Citat:
Ursprungligen postat av
TupolevTu-144
Utöver det du nämner så har du grannarnas uppgifter om höga dunsar, sparkar, "ett tiotal", onormala ljud från JJs bostad. Så jag håller med dig på sätt och vis. Men får inte ihop det med motivbild. Bråket inne på nattklubben Nöjet iså fall. Men det verkar inte ha varit överdrivet allvarligt. Och tjafsa gör ju ungdomar med varandra på typ daglig basis..
Helt sant. Och du har rätt i motivet...det finns ingen klar motivbild i nuläget.
Här ska man dock komma ihåg att det faktiskt inte är helt ovanligt att unga tjejer går ihop och mördar en annan ung tjej i deras bekantskapskrets. Jag tänker t. ex. på mordet på 12-åriga Shanda Sharer i Indiana, USA som brutalt mördades av 4 tonårstjejer mellan 15 och 17 år 1992. Ett annat känt fall är två 12-åriga tjejer i Winsconsin som försökte mörda deras 12-åriga vän för att visa sig värdiga för "Slender Man" - detta hände 2014.
Det krävs inte mycket för sjuka individer att släppa alla spärrar och mörda. Jag säger inte att JJ är allvarligt psykiskt störd, men vi vet åtminstone så mycket som att hon har en grandios och narcissistisk uppfattning om sig själv och enligt utsago i denna tråden dessutom är extremt manipulativ. Psykopatvarningsklockan ringer ganska högt i mina öron. Lägg till det att hon verkar umgås i kretsar där folk inte har helt rent mjöl i påsen.