2022-10-25, 10:30
Medlem
Om jag inte ser helt fel så står T's cykel lutad med framdäcket mot en annan cykel, ja inte hela framhjulet med den ligger mot och över den andra cykeln. Hittar jag en slängd cykel och ställer upp den så blockerar jag ju inte någon annans cykel, utan jag placerar den så den inte hindrar någon annan som då måste flytta på cykeln för att kunna ta sin egen cykel.
Så tänker jag iaf rent instinkt.

Eller vad tänker ni andra?
Eller ser jag fel på bilden?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjallak
TTs mobil var senast uppkopplad mot biltema masten. Jag vill minnas att de tidiga söken av polis och Missing people gjordes i närheten av biltema. Kan man se på ett ungefär var TTs mobil befann sig sist den var uppkopplad? Eller riktning från masten?

Jag har nu fått berättat för mig av två olika personer att JJ umgicks med folk som håller på med droger. Detta kompisgäng där JJ var med, har hållt till i ett ödeshus och haft fester i trakterna kring Näsby. Vet ej var detta ödeshus är. Och det ska vara tipsat till Polis. Har dock inte hört om Polis kollat upp detta. Näsby ligger endast 3-4km ifrån biltema masten.

Om man har åkt och dumpat kroppen någonstans bör man väl åka någonstans där man har någotsånär lokalkännedom.

Vart ligger ödehuset? Någon annan som vet vart det ligger? Va i Vetlanda och gjorde en egen sökrunda i söndags och då va jag vid ett ödehus inom ”Biltema-mastens” upptag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Var kan man se vilka bilar JL äger?
https://www.ratsit.se/19861121-Johan_Christian_Lyngshede_Ramkvilla/uHzcvKGKwZ9GHZPf0-gMklqz-lghyzad2VVEWYBVRtM#fordon
Citera
2022-10-25, 10:32
Medlem
borjeBandits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zugfahrer
Även om det är spännande att kolla upp sidospår. Det nämns någon manlig person i tråden. Han är indragen i denna tråd för att han ser "skum" ut och att han bestridit fakturor? Att han har klargjort för sin "kk" att han inte vill ha något utöver, men hon blir kär i honom för att senare hänga ut honom i en tråd att han är ett svin? Men vilken är hans koppling till detta? Att han har bott på samma gata som T's pojkvän? Att han inte var på jobbet? Då borde ju halva Vetlanda vara sus. Ser inte kopplingen till denna händelse dock, lite långsökta? Klargör gärna!

Nej han är inte indragen för att han ”ser skum ut och har bestridit fakturor”

Han dök upp i tråden då någon hade kännedom om att han har ett rykte om sig att låsa in yngre tjejer som han träffat via bdsm forum, samt att han ska ha ”lekt” med JJ. Något oklart vad lekt innebär, men haft någon form av relation.

Efter detta kom flertalet andra in och styrkte hans skeva kvinnosyn. Vid koll så har han flera gamla öde hus och lokaler där det sägs att han tidigare haft sina kvinnor inlåsta. (Dock då med någon typ av BDSM kontrakt för att inte bli dömd för saker)

Här dyker någon ytterligare person upp som känner igen honom och säger att han inte varit på jobbet sedan Tove försvann. Någon annan talar om att han sökt pass någon vecka innan.

Kan vara högintressant, kan vara någon bdsm-tjomme som behandlat andra som skit och nu är på semester och inte har något alls med saken att göra. Men kan verken avskrivas eller knytas närmare fallet just nu än att han skulle kunna vara den man JJ möter på McD
Citera
2022-10-25, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommisarien89
https://www.ratsit.se/19861121-Johan_Christian_Lyngshede_Ramkvilla/uHzcvKGKwZ9GHZPf0-gMklqz-lghyzad2VVEWYBVRtM#fordon

Fast enligt vittnesuppgifter ska hon ha blivit avsläppt av en silvrig bmw. JL äger ingen sån enligt ratsit
Citera
2022-10-25, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andsved
Precis! Jag kan inte släppa den saken på att han är inblandad på något sätt! Kan i te komma på varför det är så och jag kan ha helt fel..... Men

Nu utgår jag från att polisen på väldigt goda grunder uteslutit pojkvännen eftersom man normalt lägger stora resurser initialt på att utreda pojkvän eller ex.

Trots det finns en par mindre frågetecken. Varför går inte T hem till honom istället för pappan en sen lördagkväll? Hon är 21 år och han har precis skaffat sig egen lägenhet. Varför hämtar han inte upp henne när det var busväder? Han var ju ändå vaken (ingen bil kanske). Om T nu hade en konflikt med tjejerna hon ensam följer med hem, ber man inte då flickvännen höra av sig när hon är hemma så man vet att allt är ok?
Citera
2022-10-25, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Fast enligt vittnesuppgifter ska hon ha blivit avsläppt av en silvrig bmw. JL äger ingen sån enligt ratsit

nä precis.. ska luska vidare i om jag kan hitta ngn "anhörig/vän" eller liknande i dom häktades närhet.
Citera
2022-10-25, 10:35
Medlem
Fibonaccitals avatar
Cykelsadel.

Vattenpöl?

https://imgur.com/a/TlTKx3t
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Dom här två samtal med pojkvännen.
Vad får honom att ringa henne 01:50 krogen stänger 01, väntar han på henne, har han koll på att hon inte är hemma?
Visst kan man höras såklart men nu tänker jag bortom det vanliga att man hörs när man kommer hem om man varit åtskilda under kvällen.

Hon ringer honom 40 minuter senare och säger än en gång att hon är på väg hem.
Dom har hörts två gånger inom kort tid där hon båda gånger säger att hon är på väg hem och ändå törs J och M göra nåt med henne, väl medvetna om att T’s pojkvän vet att hon är med dom? Han måste vara inblandad?

Finns uppgifter om att han även ska ha ringt JJ morgonen därpå. Hur vet han att TT är hos JJ?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Med vilken sannolikhet bedömer ni att ryktet stämmer att det var JJ som satte eld på exets port/trappuppgång?

En sådan handling säger ju enormt mycket om en person och hennes förmåga att hantera att bli förskjuten. Ev svartsjuka mot exet nya tjej.

Detta fall kan ju också ha med någon typ av svartsjuka att göra iom att JJ och TTs pojkvän åtminstone varit vänner tidigare..

Hade det funnits bevis för detta hade jag köpt att hon ensam är skyldig till att haft ihjäl T. Försäkringsbolaget borde iaf gjort en grundlig utredning då dom ogärna betalar ut miljonbelopp i onödan. Eller var det ett ruckel?
Citera
2022-10-25, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Cykelsadel.

Vattenpöl?

https://imgur.com/a/TlTKx3t

Visst ser det ut som att sadeln är lite skadad? Som att den är uppriven?
Citera
2022-10-25, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johann78
Du har fel.
Åk till närmaste universitet. Där hittar du några tusen cyklar. Räkna hur många som
1, är låsta och fastlåsta på ett tillfredställande säkert sätt.
2, är låsta, men dåligt.
3, inte är låsta alls.

Oavsett vem som placerat den här cykeln här så är det gjort på natten av någon som varit ute och druckit, när det är regnigt, blåsigt, och är förmodligen på grund av regnet ganska kallt. Jag är också sus på cykeln och hur den hamnade där, men för guds skull, släpp hur den råkar vara låst. Det har diskuterats till leda här i tråden utan att komma framåt.

Det faktum *att* den överhuvud taget är låst är mer intressant.

Det intressanta är ju hur Tove brukade låsa sin cykel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in