2022-10-24, 12:01
Medlem
TjejenMedLilaSkors avatar
Han patereon är la borta? Hittar inget.
Citera
2022-10-24, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TjejenMedLilaSkor
Han patereon är la borta? Hittar inget.

Den var lite svår att hitta genom att söka på Patreon men den är inte borta: https://www.patreon.com/pontusofficial
Citera
2022-10-24, 14:10
Avstängd
paperfaces avatar
31 dollar för VIP.
helvete alltså, girigheten vet inga gränser med den där familjen. så jävla vidriga.
6 dollar var redan högt satt. Speciellt när de vet att ingen över 18 kommer gå med. Är ju föräldrarna som måste betala. idioter. Blir fan mållös över hur pantade de faktiskt är.

sett ett lägre pris om ni nu måste fortsätta göra eran skit. Kmr dra in mer pengar om priset sänks, garanterat.
Citera
2022-10-24, 14:53
Avslutad
Tvivlar på att recensionerna som är skrivna på Pontus patreon är äkta. De låter lika smöriga som recensionerna på hans f.d. websida från "föräldrar som hyrt Pontus till kalas"..
Senast redigerad av Himawari 2022-10-24 kl. 14:56.
Citera
2022-10-24, 16:31
Medlem
Recensioner från Pontus Prenumeranter
"Min son som har kollat i flera år på Pontus blev helt förkrossad när han försvann från Youtube. Nu har jag laddat ned appen Patreon och han kan fortsätta ta del av alla Pontus utmaningar på en smidig plattform" - Johan, 32

"Jag och min familj har alltid skrattat åt Pontus och hans familj och att se videorna här fungerar minst lika bra som på någon annan plattform. Dessutom slipper vi reklam! Helt klart värt priset på ynka 75kr för den underhållning de ger oss" - Camilla, 40
Citera
2022-10-24, 16:50
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snyggsexigoskuld
Recensioner från Pontus Prenumeranter
"Min son som har kollat i flera år på Pontus blev helt förkrossad när han försvann från Youtube. Nu har jag laddat ned appen Patreon och han kan fortsätta ta del av alla Pontus utmaningar på en smidig plattform" - Johan, 32

"Jag och min familj har alltid skrattat åt Pontus och hans familj och att se videorna här fungerar minst lika bra som på någon annan plattform. Dessutom slipper vi reklam! Helt klart värt priset på ynka 75kr för den underhållning de ger oss" - Camilla, 40

Rent påhitt av Pontus alt. föräldrarna själva. Dels ser man hur texten är skriven, att ingen skriver en recension så på riktigt. Och sedan nämns "ynka 75kr".. vem fan skriver vad man betalat ex moms i en recension? Och sen har båda två skrivit sin ålder också. Antingen vänder de sig till de absolut lägst begåvade där ute, precis som ett Nigeriabrev, eller så är de så här dumma så de tror folk köper deras trams.
Citera
2022-10-24, 17:30
Medlem
HVIT.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Rent påhitt av Pontus alt. föräldrarna själva. Dels ser man hur texten är skriven, att ingen skriver en recension så på riktigt. Och sedan nämns "ynka 75kr".. vem fan skriver vad man betalat ex moms i en recension? Och sen har båda två skrivit sin ålder också. Antingen vänder de sig till de absolut lägst begåvade där ute, precis som ett Nigeriabrev, eller så är de så här dumma så de tror folk köper deras trams.

Äh, det är ju bara påhitt, som du inleder med. Ynka 75 kr och ålder på det. Jävla Scam! Det skulle vara underhållning på hög nivå att få sitta som en fluga på väggen hos denna svagsinta "familj" som desperat letar efter scams så att de inte ska behöva ha ett riktigt arbete. 😂
Citera
2022-10-24, 17:35
Medlem
Jag anmälde till patreon tidigare idag och fick för en stund sedan ett svar, vilket verkar vara ett automatiskt.

Hi there,

I'm Morgan from the Trust & Safety team here at Patreon. Thank you for writing in.

I can confirm that we have received your report.

Please note that the Trust & Safety team takes every report seriously, and does not share details related to our investigation or actions that might be taken as a direct result of the investigation.

