2022-10-26, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det är många konstiga saker med annonsen i mitt tycke. Tror att det är ett skämt när man läser beskrivningen, haha. "Bilen går mycket bra I motor och låda, växla mjukt och fint." Får man veta något om bilen på "riktigt"??

Vid snabb affär- kan priset sänkas, språket överensstämmer inte med säljarnens namn, varför är reg, numret dolt?

Scam...

JS som säljer bilen har förhållande med L*uise St**n dessutom
Citera
2022-10-26, 09:58
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb7
Låter troligt att dunkarna i väggen låter som ett rop på hjälp ifrån T och att hon precis blivit medvetslös/död när grannen ringer på.. usch. Stackars Tove 💔
Så tänkte jag med, usch kunde knappt somna inatt, men svårt inte bli känslosam i detta fallet.
Troligtvis sparkade hon för att försöka komma loss och när grannen kom upp hade hon strax innan blivit medvetslös.
Tänkte lite inatt att om grannen ringt polisen hade de mest troligt inte hunnit återuppliva Tove, inte utan syrebrist i hjärnan i allafall men familj kunde ha fått en vetskap vad som hänt och en liten flicka att ta farväl av
Citera
2022-10-26, 09:58
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Hur det än var så menade Sveriges Radio att hon skulle HÄMTA mat på McD. Alltså fick hon skjuts tillbaka också antar jag. Av vem är frågan då? Samma snubbe?
Det framgår inte i någon artikel hur JJ tog sig från Mc Donalds. Kanske värt att spinna vidare på.
Citera
2022-10-26, 09:59
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Hon har sin egen bil. En Suzuki Alto. Liten men funkar ju sätta nån i och dra.

Stod någon månad skriven på henne efter köpet och skrevs sen över på pappan av de vanliga skälen antar jag.

Han kan ju ha blivit inringd för skjuts vara. Men lär ju ha fått lämna detaljerad redogörelse för polisen.

Hur var TT klädd?
Var hon upprörd?
Tider?
Vilka träffade ni?
Mötte nåt särskilt fordon på vägen?
Vilken väg kördes?

Vi vet ju hur viktiga alla såna uppgifter blir sen när allt ska vägas mot allt i förhören med de misstänkta. Men de har antagligen redan börjat göra bort sig på den fronten.

TT?
Du menar JJ?

Jag funderar på det som jag frågade dig om tidigare:

Något som du säkert redan tittat på, är mastuppkopplingen som ska vara den sista vid Biltema 03:50, hur tänker du kring den? Då förstås med allt annat i backpegeln. Är det en "rörelse" åt det hållet av hennes mobil, eller kan mobilen ha fångats upp av den masten av annan anledning?

Går det vi vet att få ihop med ett självmord, t ex att uppkopplingarna inte är exakta vare sig tidsmässigt eller platsmässigt.

Jag förstår att du har fullt upp med att läsa och spana. Själv hinner jag inte läsa en bråkdel av tråden...
Citera
2022-10-26, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av [Strange Days]
Jag hoppas innerligt att polisen skruvar upp temperaturen under de fortsatta förhören med JJ och MH och verkligen grillar dem. Speciellt JJ.

Det finns nu alldeles för många indicier som pekar på att åtminstone JJ bortom allt rimligt tvivel har något med försvinnandet att göra, antingen direkt eller indirekt.

Det som kan bli avgörande är om JJ eller MH av misstag försäger sig eller av misstag pga psykisk press ändrar sina tidigare versioner.

Sänder en tanke till TTs anhöriga, och ett hopp om att de snart kommer att få veta sanningen kring vad som har hänt med henne.

Mitt fetade,
Håller med dej till fullo verkligen dags för hårdhandskar nu.
Bara det inte är en kvinnlig förhörsledare som sitter och gullar.
Citera
2022-10-26, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Det framgår inte i någon artikel hur JJ tog sig från Mc Donalds. Kanske värt att spinna vidare på.
Grannar i flerfamiljshuset uppger att de hörde flera höga dunsar från den misstänkta kvinnans lägenhet vid 03-tiden på natten, enligt källor.

