2022-10-24, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones
Hur mycket kan han tjäna på årsbasis - i turneringarna är det gratis resor t o r o gratis bostad?

I vilket land skattar han - hur funkar skatten för såna som han

Vet inte exakt men han ska vara den näst rikaste svarta personen i Sverige.
Citera
2022-10-25, 10:30
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Sverige behöver sådana som Ymer. Han är en extrem vinnarskalle. Det var länge sedan Sverige hade en sådan fixstjärna i tennis. Var glad åt hans framgångar och pengar istället för att prata med honom.

För det första vinner han ingenting.
För det andra är han ingen fixstjärna någonstans.
Han är en medelmåtta som plötsligt har tappat det totalt... och som uppträder totalt världsfrånvänt. Pinsamt.

Citera
2022-10-25, 11:44
Medlem
Fotboll12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjukmjukare
För det första vinner han ingenting.
För det andra är han ingen fixstjärna någonstans.
Han är en medelmåtta som plötsligt har tappat det totalt... och som uppträder totalt världsfrånvänt. Pinsamt.

Mikael har spelat utmärkt på senare tid – häng med i svängarna. Det han behöver få ordning på är mognaden och jag tror att han kommer att bättra sig med det ju högre han klättrar på rankingen.
Citera
2022-10-25, 12:19
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotboll12
Mikael har spelat utmärkt på senare tid – häng med i svängarna. Det han behöver få ordning på är mognaden och jag tror att han kommer att bättra sig med det ju högre han klättrar på rankingen.

Vad har MY vunnit som gör honom till en fixstjärna? Jag tar gärna till mig av info.

,
Citera
2022-10-25, 12:50
Medlem
Fotboll12s avatar
Citat:
Vad har MY vunnit som gör honom till en fixstjärna? Jag tar gärna till mig av info.

,

Matcher – han har vunnit tennismatcher. Nu senast gick han till kvartsfinal i Stocholm Open där han spelade mycket bra mot världsstjärnan Tsitsipass.
Senast redigerad av Fotboll12 2022-10-25 kl. 12:53.
Citera
2022-10-25, 12:57
Medlem
geek12s avatar
Citat:
Matcher – han har vunnit tennismatcher. Nu senast gick han till kvartsfinal i Stocholm Open där han spelade mycket bra mot världsstjärnan Tsitsipass.

Haha! Så typiskt svenskt. ” han spelade bra ”

Spelar ingen roll! Han förlorade. Han kan spela hur bra som helst, men han vinner inga titlar eller når finaler! Har väl en enda final på touren? Självklart har han gjort 3-4 fina turneringar i år. Men det gör ingen till varken en toppspelare eller världsstjärna
Citera
2022-10-25, 13:02
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:

Vann han mot någon världsstjärna i Stockholm Open?
Turneringar? Vinner han turneringar?
Det är väl ett minimum för att bli fixstjärna och att börja imitera Zlatan Ibrahimovic?

Citera
2022-10-25, 13:29
Medlem
Mikael Ymer är bra för att vara svensk (i nutid) då det inte finns någon bra svensk tennisspelare mera. I en annan tid skulle knappt någon haft koll på en svensk tennisspelare som varit rankad 67a i världen som bäst.
Senast redigerad av fantomsmurfen 2022-10-25 kl. 13:31.
Citera
2022-10-25, 14:05
Medlem
Fotboll12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av geek12
Haha! Så typiskt svenskt. ” han spelade bra ”

Spelar ingen roll! Han förlorade. Han kan spela hur bra som helst, men han vinner inga titlar eller når finaler! Har väl en enda final på touren? Självklart har han gjort 3-4 fina turneringar i år. Men det gör ingen till varken en toppspelare eller världsstjärna
Citat:
Vann han mot någon världsstjärna i Stockholm Open?
Turneringar? Vinner han turneringar?
Det är väl ett minimum för att bli fixstjärna och att börja imitera Zlatan Ibrahimovic?

Varför så bråttom? Mikael Ymer är en bra tennisspelare med potential för topp 20. Lugna ner er så får ni se.

Jag håller med om att Mikael ibland beter sig omoget men jag är optimist om att han skärper sig framöver.
Senast redigerad av Fotboll12 2022-10-25 kl. 14:08.
Citera
2022-10-25, 14:08
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Varför så bråttom? Mikael Ymer är en bra tennisspelare med potential för topp 20. Lugna ner er så får ni se.
Rankingen säger egentligen inte så jättemycket om en spelares kvalité. Tex om han spelar ett helt år och andra spelare är skadade eller inte deltar av annan anledning så kliver han på rankingen. Kolla på Thiem eller Wawrinka. Skulle du säga att han är en bättre spelare än dessa två?
Citera
2022-10-25, 14:12
Medlem
Fotboll12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Rankingen säger egentligen inte så jättemycket om en spelares kvalité. Tex om han spelar ett helt år och andra spelare är skadade eller inte deltar av annan anledning så kliver han på rankingen. Kolla på Thiem eller Wawrinka. Skulle du säga att han är en bättre spelare än dessa två?

Thiem får vi se om han lyckas ta sig tillbaka till toppen och jag är glad så länge Wawrinka hänger i. Det är väldigt svårbedömt hur man ska ranka de tre spelarna mellan varandra just nu. Mikael kan besegra båda likväl som han kan förlora – mycket handlar om dagsform.
Citera
2022-10-25, 14:37
Bannlyst
Han och hans negerbror har helt fel kroppar för tennis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in