2022-10-25, 18:29
Medlem
Foolsgames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krevelli
bordellverksamhet/ trafficking är fullt möjligt. har ju hänt på de allra finaste lägenheterna på östermalms mest kända paradgator, där de riktiga ägarna inte haft en susning. svårt kanske att se det som en möjlighet när man varit kär i människan dock. men för oss andra så gäller det att se hela bilden. tror nämligen inte att tjejerna mördade TT på egen hand och efter nån vidare planering...

Detta har verkligen spårat ur…
Citera
2022-10-25, 18:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Högintressant!!!!!

Och detta kan vara en av förklaringarna till att NOA kopplas in i Tove-fallet. Man vet, eller vill utreda, om explosionen har med detta att göra.

Lasarettgatan har ett LSS boende oxå, där var där någonstans som en kvinna blev ihjälhuggen och en annan allvarligt skadad för att det spelats hög musik. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/wEKg45/uppgifter-mordad--for-att-hon-spelade-for-hog-musik
Citera
2022-10-25, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas811
Tror ni detta kommer klaras upp?

Ja. Jag har en känsla av det, hoppas den stämmer.
Citera
2022-10-25, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foolsgame
Detta har verkligen spårat ur…

Verkligen… den enklaste förklaringen är nog den troligaste.
Citera
2022-10-25, 18:31
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Onekligen jävligt märkligt. Blodig karl påträffad utomhus, liksom, med blodspår som kan följas till en lägenhet där någon sorts explosion inträffat och där dörren öppnas av en äldre man som "egentligen inte bor där". Knapphändiga uppgifter, må jag säga. Polisen å sin sida vet givetvis allt vid det här laget om vilka den blodige och den äldre mannen är. Kanske närmar de sig ett genombrott. Kanske är JJ inte alls inblandad — det vore en twist som hette duga.

Kort sagt: Man får ändå medge att den här explosionen inträffade väldigt lägligt.

Någon som vet vilket nummer på Lasarettsgatan explosionen inträffade? En del av gatan (2-10) ligger i samma kvarter som Nöjet (Kvarngatan 3).

E. https://kartor.eniro.se/?c=57.424772,15.086321&z=17&q=%22Kvarngatan,%203,% 20VETLANDA%22;210664060;geo
Citera
2022-10-25, 18:32
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Utöver det du nämner så har du grannarnas uppgifter om höga dunsar, sparkar, "ett tiotal", onormala ljud från JJs bostad. Så jag håller med dig på sätt och vis. Men får inte ihop det med motivbild. Bråket inne på nattklubben Nöjet iså fall. Men det verkar inte ha varit överdrivet allvarligt. Och tjafsa gör ju ungdomar med varandra på typ daglig basis..

Helt sant. Och du har rätt i motivet...det finns ingen klar motivbild i nuläget.

Här ska man dock komma ihåg att det faktiskt inte är helt ovanligt att unga tjejer går ihop och mördar en annan ung tjej i deras bekantskapskrets. Jag tänker t. ex. på mordet på 12-åriga Shanda Sharer i Indiana, USA som brutalt mördades av 4 tonårstjejer mellan 15 och 17 år 1992. Ett annat känt fall är två 12-åriga tjejer i Winsconsin som försökte mörda deras 12-åriga vän för att visa sig värdiga för "Slender Man" - detta hände 2014.

Det krävs inte mycket för sjuka individer att släppa alla spärrar och mörda. Jag säger inte att JJ är allvarligt psykiskt störd, men vi vet åtminstone så mycket som att hon har en grandios och narcissistisk uppfattning om sig själv och enligt utsago i denna tråden dessutom är extremt manipulativ. Psykopatvarningsklockan ringer ganska högt i mina öron. Lägg till det att hon verkar umgås i kretsar där folk inte har helt rent mjöl i påsen.
Citera
2022-10-25, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Bara läst ikapp här till kl 16 idag så ni har kanske konmit längre i diskussionen om detta men det var min första tanke också pga ordvalet.

Har själv missat en del, då tråden går i ett rasande tempo! Men nu verkar det som båda tjejerna faktiskt kan ha begett sig till McDonalds strax innan kl 03:00. Vilket för mig betyder att J.J kan ha talat sanning.

Stämmer detta ökar givetvis hennes trovärdighet gällande övrig info hon lämnat. T.ex att dom skiljdes åt vid J.J s lägenhet och Tova drog iväg på cykeln.
Citera
2022-10-25, 18:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Från ett inlägg några dagar tidigare i tråden:

Har uppgift 2 och 3 kunnat bekräftas?
Uppgift 3 var ju ett missförstånd. Personen menade att polisen hade hälsat på hos A.W. EFTER T. försvann, inte innan.
Citera
2022-10-25, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haldane
Lasarettgatan har ett LSS boende oxå, där var där någonstans som en kvinna blev ihjälhuggen och en annan allvarligt skadad för att det spelats hög musik. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/wEKg45/uppgifter-mordad--for-att-hon-spelade-for-hog-musik

gick in på JJ:s Facebook, och en vän TDG skrev om hur hon blev överfallen på just Lasarettgatan i våras... märkligt ställe
Citera
2022-10-25, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detroit1
Så kan det ju naturligtvis vara, att den äldre mannen som anträffades i lägenheten är JL:s pappa.

JL äger fastigheter om jag fårstått det hela rätt. Äger han fastigheten med lägenheten som han bodde i innan huset i Ramkvilla blev klart?

Nej det äger han inte, det gör Heimstaden.
Senast redigerad av BlueGypsy 2022-10-25 kl. 18:37.
Citera
2022-10-25, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Någon som vet vilket nummer på Lasarettsgatan explosionen inträffade? En del av gatan (2-10) ligger i samma kvarter som Nöjet (Kvarngatan 3).

E. https://kartor.eniro.se/?c=57.424772,15.086321&z=17&q=%22Kvarngatan,%203,% 20VETLANDA%22;210664060;geo

35 har det pratats om i tråden, men jag vet inte. Jag bor endå i Vetlanda men har varit väldigt tyst om det.
Citera
2022-10-25, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Ja...

- Vad bestod konflikten av mellan Tove och MGM?
- Vem var den unga tjej och "vän" som Tove var så orolig för på Nöjet? Uppgift i tråden om att bartendern menar att den unga tjejen inte var MGM nämligen
- Hade Toves pojkvän någon relation/strul med MGM?

Precis. Eller var hon ”orolig för” på det sätt man ofta tänker ”bryr sig om” eller var det mer att hon oroade sig för hur och när personen skulle dyka upp? Det kanske inte var ett behagligt möte hon väntade sig. Bartendern utvecklade väl inte direkt vari oron bestod…

Hade någon av MGM eventuella partners eller dejter alt ex någon relation eller strul med T? Tänker nästan mer åt det hållet eftersom det verkar vara de som blivit arga över något.

Eller kände T till något hon inte borde veta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in