2022-10-25, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eponumos
Vad är du ute på för cykeltur nu?

för att trafficking, världens största business, är det konstigaste som har nämnts i tråden...?

en tjej som bara försvinner spårlöst mitt i natten och du vet redan nu att det absolut INTE kan handla om yrkeskriminell aktivitet? det är alltså MER troligt att två ostraffade tonårstjejer, en med frikyrklig bakgrund dessutom, har lyckats gömma en kropp helt utan spår i över en vecka? polisinterrogationen knäcker dem inte?

OM JJ nu har haft kontakt med denne JL och OM det som redovisats i tråden innehåller tillstymmelsen av sanning, att tjejer kan ha blivit inlåsta i burar, skrivit kontrakt och gud vet vad - jag tycker inte man ska bortse det.

om jag var anhörig till TT skulle jag vilja att polisen reder ut vartenda spår! allt allt allt ska på bordet
Citera
2022-10-25, 18:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av johann78
Har du något enda europeiskt exempel i modern tid där en vuxen människa kidnappats för att säljas?
Jag träffade ne tjej för tre eller fyra årsen, minns inte, hon heter Fr*da, hon har gjort en film om sin upplevelse. Hände i London
Edit: (Apartment 407 heter den)
Senast redigerad av uractualmom 2022-10-25 kl. 18:58.
Citera
2022-10-25, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Kan T ha blivit överfallen i närheten när hon var på väg hem till pojkvännen?

fullt möjligt.
Citera
2022-10-25, 18:58
Medlem
Citat:
Har du något enda europeiskt exempel i modern tid där en vuxen människa kidnappats för att säljas?
Modern tid slutade existera som vi kände till den i samma sekund det utbröt krig i Europa. Det finns många sätt att kriga på. Vad var det man fick lära sig i skolan biologiskt kemiskt väpnat ekonomiskt teknologiskt?
Citera
2022-10-25, 18:58
Avslutad
Har de skrivits nåt om droger i tråden? Tänker om de är vanligt i Vetlanda och bland dem här personerna?
Jag själv kommer från en liten stad och vet att de snackas om såna grejer bland folk, och man vet oftast vilka de är som håller på med det.
Citera
2022-10-25, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av painkiler
https://en.wikipedia.org/wiki/Lisa_Nowak

är ett annat känt fall med astronauten Lisa Nowak , körde 900 miles med blöjor för att försöka döda sin rival.

Jo det känner jag till. Det var ju ett svartsjukedrama.
Citera
2022-10-25, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trongen
”Inte helt ovanligt” skulle jag knappast påstå när du dessutom behöver ge exempel ifrån USA där en tom handlade om vanföreställningar.

Har även svårt att få ihop hur dom skulle mördar TT på så kort tid utan att spilla blod. Och sen även ha såpass is i magen att man träffar upp två vänner direkt efteråt och även lägger upp försäljningar på facebook dagen efter. Det går inte ihop.

Dom strypte TT, därför det hördes dunkar från lägenheten, TT sparkade å viftade medans hon blev strypt.

Att hon lägger upp nått för försäljning och möter vänner är såklart för att hon tror det är mindre misstänksamt när hon gjort sådant.
Citera
2022-10-25, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Jag träffade ne tjej för tre eller fyra årsen, minns inte, hon heter Fr*da, hon har gjort en film om sin upplevelse. Hände i London
Edit: (Apartment 407 heter den)

https://www.tv4.se/artikel/5fxgFPVjh2NGKGZGvqSlLB/skraeckdygnen-frida-lastes-in-drogades-och-saldes-som-sexslav
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Kanske är JJ inte alls inblandad
Nu tror jag ju fortfarande att polisen har mer dem eftersom de ens valde att plocka in dem. Men visst finns chansen att de är helt oskyldiga.

Förstå den känslan, det är känt på bygden att ni har en gammal konflikt. Ni reder ut detta under kvällen, men det är bara ni som vet. Bilden andra har är att ni fortsatte bråka under kvällen. Det finns vittnet på att T följer med dig hem för att "diskutera". Men spåren försvinner sen efter T. Hon sågs senast i livet i ditt sällskap på väg hem till dig. Cykeln hittas ett par hundra meter från din bostad. Du har ett rykte om att elda upp pojkvänners bostäder i plötsliga anfall av svartsjuka, ...

Lätt att känna sig lite uppgiven när polisen kommer och knackar på dörren, skyldig eller inte.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Kan T ha blivit överfallen i närheten när hon var på väg hem till pojkvännen?
Det är möjligt, det är en del bitar som inte talar för det, mest cykel och mobilen som fanns hos jj.
Citera
2022-10-25, 19:01
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MotherMu
Just ja! Det hade jag glömt, trots ortsbo... Minns inte omständigheterna längre så måste ägna kvällen åt att friska upp minnet.
Bjussar på den! Den gången var det skulder som låg bakom mordet, som så ofta. Hur gubben kom in i bilden fattar nog ingen utom polisen. Han var någon sorts dödgrävarfigur.
Citera
2022-10-25, 19:02
Medlem
Citat:
Nu tror jag ju fortfarande att polisen har mer dem eftersom de ens valde att plocka in dem. Men visst finns chansen att de är helt oskyldiga.

Förstå den känslan, det är känt på bygden att ni har en gammal konflikt. Ni reder ut detta under kvällen, men det är bara ni som vet. Bilden andra har är att ni fortsatte bråka under kvällen. Det finns vittnet på att T följer med dig hem för att "diskutera". Men spåren försvinner sen efter T. Hon sågs senast i livet i ditt sällskap på väg hem till dig. Cykeln hittas ett par hundra meter från din bostad. Du har ett rykte om att elda upp pojkvänners bostäder i plötsliga anfall av svartsjuka, ...

Lätt att känna sig lite uppgiven när polisen kommer och knackar på dörren, skyldig eller inte.

Båda tjejer ska ha sett väldigt uppgivna och ledsna ut när de anlände till häktningsförhandlingarna enligt journalister på plats. Tror det var Vetlandaposten som skrev om det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in