2022-10-09, 14:43
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bamse231
Måste verkligen säga att Pontus är är sjukare än jag trodde.
https://twitter.com/InteCarl/status/1578766446787952641?s=20&t=r1KlnSxMa5tRbaJdiz-KGQ

Pontus säger bland annat att han inte lurat några barn på pengar med argumenten, lura folk är kriminellt, kriminella sitter i fängelset, jag sitter inte i fängelset så därför är det ett bevis på att jag inte gjort något fel.

Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Visst var det så att den sk samtalstaxan barnen betalade var en avgift på 10kr per inringt samtal som gick till Pontus?
Dvs han uppmanade barn att ringa till honom. Men alla kom till en telefonsvarare där de fick svaret att pröva igen nån annan gång. Och varje gång fick han 10 kr
Att lura barn att ringa till hans telefonsvarare (kostar 10 kronor per gång) där han vet att de sannolikt inte får svar och därför i telefonsvararen uppmanar dem att fortsätta ringa, "för jag vill tala med just dig" är så sjukt utstuderat och ohederligt. Det är klart att han vet att vissa barn fortsätter och fortsätter ringa och att det sannolikt kan leda till lite onödigt tjafs hemma när telefonräkningen kommer. Men Rasmusson sket i det, han skrattar istället hela vägen till banken.

Jag kan tycka att Youtube var lite väl hårda mot Rasmusson, men sannolikt beror det inte enbart på några klipp som publicerades för några år sedan utan mest för att han blivit granskad nu och lurar barn på pengar. Youtube körde den hårda vägen och jag tycker inte det minsta synd om idioten som inte har förstånd nog att pudla och inse att han gjort fel. Tyvärr är det inte alltid kriminellt att lura barn på pengar, bara man gör det tillräckligt sofistikerat. Och nu får inte idioten ens ett städjobb eller får flippa burgare på Donken.
Citera
2022-10-09, 14:51
Medlem
Xedomes avatar
Försöker förstå vad det är för miljö, familj som skapar detta. Tror jag går bet, faktiskt. Inte ens roligt att försöka göra en realistisk förklaring.
Citera
2022-10-09, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bamse231
Pontus hade ju som sagt en Q&A på snapchat och man måste tyvärr ha ett snapchatkonto för att se svaren, men en del av hans svar har delats vidare på andra social medier.

Måste verkligen säga att Pontus är är sjukare än jag trodde.
https://twitter.com/InteCarl/status/1578766446787952641?s=20&t=r1KlnSxMa5tRbaJdiz-KGQ

Pontus säger bland annat att han inte lurat några barn på pengar med argumenten, lura folk är kriminellt, kriminella sitter i fängelset, jag sitter inte i fängelset så därför är det ett bevis på att jag inte gjort något fel.

Han pratar även om att det är konstigt att tjejer i bikini får finnas på youtube, men inte han.
Sen pratar han om varför han inte vill träffa journalister, är för att han en gång har blivit lurad av en journalist. Han kan heller inte flytta hemifrån för att han inte skulle ha råd med en hyra på 2-3000 kr. Man undrar ju verkligen vad dom där 400k i vinst han tagit ut, tagit vägen. Plus allt kapital han måste ha i företaget.

Summan av kardemumma, hade förväntat mig om att han skulle be om ursäkt eller säga att det han gjorde då var fel, och han att nu ångar sig. Men nej han fortsätter att försvara sitt beteende och hävda att han inte gjort något fel.

Han har dåliga rådgivare helt enkelt.

Oerhört naivt att inte förstå att pengahistorien skulle slå tillbaka på honom. Men istället för att be om ursäkt och ge tillbaka pengarna skyllde Pontus mamma på föräldrarna som inte har koll på sina barn. Jag tror det är mamman som är det stora problemet faktiskt.

För det första att börja med betalsamtalen. För det andra att fortsätta med det. Så oerhört korkat faktiskt men vissa människor är snåla och giriga i hjärtat och det brukar betala sig med tiden för ingen vill ha med sådana personer att göra i längden.

