2022-10-25, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av niokilometer
Helt klart är det så. Undrar om inte senaste PU är det värsta exemplet. När de inför gamla vittnen påstår att de nu har lösningen på Palmemordet. Då svajar de flesta vittnen och vill stå på lösningens sida. Oberoende av vad de sagt tidigare så byter de signalement utan att blinka. MP, LJ kan man hitta här. Däremot lyckades PU inte få ME att ändra sig trots stor press på henne.
MP beskrev ju i förhör redan den 1/3 en person vid Grand som påminner mycket om SE i signalementet.

LJ har inte heller ändrat sin story mycket ,det är väl snarare att han på senare år fått frågan om SE och sagt att det finns vissa likheter mellan SE och den flyende personen. Det är väl inte mer med det.
Citera
2022-10-25, 09:24
Medlem
niokilometers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BHJS
MP beskrev ju i förhör redan den 1/3 en person vid Grand som påminner mycket om SE i signalementet.

LJ har inte heller ändrat sin story mycket ,det är väl snarare att han på senare år fått frågan om SE och sagt att det finns vissa likheter mellan SE och den flyende personen. Det är väl inte mer med det.

Letar man "klädes" detaljer så kan man få träff på vem som helst. MP beskriver om jag minns rätt mannen som en "lodis". Han tycker en vecka efter mordet att fantombilden är ganska lik. Dvs mörk, hårda drag. Han pekar ut CP i en konfrontation.(men törs/vill inte säga med 100% säkerhet) Men utseendet på mannen tycks enligt MP gå i mörk, sliten, ruffig stil. Hur Du får det till att han säger den ljusfrynte Engström som är propert klädd, fin rock osv, får mig undra om du inte drivs av önsketänkande.
Citera
2022-10-25, 09:28
Medlem
Roerligs avatar
Citat:

När det där kommer upp brukar jag inte kunna avhålla mig från att nämna följande i relation till SE som MP nämner:

”boxarblick”, ”bufflig utan att vara sjaskig”, ”italiensk gangster”

(det sista är senare)
Citera
2022-10-25, 09:33
Medlem
Roerligs avatar
Citat:
Blir ju spekulation inget kan ju bevisas.
SomGM tänker man sig att han saknade en plan och flykten skedde på impuls. Det är faktiskt rätt troligt att han flera ggr var ytterst nära att krocka med piketerna. Detta gjorde att han inte visste vart han skulle ta vägen och kanske kände sig körd redan då och drevs ner mot de kvarter där han var hemma nämligen runt mordplatsen. Tänkte han erkänna? Gömma vapnet? Ingen vet, blir ju mest spekulationer.

Det är iaf min tanke då det finns en del som talar för att den flyende GM nog kan ha varit väldigt nära och även sett polissirenerna från bilarna.

Spekulationen att han skulle styras mot Sveavägen i brist på alternativ tycker jag kan strykas i kraft av att det förefaller orimligt. Det är så många gathörn med valmöjligheter att det går inte ihop. Han borde kunnat kryssa sig mot exempelvis Östra station, om än inte rakaste spåret.

Om det skulle vara för att ge upp, erkänna eller liknande är ju svårt att bedöma utifrån omständigheter.
Citera
2022-10-25, 10:09
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Roerlig
När det där kommer upp brukar jag inte kunna avhålla mig från att nämna följande i relation till SE som MP nämner:

”boxarblick”, ”bufflig utan att vara sjaskig”, ”italiensk gangster”

(det sista är senare)

I det skumma ljuset kan ju en person med intensiv, skärrad eller hatisk blick uppfattas ha ”boxarblick”? En "satt" eller kraftig person i profil kan ju rent fysiskt uppfattas som ”bufflig", bufflig är ju inte synonymt med att ha en bufflig jargong/stil? Dock känns ju ”italiensk gangster” som aningen udda, men MP har ju sina preferenser. Men håller med, ryckt ur sitt sammanhang blir det ju lite komiskt, särskilt ”italiensk gangster”

Kanske tyckte MP att personen såg ut som Vito Corleone? SE var ju lite fetlagd i ansiktet, lär man medge. Täbys Gudfader.
Senast redigerad av HermanSerman 2022-10-25 kl. 10:11.
Citera
2022-10-25, 10:21
Medlem
niokilometers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HermanSerman
I det skumma ljuset kan ju en person med intensiv, skärrad eller hatisk blick uppfattas ha ”boxarblick”? En "satt" eller kraftig person i profil kan ju rent fysiskt uppfattas som ”bufflig", bufflig är ju inte synonymt med att ha en bufflig jargong/stil? Dock känns ju ”italiensk gangster” som aningen udda, men MP har ju sina preferenser. Men håller med, ryckt ur sitt sammanhang blir det ju lite komiskt, särskilt ”italiensk gangster”

Kanske tyckte MP att personen såg ut som Vito Corleone? SE var ju lite fetlagd i ansiktet, lär man medge. Täbys Gudfader.

