Citat:
Ursprungligen postat av
Alkibiades
Ja, jag tycker att när hon exempelvis ställer frågor till Johan Olsson så ger Olsson svar som ger mig en ökad förståelse för vad som händer (i bred mening). Det tycker inte Yvette lyckas med.
Jag tycker som sagt inte att det är programledarens uppgift. Det är egentligen programredaktionen som ska få det att fungera. Det finns ju alla möjligheter att sufflera samt successivt förbättra sådana simpla saker som att ställa frågor. Jag förstår fortfarande inte varför de satt Ojala som programledare.
Nu gillar jag ju inte studioprogrammen överhuvudtaget och vill inte alls höja Yvette till skyarna. Hon har dock en naturlig förmåga som ren programledare och presentatör, vilket Ojala helt saknar. Yvette skulle gladeligen klara att vara programledare i Aktuellt eller Rapport, vilket Ojala inte skulle göra.
Pops har jag aldrig gillat. Han har en amatörmässig slätstrukenhet, trots att han ju lett hur många program som helst. Han är sämre än Jihde, men den senare sätter sig själv för mycket i centrum för att tilltala mig.
De är alla amatörer jämfört med de riktiga studioproffsen från förr: Lennart Hyland, Lars-Gunnar Björklund och Arne Hegerfors. Bo Hansson och Bengt Bedrup var duktiga programpresentatörer, men passade inte lika bra i studio med fler aktörer och inslag under längre tid.