejer har en son personlighetsstörning som den ena verkar ha, men bland dem med en sån persinlighets störning så är det högs vanligt att neka till skuld i alla läge. MH verkar ha sagt sanningen, och det är den ena mgm som har lite luckor i sin story.

Lägg till att båda har en diagnos.
Då kan de lätt lyckas hålla inne på sanningen.
Har arbetat med barn som haft olika diagnoser.
Orden de sa blev som en sanning för vissa av dem jag hjälpte.
Allt handlade också om vilken del de var i att något inträffat.
Var de skyldiga till något så kom gärna lögnerna, inte alltid men ofta, hade de däremot blivit utsatta av någon form av orättvisa så kunde de verkligen beskriva vad som hänt.

Men att säga att alla beter sig likadant i alla situationer går inte med tanke på att alla är olika oavsett om man har diagnostiserats eller ej.
Citera
2022-10-26, 04:45
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Vad menar du? Det ingår i symptombilden att vara naiv och godtrogen.
Tänkte att de gör enbart som de vill.

Men visst, det var nog fel. Det ser man bland annat på Mjölbykillen som var med och kidnappade Uppsalastudenten: (FB) Alexander Åhman kidnappad i Uppsala. Skärpta straff i hovrätt 2012-08-31
Citera
2022-10-26, 04:53
Medlem
Jag har stor respekt för människors olika trosuppfattning men jag är skeptisk till sekter, tystnadskulturen inom dom, hjärntvätten, ja det mesta faktiskt.
Jag tror att M är snarare påverkad av den uppfostran än någon Npf diagnos to be frank, depression och ev psykisk ohälsa hon talat om är rätt självklar då hon är uppvuxen i en sekt som fördömer homosexuella lägg därtill att hon är adopterad sånt trasselsudd i själen ligger nog och gör sig påmind och påverkar ens grubblerier.
Citera
2022-10-26, 04:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PutteStrul
Enligt vem? Källa och belägg för att detta är sant.

Läs inlägg 1 sida 1
Citera
2022-10-26, 04:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PutteStrul
Källa på att "polisen vet att Tove och pojkvännen har pratats vid, vid denna tidpunkt" (kl02,30).
Sluta sprid en massa spekulationer och i värsta fall falska spår utlagda av mördarna som fakta.

Läs mitt inlägg igen.
Jag var mycket tydlig med att det var en spekulation och teori.

I detta forum spekulerar. Vi kring alla mord- och kriminalfall. Kallas diskussionsforum.
Passar det inte herren att folk spekulerar och diskuterar så rekommenderar jag dig andra forum.
Citera
2022-10-26, 04:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haldane
Lasarettgatan har ett LSS boende oxå, där var där någonstans som en kvinna blev ihjälhuggen och en annan allvarligt skadad för att det spelats hög musik. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/wEKg45/uppgifter-mordad--for-att-hon-spelade-for-hog-musik

Verkar vara ett trevligt område, kring den där Lasarettsgatan.
Citera
2022-10-26, 05:12
Medlem
SkruvadMutters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Verkar vara ett trevligt område, kring den där Lasarettsgatan.

Tror de gjorde om lägenheterna från hem till ensamkommande till studentlägenheter?
https://www.vetlandaposten.se/2019-06-22/de-tar-over-stodboende-i-vetlanda--gors-om-till-studentboende

Eller är det inte samma ställe?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in