2022-10-24, 15:08
Medlem
Alkibiadess avatar
Sportexpressen kommer sända ännu mer från nationella tävlingar i längdskidor i vinter. Synd bara att de har en så värdelös teknisk lösning, värdelösa kommentatorer och priset är för högt.
Citera
2022-10-24, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Viasat har köpt rättigheterna till alla världscuptävlingar i Österrike fr o m säsongen 24/25. Ännu mindre vintersport som SVT kan visa (förutom skidskytte och tråkiga långlopp).
Vad trött man blir! Längdåkningen tappar folks intresse på det här viset.
Citera
2022-10-24, 16:59
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krebs

Inte just på grund av denna nyhet dock. Det går i princip aldrig längdtävlingar i just Österrike.
Citera
2022-10-24, 17:41
Medlem
Citat:
Sportexpressen kommer sända ännu mer från nationella tävlingar i längdskidor i vinter. Synd bara att de har en så värdelös teknisk lösning, värdelösa kommentatorer och priset är för högt.

Citat:
Ursprungligen postat av Krebs

Citera
2022-10-24, 17:55
Medlem
Citat:

Kommer fortsätta sändas på lokalblaskorna kopplade till Bonnier varav vissa fortfarande kör kampanjer i oändlighet.
Citera
2022-10-24, 23:50
Moderator
Hjv9s avatar
Citat:

Äh, det är billigt att prenumerera på lokaltidningarna och definitivt värt det nu när man sänder så mycket. Förhoppningsvis blir det andra bättre efterhand.

Det nya är alltså alla Bauhaus cup deltävlingar (var väl bara en helg man inte sände ifjol), USM och kopparskidan.
Citera
2022-10-25, 07:23
Medlem
Jag har ännu inte förstått varför intresset för just längdskidåkningen skulle försvinna bara för att inte SVT sänder längre. För de andra idrotterna som SVT tappat verkar intresset fortsatt vara ganska stort, sen är det klart att de som haft igång Vinterstudion bara för att det hör till inte kan kolla men de som är intresserade lär fortfarande kolla i hög utsträckning.

Sen kan intresset minska av andra anledningar men jag tror inte SVT har den avgörande betydelsen som folk vill få det till.
Citera
2022-10-25, 07:54
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjv9
Äh, det är billigt att prenumerera på lokaltidningarna och definitivt värt det nu när man sänder så mycket. Förhoppningsvis blir det andra bättre efterhand.

Det nya är alltså alla Bauhaus cup deltävlingar (var väl bara en helg man inte sände ifjol), USM och kopparskidan.

Jag har ju tidigare haft Expressen Premium (eller vad det heter) men nu måste man ha en dyrare tjänst om jag förstår det rätt. Och att börja prenumerera på en lokaltidning bara för att kunna se detta lite billigare, jag vet inte. Ytterligare ett abonnemang att ha hålla reda på, vill helst undvika det.
Citera
2022-10-25, 07:59
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lime32
Jag har ännu inte förstått varför intresset för just längdskidåkningen skulle försvinna bara för att inte SVT sänder längre. För de andra idrotterna som SVT tappat verkar intresset fortsatt vara ganska stort, sen är det klart att de som haft igång Vinterstudion bara för att det hör till inte kan kolla men de som är intresserade lär fortfarande kolla i hög utsträckning.

Sen kan intresset minska av andra anledningar men jag tror inte SVT har den avgörande betydelsen som folk vill få det till.

Visst blev det lägre tittarsiffror när Viaplay tog över men det blev inte något jättestort tapp (inte alls så stort tapp som en del hade befarat).
Citera
2022-10-25, 09:26
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Visst blev det lägre tittarsiffror när Viaplay tog över men det blev inte något jättestort tapp (inte alls så stort tapp som en del hade befarat).
Dem som har intresset söker lösningar för att se den produkten på svenska gissar att VIAPLAY sålde en del abonnemang förra säsongen och i år då TELIA inte vill betala det man kräver lär dem sälja ytterligare, Skidåkningen är en själv säljande produkt lite man vet vad man har och vet vad man får så tror nog dem var nöjda med siffrorna överlag VIAPLAY...!
Citera
2022-10-25, 09:53
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lime32

Citat:

I Norge minskade tittarsiffrorna mer rent procentuellt sett när Viaplay tog över om jag förstått det hela rätt. Där är man också oroade över att nå en yngre publik; medelåldern som ser sändningarna är långt över 50 år. I Sverige vet jag inte hur medelåldern ligger för världscupsändningarna i längd. Någon som har koll på detta?
Senast redigerad av katw 2022-10-25 kl. 09:57.
Citera
2022-10-25, 12:25
Medlem
Expressen tror alltså att man ska betala 179 kr/mån för deras nya påhitt Premium Max för att se deras dåliga produktioner. Jo tjena... Hatar Svenska Skidförbundet sin TV-publik så mycket eller var ingen annan intresserad av rättigheterna?

Återstår att se om det kommer gå att se genom lokaltidningarnas billigaste abonnemang som det brukar gå att få introerbjudanden på eller man kommer behöva någon dyrare Premium-variant där nu också för att se livesändningar. Då får det vara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in