2022-10-25, 12:56
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bzo
Expressen tror alltså att man ska betala 179 kr/mån för deras nya påhitt Premium Max för att se deras dåliga produktioner. Jo tjena... Hatar Svenska Skidförbundet sin TV-publik så mycket eller var ingen annan intresserad av rättigheterna?

Återstår att se om det kommer gå att se genom lokaltidningarnas billigaste abonnemang som det brukar gå att få introerbjudanden på eller man kommer behöva någon dyrare Premium-variant där nu också för att se livesändningar. Då får det vara.

Troligen var det väl så att folk i för stor utsträckning tecknade tre månader gratis men sedan sade upp abonnemangen.
Citera
2022-10-25, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Jag har ju tidigare haft Expressen Premium (eller vad det heter) men nu måste man ha en dyrare tjänst om jag förstår det rätt. Och att börja prenumerera på en lokaltidning bara för att kunna se detta lite billigare, jag vet inte. Ytterligare ett abonnemang att ha hålla reda på, vill helst undvika det.

Det är inte lite billigare, vi snackar 30kr/mån istället för 179kr/mån på dom erbjudanden som funnits att ta del av. Och fortfarande finns, jag fick fyra månader för 129kr nu lagom till vintern. Vid uppsägning får man även erbjudande om två månader till för 59kr i nuläget. Totalt i båda fallen, inte per månad. Inget kundtjänst-tjafs heller utan uppsägning med ett par klick.

Sen är det som bzo skriver att även lokalblaskorna kan välja att lägga det på ett dyrare abonnemang tids nog. Hittills har man inte gjort det.
Citera
2022-10-25, 13:58
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Det är inte lite billigare, vi snackar 30kr/mån istället för 179kr/mån på dom erbjudanden som funnits att ta del av. Och fortfarande finns, jag fick fyra månader för 129kr nu lagom till vintern. Vid uppsägning får man även erbjudande om två månader till för 59kr i nuläget. Totalt i båda fallen, inte per månad. Inget kundtjänst-tjafs heller utan uppsägning med ett par klick.

Sen är det som bzo skriver att även lokalblaskorna kan välja att lägga det på ett dyrare abonnemang tids nog. Hittills har man inte gjort det.

Jag kollade upp vad det kostar att teckna en digital prenumeration för Bonniers lokaltidningar. Pris per månad under de tre första månaderna, därefter stiger priset (gäller ej Skåne-tidningarna).
Helsingborgs Dagblad, Sydsvenskan: 29-259 kr
Skånska Dagbladet: 19-169 kr
Östersunds-Posten, Länstidningen Östersund, Sundsvalls Tidning, Gefle Dagblad, Arbetarbladet, VLT, NA, Länstidningen Södertälje: 65-99 kr
Falköpings Tidning, SWkaraborgs Läns Tidning, Västgöta-Bladet, Smålänningen, Värnamo Nyheter: 65-85 kr
Skövde Tidning, Jnytt: 65 kr
Jönköpingsposten, Smålands Dagblad, Smålands-Tidningen, Tranås Tidning, Vetlanda-Posten: 65-79 kr
Örnsköldsviks Allehanda, Dala-Demokraten, Bärgslagsbladet/Arboga Tidning, Norrtelje Tidning: 59-99 kr
Hudiksvalls Tidning, Söderhamns-Kuriren, Ljusnan, Ljusdals-Posten, Falu-Kuriren, Borlänge Tidning, Mora Tidning, Nya Ludvika Tidning, Södra Dalarnes Tidning, Avesta Tidning, Sala Allehanda, Fagersta-Posten: 59-85 kr
Nynäshamns-Posten: 59-59 kr
Tidningen Härjedalen: 49-55 kr

Så du måste ha hittat ett väldigt förmånligt erbjudande (som jag inte hittade).
Citera
2022-10-25, 14:32
Medlem
Citat:
Jag kollade upp vad det kostar att teckna en digital prenumeration för Bonniers lokaltidningar. Pris per månad under de tre första månaderna, därefter stiger priset (gäller ej Skåne-tidningarna).
Helsingborgs Dagblad, Sydsvenskan: 29-259 kr
Skånska Dagbladet: 19-169 kr
Östersunds-Posten, Länstidningen Östersund, Sundsvalls Tidning, Gefle Dagblad, Arbetarbladet, VLT, NA, Länstidningen Södertälje: 65-99 kr
Falköpings Tidning, SWkaraborgs Läns Tidning, Västgöta-Bladet, Smålänningen, Värnamo Nyheter: 65-85 kr
Skövde Tidning, Jnytt: 65 kr
Jönköpingsposten, Smålands Dagblad, Smålands-Tidningen, Tranås Tidning, Vetlanda-Posten: 65-79 kr
Örnsköldsviks Allehanda, Dala-Demokraten, Bärgslagsbladet/Arboga Tidning, Norrtelje Tidning: 59-99 kr
Hudiksvalls Tidning, Söderhamns-Kuriren, Ljusnan, Ljusdals-Posten, Falu-Kuriren, Borlänge Tidning, Mora Tidning, Nya Ludvika Tidning, Södra Dalarnes Tidning, Avesta Tidning, Sala Allehanda, Fagersta-Posten: 59-85 kr
Nynäshamns-Posten: 59-59 kr
Tidningen Härjedalen: 49-55 kr

Så du måste ha hittat ett väldigt förmånligt erbjudande (som jag inte hittade).

