2022-10-25, 00:53
Medlem
Ambivalens_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Det är ju ganska tydligt att detta till 100% handlar om pengar för honom.
Med missledande reklam , priser ex moms, fejkrecensioner. 100% cynism.
Vilket vi förstås visste. Men de flesta underhållare brukar ändå förklä det i nån form av artistskap.

Pontus peddovibbar kommer nog ur att han såg pengarna i målgruppen barn i 12-årsåldern, och att han kunde få in pengarna genom att vara lite av en boyband-idol och kopiera utländskt content .
Jag tror att det enda han blir kåt av är kosing

Ja, "boyband-idol" är nog den första prioriteten, eller var det iaf. Det har ju länkats till lokala urklipp när Pontus var ca 8 år och föräldrade pratade väldigt målinriktat om sin sons artisteri. Tanken var väl att göra honom till en Justin Bieber, t.ex. kopiera hans klädstil flirtiga blickar mot kameran. Kanske var youtube i början bara ett sätt att exponera Pontus som artist.

Men när åren gick och Justin Bieber- drömmarna dog ut, så gav nog föräldrarna upp drömmen om att göra Pontus till en stor sångartist/stjärna, och nöjde sig med Youtuber. Pontus produktivitet var nog först mest naturlig, för att bli stor, men man märkte att produktiviten var A och O för att kunna tjäna pengar. Ambitionen försvann helt utan nu handlade det om att massproducera skit. Pengarna rullade in och denna WT-familj unnade sig en Tesla-bil och annan lyx.

Hans flirt med småtjejer är nog genuin, för det strider ju lite mot pengajagandet att säga massa olämpliga saker. Det är ju denna aspekt som varit främsta orsak till hans fall.
Citera
2022-10-25, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akasha1000
Om du vill bli VIP-medlem hos Pontus Rasmusson så kostar det 365:- i månaden!

Vad ingår? Grooming?
Citera
2022-10-25, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snyggsexigoskuld
Recensioner från Pontus Prenumeranter
"Min son som har kollat i flera år på Pontus blev helt förkrossad när han försvann från Youtube. Nu har jag laddat ned appen Patreon och han kan fortsätta ta del av alla Pontus utmaningar på en smidig plattform" - Johan, 32

"Jag och min familj har alltid skrattat åt Pontus och hans familj och att se videorna här fungerar minst lika bra som på någon annan plattform. Dessutom slipper vi reklam! Helt klart värt priset på ynka 75kr för den underhållning de ger oss" - Camilla, 40

100% fejkrecensioner.
Citera
2022-10-25, 09:38
Medlem
På Patreon har Pontus fått 3-9 gilla-markeringar under tre dagar för varje video, och dessa är väl hans föräldrars. Och på TikTok larvar han sig med en trumpet för att fira när 10.000-gränsen för "gilla" är nådd, och nu är det c:a 1 300 ...

Men det finns en länk på hans sida på Patreon, och där är det en varning om att man kan bli lurad.
Jag såg en bild på en av hans videor om "vad hans mamma gör på dagarna." Hon låg på en säng och såg sjuk och ledsen ut. Är det för att hon vet att Försäkringskassan ska kontrollera henne, och hon försöker att leka sjuk?

Och en bild på pojkrummet överbelamrat med dyra leksaker. Om jag vore i hans kläder, så skulle jag inte våga gå utanför dörren. Jag skulle vara rädd för att det skulle stå en massa förbannade människor i trädgården. Eller att jag skulle få arga brev. Hur kan han bara fortsätta?

Gåvan? Förmodligen gammalt skräp från hans shop som han inte har fått sålt. Och hur många föräldrar, som känner till hans historia, vill att deras barn gör reklam för Pontus? Eller stringtrosor?
Senast redigerad av Akasha1000 2022-10-25 kl. 09:40.
Citera
2022-10-25, 19:14
Medlem
Telepatisks avatar
Olof försökte ju köpa Dumpen.se och sa att han kunde donera domänen under ett villkor:
"Han erbjöd sig att donera domänen till Dumpen om vi skulle lägga vår tid på en känd Youtuber."

Från:
https://dumpen.se/2022/10/25/vi-arbetar-mot-overgrepp-ingenting-annat/

Kan det vara Pontus som Olof syftade till?
Citera
2022-10-25, 19:36
Medlem
Kickassfarsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Telepatisk
Olof försökte ju köpa Dumpen.se och sa att han kunde donera domänen under ett villkor:
"Han erbjöd sig att donera domänen till Dumpen om vi skulle lägga vår tid på en känd Youtuber."

Från:
https://dumpen.se/2022/10/25/vi-arbetar-mot-overgrepp-ingenting-annat/

Kan det vara Pontus som Olof syftade till?
Han syftade på Jockiboy, dom tre musketörerna lokal, olof & el lobo bedriver häxjakt på honom.
Citera
2022-10-25, 22:40
Medlem
Internethuliganens avatar
Eftersom Fjantus Pontusson snor content från youtubekreatörer så kommer youtube släcka kanalen rätt fort då youtube inte får en spänn. Så länge Fjantus var på deras plattform tjäna dom pengar på hans kanal.
Nu kopierar han ju och lägger ut på en konkurrents sida och då blir inte den kanalen långvarig.
Anmäl copystrike i massor så får dem käka blodpudding till julmiddag..
Citera
2022-10-26, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Internethuliganen
Eftersom Fjantus Pontusson snor content från youtubekreatörer så kommer youtube släcka kanalen rätt fort då youtube inte får en spänn. Så länge Fjantus var på deras plattform tjäna dom pengar på hans kanal.
Nu kopierar han ju och lägger ut på en konkurrents sida och då blir inte den kanalen långvarig.

Hur anmäler man?
Citera
2022-10-26, 10:09
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:

Vad menar du? Att Youtube kommer släcka ner Pontus patreon…?
Citera
2022-10-26, 10:58
Medlem
Internethuliganens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klon1
Hur anmäler man?

Här kan man anmäla man får vara lite lurig när man fyller i formuläret och hänvisa till patreon där videorna ligger samt länka till orginalvideon på youtube. https://studio.youtube.com/channel/UC-oKKZ52pH7lwdccIn_uKDw/copyright/history

Sen anmäler man det till patreon enligt deras system:
To report a creator or a post, you will need to be logged into your Patreon account. From there, you have two options: You can access the reporting tool on any creator page by clicking on the more button (3 dots button), then click, Report this creator.
Citera
2022-10-26, 11:12
Medlem
Har nu också anmält sötnosen 😍
Citera
2022-10-26, 16:03
Medlem
Romanche92s avatar
Citat:

Är det en bestraffning?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in