2022-10-25, 10:36
Medlem
borjeBandits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Fast enligt vittnesuppgifter ska hon ha blivit avsläppt av en silvrig bmw. JL äger ingen sån enligt ratsit

Nej. Och i mörker och snålblåst ser alla exakt märke, modell och färg på bilar. Kan ju även vara JL hon möter på McD. Att någon annan släpper av henne.
Citera
2022-10-25, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borjeBandit
Nej. Och i mörker och snålblåst ser alla exakt märke, modell och färg på bilar. Kan ju även vara JL hon möter på McD. Att någon annan släpper av henne.

Vore intressant att veta vilken färg det är på bilen. Kan man se det nånstans? Står inget på ratsit
Citera
2022-10-25, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Be.Kind
Vart ligger ödehuset? Någon annan som vet vart det ligger? Va i Vetlanda och gjorde en egen sökrunda i söndags och då va jag vid ett ödehus inom ”Biltema-mastens” upptag.

Vet ej mer än att det ska ligga kring Näsby/Hällinge trakten.
Hoppas någon mer från Vetlanda hört om detta festställe.
Citera
Medlem
borjeBandits avatar
Citat:
Finns uppgifter om att han även ska ha ringt JJ morgonen därpå. Hur vet han att TT är hos JJ?

Snälla du nu får du nog ta o börja läsa i tråden. Det framgår hur många ggr som helst .
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Nu utgår jag från att polisen på väldigt goda grunder uteslutit pojkvännen eftersom man normalt lägger stora resurser initialt på att utreda pojkvän eller ex.

Trots det finns en par mindre frågetecken. Varför går inte T hem till honom istället för pappan en sen lördagkväll? Hon är 21 år och han har precis skaffat sig egen lägenhet. Varför hämtar han inte upp henne när det var busväder? Han var ju ändå vaken (ingen bil kanske). Om T nu hade en konflikt med tjejerna hon ensam följer med hem, ber man inte då flickvännen höra av sig när hon är hemma så man vet att allt är ok?

Citat:
Finns uppgifter om att han även ska ha ringt JJ morgonen därpå. Hur vet han att TT är hos JJ?
Ja det borde man ju inte anta att någon umgås med den hon har en konflikt med. Alltså vet han detta.
Varför har han J’s nummer om flickvännen har en konflikt med henne?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Dom här två samtal med pojkvännen.
Vad får honom att ringa henne 01:50 krogen stänger 01, väntar han på henne, har han koll på att hon inte är hemma?
Visst kan man höras såklart men nu tänker jag bortom det vanliga att man hörs när man kommer hem om man varit åtskilda under kvällen.

Hon ringer honom 40 minuter senare och säger än en gång att hon är på väg hem.
Dom har hörts två gånger inom kort tid där hon båda gånger säger att hon är på väg hem och ändå törs J och M göra nåt med henne, väl medvetna om att T’s pojkvän vet att hon är med dom? Han måste vara inblandad?
Jag tror att vi redan har konstaterat att det är fullt rimligt i dagens Sverige att man hörs av några gånger under en utekväll för att stämma av läget, och speciellt berätta att man är (ensam) på väg hemåt.

Men du har rätt i att tiderna här är intressanta. Någonting har uppenbart inträffat kort tid efter 02.30.

Om MGM är skyldiga och i det här läget bestämt sig för att göra något så tycker de förmodligen att det är väldigt bra att TT ringer pojkvännen och säger att allt bra och att hon nu beger sig hemåt eftersom det bara stärker deras story att hon lämnat lägenheten. De kanske till och med övertalar henne att ringa, "men du, det är skitruggigt ute, bara ring och säg att du är på väg?".
Senast redigerad av johann78 2022-10-25 kl. 10:43.
Citera
2022-10-25, 10:39
Medlem
Citat:

Jämfört bilder på Skoda Kamiq och BMW X3. De ser faktiskt väääldigt lika ut.
Citera
Medlem
Citat:

Det vet han ju inte. Men han vet väl om att hon var där under natten. Inte konstigt att höra av sig till dem hon umgicks med sist. Han ringde säkert Toves pappa före.
Citera
Medlem
borjeBandits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommisarien89
nä precis.. ska luska vidare i om jag kan hitta ngn "anhörig/vän" eller liknande i dom häktades närhet.

Läs i tråden/sammanfattning istället för att ta upp o göra samma sak som andra redan gjort flertalet ggr
Citera
2022-10-25, 10:40
Medlem
Citat:
Läs i tråden/sammanfattning istället för att ta upp o göra samma sak som andra redan gjort flertalet ggr

OM det är gjort, varför har ingen funnit något då?

jag tänkte mer om man vet att de är en silvrig bmw är det ju inte svårt o se vem som är ägaren till slut,,
Citera
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Enligt uppgifter till Expressen kan JJ knytas till McD under natten.

Hur tog hon sig dit? Som du skriver är det en relativt lång sträcka att gå (minst 20-25 minuter). I kasst väder dessutom.

Vittnesuppgifter knyter henne till bil. Vissa säger vit, vissa säger silvrig. INGEN har sagt röd (vilket är färgen på bilen hon själv brukar köra)

Detta ger att hon med allra största sannolikhet åkt ner till McD i annan bil än den egna röda Suzukin.

Var MH Tove med i bilen? Var MH med i bilen? Många frågor....

Om vittnesuppgifterna att JJ kommer i bil till McD, så kan/bör det finnas en tredje GM, som kan ha varit med i JJs lägenhet.

Att MH skulle ha gått hem från JJs lägenhet ensam tvivlar jag starkt på, jag tror inte att hon skulle kunna gå mitt i natten utan att blippa på sin mobiltelefon, det hade lämnat elektroniska spår.
Citera
Medlem
Citat:
Snälla du nu får du nog ta o börja läsa i tråden. Det framgår hur många ggr som helst .

Fast det är ju vad pojkvännen har uppgett. Behöver inte vara sant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in