Tror Pontus hade varit kvar på Youtube om det inte vore för betalsamtalen faktiskt. För det är det som lockat journalister och tyckare att gräva. Att lura barn måste vara bland det mest moraliskt nedstående man kan göra i västvärlden. Nästan i klass med pedofili rent moraliskt. Att Pontus kom undan rent juridiskt spelar mindre roll. Bland befolkningen är han skyldig och dömd.
Senast redigerad av Keus 2022-10-09 kl. 15:04.
Citera
2022-10-09, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keus

Oerhört naivt att inte förstå att pengahistorien skulle slå tillbaka på honom. Men istället för att be om ursäkt och ge tillbaka pengarna skyllde Pontus mamma på föräldrarna som inte har koll på sina barn. Jag tror det är mamman som är det stora problemet faktiskt.

För det första att börja med betalsamtalen. För det andra att fortsätta med det. Så oerhört korkat faktiskt men vissa människor är snåla och giriga i hjärtat och det brukar betala sig med tiden för ingen vill ha med sådana personer att göra i längden.

Tror Pontus hade varit kvar på Youtube om det inte vore för betalsamtalen faktiskt. För det är det som lockat journalister och tyckare att gräva. Att lura barn måste vara bland det mest moraliskt nedstående man kan göra i västvärlden. Nästan i klass med pedofili rent moraliskt. Att Pontus kom undan rent juridiskt spelar mindre roll. Bland befolkningen är han skyldig och dömd.

Ja, folket vet och det är det viktigaste. Han kommer inte undan så som han tror!

Men sjukt hur söt han ändå är.. 😍
Citera
2022-10-09, 21:14
Medlem
GravitySwitchs avatar
Är det inte konstigt att ingen åkt hem till skräckfamiljen, knackat på och frågat Carina hur hon kan med att leva på sin son och bidrag istället för att arbeta? Så vidrigt.
Citera
2022-10-09, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keus

Fast så var det ju det där med stringtrosorna med som han sålde med sitt namn på och uppmanade köparna att ha dem på sig så de skulle ha möjlighet att visa upp dem för honom?... tycker i många fall det varit tal om grooming faktiskt... så tror att de är lite mer än just betalsamtal det hänger på.
Citera
2022-10-09, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GravitySwitch
Är det inte konstigt att ingen åkt hem till skräckfamiljen, knackat på och frågat Carina hur hon kan med att leva på sin son och bidrag istället för att arbeta? Så vidrigt.

Inte i Sverige nej
Citera
2022-10-09, 21:25
Avstängd
Kickassfarsans avatar
Vad gör familjen på dagarna nu när dom inte får lägga upp sitt groomande på tuben längre?
Citera
2022-10-09, 21:30
Medlem
JuniorDahlens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickassfarsan
Vad gör familjen på dagarna nu när dom inte får lägga upp sitt groomande på tuben längre?

Carina tvingar förmodligen Pontus till en skön 69:a medans pappa Patrik sitter och tittar på och drar i veken
Citera
2022-10-09, 21:46
Avstängd
Kickassfarsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JuniorDahlen
Carina tvingar förmodligen Pontus till en skön 69:a medans pappa Patrik sitter och tittar på och drar i veken
Hans farsa ser verkligen ut som en cuck som han simpar runt där hemma.

Vad hände med morsans försvarsvideo?
Citera
2022-10-09, 22:16
Medlem
KalleAnkasRovhals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JuniorDahlen

Ha ha ha ha ha nä jag tror nog farsan sitter i ett hörn i samma rum och drar i den sure och tittar på.
Citera
2022-10-10, 02:57
Medlem
Han har sökt två jobb och drar slutsatsen att han aldrig mer kan få ett vanligt jobb.
Hade det varit 200 kanske jag trott på han.

Men bäst är om han skaffar sig en utbildning. Kanske någon enklare för att bli hantverkare.
Och lämnar sociala medier.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in