2022-10-25, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gunnar4321
TTs pojkväns bror har haft en silvrig BMW som omslagsbild på fb

Att det ska vara en silvrig bmw är en trådsanning än så länge.
Citera
2022-10-25, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Absolut ingen orimlig tanke alls.

Viktigt är också; vi vet faktiskt inte huruvida Tove skulle sova hemma hos pojkvännen den natten. De kanske skulle göra det. I den åldern vill man oftast vara med sin pojk/flickvän på helgerna.
Ja eller så tänker han att han inte vill framstå som den kontrollerande pojkvännen, utan kommer på att han nog faktiskt är rätt sugen på McD det kan ju inte skada att ta sig en tur genom stan?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Så uppfattade jag allt från första början. Barchefen har väl även sagt att han inte alls kände till Tove vilket måste betyda att Tove inte är/var någon stor partybrud i alla fall, ingen "stammis" på Nöjet. Även Ts pojkväns mamma sa väl att T och pojkvän oftast spenderade helgerna hos pojkväns mamma, så det verkar inte ha varit så mycket festande för dem.

Precis, han har sagt att han inte visste vem T var förrän han såg efterlysning om försvunnen person och fotot i media. Då förstod han att det var henne han pratat med kvällen innan.

Det ger oss isåfall att T inte var någon "utepingla" som brukade vara på Nöjet.

- Varför beger hon sig dit denna kväll? Utan pojkvän? När hon inte brukar festa/gå dit
- Vem är den yngre vännen hon letar efter och är så orolig för?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Varför har polisen inte gjort efterlysningar på den bil som ska ha setts släppa av JJ vid McDonalds? Har man bedömt att den personen inte har något med försvinnandet att göra? Den enda anledningen jag kan komma på.

De kanske mycket väl vet vilken bil det är. Inget de går ut med.
Citera
2022-10-25, 11:05
Medlem
OM Tove bragts om livet, vad skulle ett rimligt motiv vara? Det känns helt befängt att man tar död på en människa för att man är osams bara. Jo, jag vet att folk dödas för småpengar men här är det tre unga tjejer som inte är kriminella efter vad som framkommit hittills. Möjligen om nu JJ tände eld på sitt ex ytterdörr, det säger ju att människan är kapabel till vad som helst. Men jag får fan inte ihop det. Bevittnat något som hon inte skulle ha sett? Känns långsökt allting.
Citera
2022-10-25, 11:07
Medlem
Citat:
De kanske mycket väl vet vilken bil det är. Inget de går ut med.

Ja, och isåfall även vem som äger bilen/ska ha kört den aktuella natten. Något säger mig att denna person inte är inblandad, annars hade vi sett efterlysningar från polisen ute i media samt gripande etc.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Ja eller så tänker han att han inte vill framstå som den kontrollerande pojkvännen, utan kommer på att han nog faktiskt är rätt sugen på McD det kan ju inte skada att ta sig en tur genom stan?

Det intressanta är hur Tove och hennes pojkvän brukade kommunicera en vanlig kväll om någon av dem var ute sent. Brukade de ha tät kontakt, eller brukade de inte höra av sig alls typ. Helt enkelt; var den här kvällens minst 2 telefonsamtal ett vanligt beteende eller brukade de inte höra av sig till varandra mitt i natten om den ena av dem var ute.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommisarien89
Länka? namn ?

O*car w*rrén
Citera
2022-10-25, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Att det ska vara en silvrig bmw är en trådsanning än så länge.

Nej, detta är helt sant, jag har också sätt det. Dock är bilen omskriven på en annan och om jag minns rätt i Emmaboda
Citera
2022-10-25, 11:09
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommisarien89
Länka? namn ?
Det har jag skrivit om igår även den som äger bilen idag och som är med i mc gäng
Citera
Medlem
Citat:
Det intressanta är hur Tove och hennes pojkvän brukade kommunicera en vanlig kväll om någon av dem var ute sent. Brukade de ha tät kontakt, eller brukade de inte höra av sig alls typ. Helt enkelt; var den här kvällens minst 2 telefonsamtal ett vanligt beteende eller brukade de inte höra av sig till varandra mitt i natten om den ena av dem var ute.
Hur ofta är en partner ute själv orolig och letar efter en ung tjej?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anti-tanten
OM Tove bragts om livet, vad skulle ett rimligt motiv vara? Det känns helt befängt att man tar död på en människa för att man är osams bara. Jo, jag vet att folk dödas för småpengar men här är det tre unga tjejer som inte är kriminella efter vad som framkommit hittills. Möjligen om nu JJ tände eld på sitt ex ytterdörr, det säger ju att människan är kapabel till vad som helst. Men jag får fan inte ihop det. Bevittnat något som hon inte skulle ha sett? Känns långsökt allting.

Svartsjuka
Relationsdrama
Pengar
Droger/skulder
Drogutlöst psykos
Olyckshändelse, "inget avsiktligt mord".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in