Dunsarna ska ha varit så höga att en granne gick dit för att kolla att allt stod rätt till, enligt uppgifter till Aftonbladet.

I samband med det ska grannen först ha knackat på och sedan hört nya dunsar – som att någon sparkade mot väggen – igen.

Eftersom ingen öppnade, ingen sa något, och inget mer hände, ska grannen sedan ha gått hem igen.

Ett kort tag senare ska en av de misstänkta kvinnorna ha fått skjuts av en granne till McDonalds, enligt uppgifter.

Kvinnan ska där ha beställt mat, sedan gått ut och pratat med två män i en bil på parkeringen. Därefter ska grannen ha skjutsat tillbaka kvinnan till bostaden igen. Inga män är misstänkta till brott. Det står på plus i Aftonbladet.
Senast redigerad av Ricardos 2022-10-26 kl. 10:06.
Citera
2022-10-26, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommisarien89
ägaren, jesper ,förkommer i lexbase..

Någon som kan kolla upp för vad?
Citera
2022-10-26, 10:05
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4

Jo, tor et var i Expressen som det stod att hon fick skjuts hem igen av samme chaufför.

Hittade det här nu:

" En kort stund senare ska en av de misstänkta kvinnorna ha fått skjuts till och från McDonalds av en annan granne, enligt uppgifterna."

https://www.msn.com/sv-se/nyheter/inrikes/granne-knackade-p%C3%A5-efter-dunsar-%E2%80%93-ingen-%C3%B6ppnade/ar-AA13nGyY
Citera
2022-10-26, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trippelsons
Någon som kan kolla upp för vad?
misshandel
Citera
2022-10-26, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trippelsons
Bara så det inte spinner vidare på att TT skulle läst psykiatri på läkarlinjen och i denna tråd då enligt folk skulle kunna vara psykolog vid denna tidpunkt (1 termin inläst)…
Första terminen är det högst otroligt att läsa någon form av psykologi som skulle ge henne mer kunskap än andra, dock kan hon ha andra/egna erfarenheter av detta.

Dessutom läser man inte psykologi på LÄK utan psykiatri. Och som du säger; de första terminerna läser man inte det.
Citera
2022-10-26, 10:17
Medlem
KnivStinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ricardos
Grannar i flerfamiljshuset uppger att de hörde flera höga dunsar från den misstänkta kvinnans lägenhet vid 03-tiden på natten, enligt källor.

Dunsarna ska ha varit så höga att en granne gick dit för att kolla att allt stod rätt till, enligt uppgifter till Aftonbladet.

I samband med det ska grannen först ha knackat på och sedan hört nya dunsar – som att någon sparkade mot väggen – igen.

Eftersom ingen öppnade, ingen sa något, och inget mer hände, ska grannen sedan ha gått hem igen.

Ett kort tag senare ska en av de misstänkta kvinnorna ha fått skjuts av en granne till McDonalds, enligt uppgifter.

Kvinnan ska där ha beställt mat, sedan gått ut och pratat med två män i en bil på parkeringen. Därefter ska grannen ha skjutsat tillbaka kvinnan till bostaden igen. Inga män är misstänkta för brott.

Att folk inte har lärt sig efter mordet på Vatchareya, mordet på Wilma, mordet på Lovisa Lindh. RING SNUTEN när det låter och ingen öppnar!!
Citera
2022-10-26, 10:19
Medlem
Denne JS som säljer BMW.

Misshandel i vilket sammanhang dvs våld på stan eller mot flickvän eller liknande? Inte för att det är helt avgörande men intressant. Dock lite märkligt att sälja någon annans bil och stava sitt eget efternamn felaktigt (Svarts enligt hitta och eniro osv. Så mycket dyslexi har han nog inte... Om det inte är annan person som lagt ut annonsen...

Någon som känner till platsen där BMWn fotats? Ser ut som slitna eller öde hus i bakgrunden eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in