Har man haft ett abonnemang på någon av dom här lokaltidningarna och säger upp får man nya personliga erbjudanden att komma tillbaka hela tiden. Nu har jag 4 månader för 129kr på Östersunds-Posten(utvald p.g.a. en av dom med mest i nyhetsväg också), dessförinnan är betalningshistoriken 9 månader á 32kr (utspritt på närmare tre år.) Det brukar vara ännu bättre erbjudanden sommartid, men då är det av naturliga anledningar inte lika intressant.

Har man inte varit kund förut är nog det bästa att börja med en månad(när det billigt då helst, men 59kr en månad kommer man möjligen inte ifrån längre) och säg upp, så kommer nog erbjudandena sen som ett brev på posten(eller mejl i inkorgen) då jag gissar att det sker per automatik för tidigare prenumeranter.

Helsingborgs dagblad är en av dom som konsekvent är billiga(och skickar ut erbjudanden om 2 mån för 9kr, 4 månader för priset av 1 etc.), men jag tror inte dom sänder skidorna så kolla upp vilka som faktiskt sänder först bara.
Citera
2022-10-25, 15:59
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Har man haft ett abonnemang på någon av dom här lokaltidningarna och säger upp får man nya personliga erbjudanden att komma tillbaka hela tiden. Nu har jag 4 månader för 129kr på Östersunds-Posten(utvald p.g.a. en av dom med mest i nyhetsväg också), dessförinnan är betalningshistoriken 9 månader á 32kr (utspritt på närmare tre år.) Det brukar vara ännu bättre erbjudanden sommartid, men då är det av naturliga anledningar inte lika intressant.

Har man inte varit kund förut är nog det bästa att börja med en månad(när det billigt då helst, men 59kr en månad kommer man möjligen inte ifrån längre) och säg upp, så kommer nog erbjudandena sen som ett brev på posten(eller mejl i inkorgen) då jag gissar att det sker per automatik för tidigare prenumeranter.

Helsingborgs dagblad är en av dom som konsekvent är billiga(och skickar ut erbjudanden om 2 mån för 9kr, 4 månader för priset av 1 etc.), men jag tror inte dom sänder skidorna så kolla upp vilka som faktiskt sänder först bara.

Jo, jag tänkte nog testa någon Norrlandstidning så att man får med sig lite skidnyheter också. HD är ju annars intressanta för att de har en del nyheter/artiklar om sommaridrotter men sänder nog inte skidorna. Men väntar nog tills det är säsongspremiär (kanske dyker upp något ännu bättre erbjudande också).
Citera
2022-10-28, 11:48
Medlem
Alkibiadess avatar
Intressant att Viaplay har valt att vara i Idre denna vecka och inte Vålådalen där A-landslaget är.
Citera
2022-10-28, 12:06
Medlem
Citat:
Intressant att Viaplay har valt att vara i Idre denna vecka och inte Vålådalen där A-landslaget är.
De träffade landslagets åkare på förbundets mediadag och behöver väl content med de 3 andra.
Citera
2022-11-01, 18:27
Medlem
Nähä, nu var iallafall MDFK med på de alpinas mediadag så antingen var det bara för att träffa Linn eller så tycker det helt enkelt Svhanenmärkta MDFK är mer intressant än resten av laget.
Citera
2022-11-01, 20:32
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Nähä, nu var iallafall MDFK med på de alpinas mediadag så antingen var det bara för att träffa Linn eller så tycker det helt enkelt Svhanenmärkta MDFK är mer intressant än resten av laget.

De gjorde väl fotografering i landslagsdressen, quiz och lite mer "lättsammare innehåll" idag.
Citera
2022-11-02, 08:24
Medlem
Alkibiadess avatar
Hippa Viaplay verkar hellre göra saker om och med de coola utbrytarna än om och med (det inte lika coola) landslaget. Jag fasar för hur första tävlingshelgen kommer gestaltas hos Viaplay, evigt snack kring utbrytningen snarare än fokus på det sportsliga.
Citera
2022-11-02, 08:56
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Hippa Viaplay verkar hellre göra saker om och med de coola utbrytarna än om och med (det inte lika coola) landslaget. Jag fasar för hur första tävlingshelgen kommer gestaltas hos Viaplay, evigt snack kring utbrytningen snarare än fokus på det sportsliga.
Så är det tyvärr ja och Maja och Frida är för dumma för att inte falla i de små fällor som de lägger ut för att trigga upp en rivalitet.
Citera
2022-11-02, 09:17
Medlem
katws avatar
Citat:

Det är din tolkning. Viaplay gjorde ju individuella intervjuer med åkarna på förbundets mediadag.

Viaplay åkte till Idre istället för Vålådalen ja, men det var troligen för att lägren krockade rent tidsmässigt. Ludvig Holmberg är väl ensam reporter och det är närmare till Idre än Vålådalen från Stockholm sett. För övrigt kanske förbundet sagt nej till media under det senaste lägret, fanns det annan media på plats?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in