Citat:
Ursprungligen postat av
KusinHistamin
Tror du tänker på SvD:s podd Blenda, iaf har de gjort en mycket bra dokumentär om PR.
Håller helt med dig om föräldrarna. De är helt blåsta. Deras lille son kan aldrig göra något fel etc.
Att de sedan gått på a-kassa men i praktiken jobbat svart i sin sons företag är fan obehagligt, det rör sig inte bara o överskyddande utan om rena fifflare.
Ja Blenda var det nog!! Det "värsta" brottet en kan göra, är att blåsa staten....... Givetvis är det inte det värsta brottet, för oss medmänniskor. Men om man jämför skattebrott vs tex sexuella övergrepp, så har straffen varit orimligt omvända.....
Så det förvånar mig att de inte ser möjligheterna, att mosa ett gäng flugor på en och samma gång...... Men men......
Anser efter vad som kommit fram, genom att diverse aktörer granskat detta. Att föräldrarna är minst lika ansvariga! Hade det varit någon av mina ungar, så hade de vackert få följa mig till bängen... Sanna mina ord.. Okey, jag är rörelsehindrad, så bängen hade blivit inbjuden på kaffe, kaka och möjlighet att ta med mina avkommor!
När min grabb var runt 10 år, så sparkade ha på en soptunna. För han blev sur för att han inte lyckades fånga en pokemon. Då sa jag "ser jag det där en gång till så går vi till bängen. Där han får berätta vad han gjort. Då jag förklarat att det är skadegörelse. Dessutom ryker mobilen på obestämd framtid. Två dagar senare gör han samma sak! Mobilen rök och vi var nära bängen. Så sanna mina ord.. Konsekvenser av handlandet blev stationen. Han fick bekänna vad han gjort och bängen bekräftade vad han jobbiga mor sagt..... Jag har aldrig sett honom göra så igen! Även om det var något "harmlöst", så är det viktigt att stå upp för det jag sagt. Ingen av ungarna är vuxna än. Så jag kommer säkert möta nya utmaningar. Men jag tänker fan inte vara en bisittare...... Hårt? Kanske det... Men effektivt...
Nä syna den spermaansvariga och den som burit på deras gemensamma avkomma och avkomman. Så får de flera flugor 😉