2022-10-25, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Cykelsadel.
Vattenpöl?

Ja, det regnade under natten. Det skulle kunna vara signifikant. Men vad var det för väder under söndagen/måndagen och framförallt, *när* hittades cykeln och när togs fotot?
Senast redigerad av johann78 2022-10-25 kl. 10:45.
Citera
2022-10-25, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Ja det borde man ju inte anta att någon umgås med den hon har en konflikt med. Alltså vet han detta.
Varför har han J’s nummer om flickvännen har en konflikt med henne?

Numret kan iof vara offentligt eller har han fått det av någon vän till henne.

Men jag kan inte komma på ett enda mord där gm haft ihjäl offret pga en ett år gammal konflikt som legat och pyrt, utan att dom haft någon relation däremellan.
Citera
2022-10-25, 10:43
Medlem
borjeBandits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Fast det är ju vad pojkvännen har uppgett. Behöver inte vara sant.

Nej inget i samtalet vet någon något om mer än han och hon. Men vi vet att samtalet ägt rum och att tt då ska ha sagt till pojkvännen att hon är på väg till JJ. Vilket känns rimligt eftersom även JJ sedan har sagt att hon haft med sig TT hem. Att TT varit hos JJ osv
Citera
2022-10-25, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johann78
Jag tror att vi redan har konstaterat att det är fullt rimligt i dagens Sverige att man hörs av några gånger under en utekväll för att stämma av läget, och speciellt berätta att man är (ensam) på väg hemåt.

Men du har rätt i att tiderna här är intressanta. Någonting har uppenbart inträffat kort tid efter 02.30.

Om MGM är skyldiga och i det här läget bestämt sig för att göra något så tycker de förmodligen att det är väldigt bra att TT ringer hem och säger att allt bra och att hon nu beger sig hemåt eftersom det bara stärker deras story att hon lämnat lägenheten. De kanske till och med övertalar henne att ringa, "men du, det är skitruggigt ute, bara ring och säg att du är på väg?".
Klart det inte är det minsta skumt att höra av sig till sin partner, närhelst på dygnet, framförallt inte på natten en helg när man är ute och i samband med hemgång.
Funderar varför det klockslaget? Dvs nästan en timme efter att krogen stängde? Vet han att hon inte är hemma då? Hon var väll på väg hem till sig själv?
Citera
2022-10-25, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Att MH skulle ha gått hem från JJs lägenhet ensam tvivlar jag starkt på, jag tror inte att hon skulle kunna gå mitt i natten utan att blippa på sin mobiltelefon, det hade lämnat elektroniska spår.
Det kan ju dock vara precis sådana saker där deras berättelse inte stämmer överens med den tekniska bevisningen som gör att de just nu sitter häktade.
Citera
2022-10-25, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjallak
Vet ej mer än att det ska ligga kring Näsby/Hällinge trakten.
Hoppas någon mer från Vetlanda hört om detta festställe.

Ja hoppas! Kan du försöka ta reda på mer??
Citera
2022-10-25, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sheea
Får inte heller ihop detta och undrar även jag av vilken anledning mord/dråp/bortförande utförts.
Tidslinjen för att hinna med allt denna natt efter kl 2 typ känns också mystisk. Det kan ju inte vara planerat om de plötsligt stötte ihop på krogen.
Om man läser på sidan https://www.laget.se/VETLANDADAM/Troop/1774434/Tove-Tonnies
Skriver TT något om att vissa tror jag är MY. Vad betyder det?
Lilla my
Citera
2022-10-25, 10:46
Medlem
FruEds avatar
Citat:
Var kan man se vilka bilar JL äger?

Han äger 3 bilar men jag skulle tro att det är den här som används och isåfall är relevant.

Fabrikat
SKODA
Handelsbeteckning
KAMIQ

Fordonsstatus
Påställt (2020-10-30)

Färg
Vit
Citera
2022-10-25, 10:47
Medlem
Vilken adress fanns cykeln på
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borjeBandit
Nej inget i samtalet vet någon något om mer än han och hon. Men vi vet att samtalet ägt rum och att tt då ska ha sagt till pojkvännen att hon är på väg till JJ. Vilket känns rimligt eftersom även JJ sedan har sagt att hon haft med sig TT hem. Att TT varit hos JJ osv
Det är detta, jag antog också förut att hon sagt att hon var på väg till J, sen förtydligades det att hon enbart sagt att hon var på väg hem. Hem till sig alltså, och så hörs dom en halvtimme senare igen där det upprepas, hon säger sig vara på väg hem.
Citera
Medlem
movingmads avatar
Citat:
Jämfört bilder på Skoda Kamiq och BMW X3. De ser faktiskt väääldigt lika ut.
De gör de faktiskt. Men ska man identifiera en bil är väl det första man tänker på märket? Såvida inte vittnet eller nån vän till denne själv äger en X3 och tänker "aa samma som mig".
Citera
2022-10-25, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommisarien89
nä precis.. ska luska vidare i om jag kan hitta ngn "anhörig/vän" eller liknande i dom häktades närhet.

Hört i tråden att pojkvännens familj äger en silvrig bmw.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in