Känslan är att ni anhängare på alla punkter måste hitta på obskyra förklaringar för att få Engström att passa in i eran historia. MP pratar om något helt annat utseende. Punkt. Önsketänkande och tunnelseende a la TP/Filter är inte mycket att hänga i bevis eller substanskorgen.
Citera
2022-10-25, 10:26
Avstängd
Citat:
Känslan är att ni anhängare på alla punkter måste hitta på obskyra förklaringar för att få Engström att passa in i eran historia. MP pratar om något helt annat utseende. Punkt. Önsketänkande och tunnelseende a la TP/Filter är inte mycket att hänga i bevis eller substanskorgen.

Vilka är de obskyra förklaringarna? Att försöka se förklaringar är så klart ett måste i dylika fall.

Önsketänkande och tunnelseende? Läs meningen ovan.

Varför nämner du TP/Filter i 9 av 10 inlägg, du är medveten att du framstår som ett tramsande troll iom detta tilltag? Detsamma gäller givetvis att du överanvänder fetade ord. Diskutera vuxet istället.
Senast redigerad av HermanSerman 2022-10-25 kl. 10:38.
Citera
2022-10-25, 10:30
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roerlig
Spekulationen att han skulle styras mot Sveavägen i brist på alternativ tycker jag kan strykas i kraft av att det förefaller orimligt. Det är så många gathörn med valmöjligheter att det går inte ihop. Han borde kunnat kryssa sig mot exempelvis Östra station, om än inte rakaste spåret.

Om det skulle vara för att ge upp, erkänna eller liknande är ju svårt att bedöma utifrån omständigheter.
En bidragande orsak (förutom det här att han var rädd att bli haffad av polisen alltså) till att han sökte sig tillbaka till Skandia kan ju ha varit att han inte hade en aning om hur han nu skulle ta sig hem. Kanske var anledningen till att han först gick norrut att han tänkte ta en buss från t.ex. Odenplan till Östra station, där det sedan kanske gick något sista tåg till Täby en viss tid. Och efter allt det här som nu hade hänt skulle han kanske inte längre hinna med den anslutande bussen, och därmed hade han missat sista tåget. I så fall kan han ha ju behövt ta reda på vilka andra möjliga kommunikationer som fanns, och kanske ringa hem och fråga hur det såg ut i tidtabellen för nattbussarna. Han antydde väl också det själv i något förhör har jag för mig, att det var av just den anledningen han ringde hem till frun från Skandia. Dessutom kan han kanske redan under joggingturen ha insett att han skulle komma att behöva en bra story för att klara sig ur det här, och att det därför kunde vara en bra idé att redan under mordkvällen träffa väktarna igen och etablera sig som "vittne".

Ja att han rentav skulle ha återvänt till mordplatsen innan han gick in på Skandia har det ju också spekulerats om, men jag tycker inte att det låter särskilt troligt. Han visste ju att åtminstone Nicola F antagligen hade sett hans ansikte, och om NF nu hade sökt sig till mordplatsen för att lämna uppgifter till polisen (vilket SE borde ha kunnat förvänta sig) så skulle ju i alla fall NF ha kunnat peka ut honom som mannen som verkade ha följt efter makarna Palme strax innan skotten. Jag tror att spekulationerna om att SE återvände till mordplatsen har att göra med att man har velat ha en förklaring till att han kunde berätta så pass mycket detaljer därifrån, men nu har det ju kommit fram mycket mer om hur lätt han kan ha plockat upp saker från media. Dessutom verkar ju ingen ha sett till honom på mordplatsen efter att han sprang därifrån.
Senast redigerad av Draifos 2022-10-25 kl. 10:44.
Citera
2022-10-25, 10:41
Medlem
niokilometers avatar
Citat:
Vilka är de obskyra förklaringarna? Att försöka se förklaringar är så klart ett måste i dylika fall.