Thank you so much for caring about keeping the community safe!
All the best,
Patreon Trust and Safety
Monday - Friday
Citera
2022-10-24, 17:51
Medlem
Internethuliganens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom

Dom har väl insett att räkningarna ska betalas om en vecka och guldkalven måste leverera...
Citera
2022-10-24, 18:14
Medlem
st33rs avatar
Det är ju ganska tydligt att detta till 100% handlar om pengar för honom.
Med missledande reklam , priser ex moms, fejkrecensioner. 100% cynism.
Vilket vi förstås visste. Men de flesta underhållare brukar ändå förklä det i nån form av artistskap.

Pontus peddovibbar kommer nog ur att han såg pengarna i målgruppen barn i 12-årsåldern, och att han kunde få in pengarna genom att vara lite av en boyband-idol och kopiera utländskt content .
Jag tror att det enda han blir kåt av är kosing
Citera
2022-10-24, 22:22
Medlem
Telepatisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Det är ju ganska tydligt att detta till 100% handlar om pengar för honom.
Med missledande reklam , priser ex moms, fejkrecensioner. 100% cynism.
Vilket vi förstås visste. Men de flesta underhållare brukar ändå förklä det i nån form av artistskap.

Pontus peddovibbar kommer nog ur att han såg pengarna i målgruppen barn i 12-årsåldern, och att han kunde få in pengarna genom att vara lite av en boyband-idol och kopiera utländskt content .
Jag tror att det enda han blir kåt av är kosing
Haha! Bra summerat!

Undrar vad hans välkomstgåva består av som man får (eller högst troligen inte får ) om man tar VIP:
"Förutom att stötta Pontus extra mycket så att han kan filma fler videor så får du en välkomstgåva (värde 1000kr) hemskickad till dig när du går med."

Kanske Pontus välkända stringtrosor för småtjejer? Hemleverans

En framtida Lennart Bladh.
Citera
2022-10-25, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KusinHistamin
Tror du tänker på SvD:s podd Blenda, iaf har de gjort en mycket bra dokumentär om PR.
Håller helt med dig om föräldrarna. De är helt blåsta. Deras lille son kan aldrig göra något fel etc.
Att de sedan gått på a-kassa men i praktiken jobbat svart i sin sons företag är fan obehagligt, det rör sig inte bara o överskyddande utan om rena fifflare.

Ja Blenda var det nog!! Det "värsta" brottet en kan göra, är att blåsa staten....... Givetvis är det inte det värsta brottet, för oss medmänniskor. Men om man jämför skattebrott vs tex sexuella övergrepp, så har straffen varit orimligt omvända.....
Så det förvånar mig att de inte ser möjligheterna, att mosa ett gäng flugor på en och samma gång...... Men men......

Anser efter vad som kommit fram, genom att diverse aktörer granskat detta. Att föräldrarna är minst lika ansvariga! Hade det varit någon av mina ungar, så hade de vackert få följa mig till bängen... Sanna mina ord.. Okey, jag är rörelsehindrad, så bängen hade blivit inbjuden på kaffe, kaka och möjlighet att ta med mina avkommor!
När min grabb var runt 10 år, så sparkade ha på en soptunna. För han blev sur för att han inte lyckades fånga en pokemon. Då sa jag "ser jag det där en gång till så går vi till bängen. Där han får berätta vad han gjort. Då jag förklarat att det är skadegörelse. Dessutom ryker mobilen på obestämd framtid. Två dagar senare gör han samma sak! Mobilen rök och vi var nära bängen. Så sanna mina ord.. Konsekvenser av handlandet blev stationen. Han fick bekänna vad han gjort och bängen bekräftade vad han jobbiga mor sagt..... Jag har aldrig sett honom göra så igen! Även om det var något "harmlöst", så är det viktigt att stå upp för det jag sagt. Ingen av ungarna är vuxna än. Så jag kommer säkert möta nya utmaningar. Men jag tänker fan inte vara en bisittare...... Hårt? Kanske det... Men effektivt...

Nä syna den spermaansvariga och den som burit på deras gemensamma avkomma och avkomman. Så får de flera flugor 😉
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in