2022-10-25, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Känns som det är mycket smittspridning nu, men testas inte så mycket. Vet inte hur det ser ut inom vården, men stor frånvaro på andra håll.
Nya pandemier är nog på gång också.
Citera
2022-10-25, 00:30
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bunsofsteel
Sprillans studie som starkt pekar på att Covid var en labbprodukt:

https://www.biorxiv.org/content/10.1101/2022.10.18.512756v1

Ja, precis vad man länge har misstänkt. Ett biologiskt vapen är vad det handlar om.
Det många heller inte tycks förstå är att Covid19 är skapat som en Trojansk häst. När viruset väl letat sig in i kroppen stannar det där och bara väntar på att få blomma ut. Det försvinner aldrig, utan ligger där latent. Precis som Herpes.
Citera
2022-10-25, 08:48
Medlem
Bunsofsteels avatar
Citat:
Ja, precis vad man länge har misstänkt. Ett biologiskt vapen är vad det handlar om.
Det många heller inte tycks förstå är att Covid19 är skapat som en Trojansk häst. När viruset väl letat sig in i kroppen stannar det där och bara väntar på att få blomma ut. Det försvinner aldrig, utan ligger där latent. Precis som Herpes.

Vad är det kineserna vet som dom håller tyst om?
Deras Zero Covid policy gör mig jävligt misstänksam...
Citera
2022-10-25, 09:55
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Vad är det kineserna vet som dom håller tyst om?
Deras Zero Covid policy gör mig jävligt misstänksam...

Mig med. Minst sagt.

Om denna sjukdom vore så ofarlig som vissa här vill göra gällande, man jämför den med en "förkylning" osv. Varför då dessa massiva nedstängningar i Kina? Jag köper inte att de gör det för att de är ondskefulla "kommunister som vill förslava och kontrollera sin egen befolkning", som det brukar låta från vissa skribenter här inne. Det ligger liksom inte i regimens intresse att lägga ned produktion osv, och göra sig obekväm. Finns inga rationella argument för det, om man inte vet något kring denna sjukdom. Varför det är en dålig ide att få stor samhällsspridning av den osv.

Klart är att Covid tycks kunna ge alla möjliga skador på våra inre organ och det låter sannerligen inge bra, även om jag också fattar att många är jävligt pandemitrötta vid det här laget. Å andra sidan är folk säkerligen jävligt trötta på cancer och HIV också, men det omvandlar ju inte dessa sjukdomar till förkylningar. Inte heller är det luftburna virus.

Jag undrar om vi inte kommer att få en sänkt medellivslängd de närmaste åren. Mycket kommer säkert inte att kunna knytas till Covid, men indirekt tror jag sjukdomen har effekt. Den ökar ju bland annat risken för blodproppar, så antalet hjärtinfarkter och stroke-fall lär ju öka. Likaså ökar risken för att utveckla diabetes och det är inte heller bra på sikt. Kändes dock som att svenska myndigheter gav upp redan på förhand att försöka begränsa sjukdomen. Det enda målet var att förhindra många från att bli allvarligt sjuka samtidigt. Borde dock vara en rätt klen tröst för de som drabbats.

Själv vet jag inte ens om jag haft sjukdomen eller inte. Fick symtom, men har aldrig testat positivt. Då har jag vistats bland covid-smittade där alla testat positivt. Tror mitt färska vaccinationsskydd gjorde så jag inte direkt utvecklade någon sjukdom. Kände mig bara lite ruggig och feber som gick växelvis under 2 dygn. Låter ju absolut inte allvarligt och var det inte heller för mig. Vilka symtom man utvecklar på sikt har man dock ingen aning om, men det finns ju sura föraningar.
Citera
2022-10-25, 13:15
Medlem
Overminds avatar
Citat:
Sprillans studie som starkt pekar på att Covid var en labbprodukt:

https://www.biorxiv.org/content/10.1101/2022.10.18.512756v1

Jag har tjatat om detta i över 1 år nu!!! Kina vet något vi inte vet. Därför de kör lockdowns! Detta är ett jävla vapen för fan!!

Jag undviker stora folkmassor och kommer göra det livet ut känner jag. Jag skall hålla ut så länge jag kan!

Detta virus och vaccin kommer bryta ner oss våg efter våg efter våg. Du kanske inte ens märker första gången du får covid men infektion 2 en förkylning och sen infektion 3 en lite värre förkylning sedan infektion 4 är det som influensa och infektion nummer 5 lär du bli inlagd! Och nånstans där emellan beroende på din kropp så kanske du får långcovid!!!!
Citera
2022-10-25, 13:22
Medlem
Overminds avatar
Och här: Pfizer lämnar ut info och har över 100 sidor som är blanka

Duktige John Campbell går igenom
https://www.youtube.com/watch?v=HnSnQor8zDY
Citera
2022-10-25, 13:33
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Och här: Pfizer lämnar ut info och har över 100 sidor som är blanka

Duktige John Campbell går igenom
https://www.youtube.com/watch?v=HnSnQor8zDY
Nej, Pfizer har inte lämnat ut några blanka sidor.
Citera
2022-10-25, 13:36
Medlem
Overminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Nej, Pfizer har inte lämnat ut några blanka sidor.

Nähä, vad har de gjort då?
Citera
2022-10-25, 13:55
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Nähä, vad har de gjort då?
I relation till det som nämns i den video du länkar till så har Pfizer skrivit kontrakt med en myndighet. Ingenting annat. Pfizer har inte lämnat ut några sidor. Pfizer har inte blankat några sidor. Pfizer är inte ens inblandade.
Citera
2022-10-25, 18:04
Medlem
Citat:

Klart är att Covid tycks kunna ge alla möjliga skador på våra inre organ

Nej, det är inte alls klart. Sluta sprid desinformation.

Mer foliehattsteorier än vanligt här inne idag ser jag. Dags för moderator att städa upp lite? Och kanske hänvisa IMBILDEN och övriga stollar till en lämpligare forumdel?
Citera
2022-10-25, 21:41
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dameon
Nej, det är inte alls klart. Sluta sprid desinformation.

Mer foliehattsteorier än vanligt här inne idag ser jag. Dags för moderator att städa upp lite? Och kanske hänvisa IMBILDEN och övriga stollar till en lämpligare forumdel?

Det är absolut välbelagt att Covid är en farlig sjukdom, vars skador visar sig på olika ställen i kroppen. Likaså har det ju visat sig att upprepade reinfektioner ökar dödligheten i en rad olika följdsjukdomar. Påstår man något annat är man definitivt en foliehatt. Är det något moderatorerna borde göra är att städa upp efter de som inte vill debattera covid i covid-forumet, utan enbart nöjer sig med att kalla andra skribenter för en massa okvädningsord. Det om något är tröttsamt.
Citera
2022-10-26, 10:50
Medlem
Citat:
Det är absolut välbelagt att Covid är en farlig sjukdom, vars skador visar sig på olika ställen i kroppen. Likaså har det ju visat sig att upprepade reinfektioner ökar dödligheten i en rad olika följdsjukdomar. Påstår man något annat är man definitivt en foliehatt. Är det något moderatorerna borde göra är att städa upp efter de som inte vill debattera covid i covid-forumet, utan enbart nöjer sig med att kalla andra skribenter för en massa okvädningsord. Det om något är tröttsamt.

Du påstår en massa saker som tex. att upprepade infektioner ökar dödsrisken.
Kan du belägga detta på något sätt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in