Önsketänkande och tunnelseende? Läs meningen ovan.

Varför nämner du TP/Filter i 9 av 10 inlägg, du är medveten att du framstår som ett tramsande troll iom detta tilltag?

Till skillnad från dig och anhängare i stort så svarar jag på frågor.

Obskyra förklaringar gäller allt, senast att Engström skulle se ut som italiensk maffia. Eller att han springer tillbaka till mordplatsen för att typ polisen tvingar honom till det. Men som sagt i allt har Ni liknade märkliga förklaringar fast det finns substans som säger annat.

Precis, era förklaringarna grundas i önsketänkande.

Därför att den nu aktuella historien om Engström grundas i TP/Filters hittepå.
Citera
2022-10-25, 10:49
Avstängd
Citat:
Till skillnad från dig och anhängare i stort så svarar jag på frågor.

Obskyra förklaringar gäller allt, senast att Engström skulle se ut som italiensk maffia. Eller att han springer tillbaka till mordplatsen för att typ polisen tvingar honom till det. Men som sagt i allt har Ni liknade märkliga förklaringar fast det finns substans som säger annat.

Precis, era förklaringarna grundas i önsketänkande.

Därför att den nu aktuella historien om Engström grundas i TP/Filters hittepå.

Vem har påstått att SE ser ut som italiensk maffia? Användare Roerlig tog ett citat från MP, gissningsvis med glimten i eögat. Återigen, du tramsar.

Vilka frågor är det som jag och andra inte svarar på, exempel tack. Återigen, du tramsar och undviker mina frågor i ditt inlägg.

Önsketänkande, vet inte vad du yrar om, återigen din tramsiga syn i syfte att att skifta fokus.

Än en gång tramsar du om TP/Filter, det var som sagt LL och Sven Anér som först la fram teorin om SE, inte TP/Filter, de tog bara över stafettpinnen. Att PU kom fram till samma slutsatser som LL, SA och TP, berättar snarare mer om SE.

Skärp dig, eller byt forum.
Citera
2022-10-25, 11:26
Medlem
niokilometers avatar
Citat:
Vem har påstått att SE ser ut som italiensk maffia? Användare Roerlig tog ett citat från MP, gissningsvis med glimten i eögat. Återigen, du tramsar.

Vilka frågor är det som jag och andra inte svarar på, exempel tack. Återigen, du tramsar och undviker mina frågor i ditt inlägg.

Önsketänkande, vet inte vad du yrar om, återigen din tramsiga syn i syfte att att skifta fokus.

Än en gång tramsar du om TP/Filter, det var som sagt LL och Sven Anér som först la fram teorin om SE, inte TP/Filter, de tog bara över stafettpinnen. Att PU kom fram till samma slutsatser som LL, SA och TP, berättar snarare mer om SE.

Skärp dig, eller byt forum.

Ni har önsketänkande om allt. Framförallt att Engström skulle vara lik den man som vittnen observerade på mordplatsen. Det finns helt enkelt inte. Det var, enligt mordplatsens vittnen, ett helt annat utseende. Det var det motsatta till hur Engström såg ut. Det var inte en ljusfryntlig 52årig kontorsgubbe, propert och varmt klädd. Ni och TP/Filter bygger er historia på små utvalda ord som något vittne råkat säga. Det håller inte.
Citera
2022-10-25, 12:22
Medlem
csvenss avatar
VV
Citat:
Ni har önsketänkande om allt. Framförallt att Engström skulle vara lik den man som vittnen observerade på mordplatsen. Det finns helt enkelt inte. Det var, enligt mordplatsens vittnen, ett helt annat utseende. Det var det motsatta till hur Engström såg ut. Det var inte en ljusfryntlig 52årig kontorsgubbe, propert och varmt klädd. Ni och TP/Filter bygger er historia på små utvalda ord som något vittne råkat säga. Det håller inte.

Det var en ljusfryntlig 52årig kontorsgubbe, propert och varmt klädd som vittnena såg. 😀Läs vad LP skriver så ser du och försök läsa mellan raderna någongång. 🤔 TP/Filter hade rätt till slut och du fel, stackare, du som måste gå med foliehatt hemma på pojkrummet. 😂 CP 😴
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in