2022-10-25, 07:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Detta är mycket intressant om det stämmer. Det innebär att Tove letade efter en ung vän som alltså inte är någon av de två MGM.

Ja och det är därför han är säker på att tjejen inte varit där ( att hon även är yngre än Tove )och som jag skrivit tidigare uppger han att båda MGM var där.
Senast redigerad av Wattweke 2022-10-25 kl. 07:51.
Citera
2022-10-25, 07:50
Medlem
Citat:
Detta är mycket intressant om det stämmer. Det innebär att Tove letade efter en ung vän som alltså inte är någon av de två MGM.

Hur kan barchefen inte veta vem T är? Han har ju gått ut i media och sagt att han pratat med henne eftersom hon letat efter en vän. Eller menar ni att han inte visste vem T var innan försvinnandet?
Citera
2022-10-25, 07:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Hur kan barchefen inte veta vem T är? Han har ju gått ut i media och sagt att han pratat med henne eftersom hon letat efter en vän. Eller menar ni att han inte visste vem T var innan försvinnandet?

Det senare, såklart. Läser man den första intervjun går det ihop med ryktena om vem den yngre tjejen är.
Senast redigerad av Wattweke 2022-10-25 kl. 08:02.
Citera
2022-10-25, 07:52
Medlem
Citat:
Grannar eller tidningsbud kan man anta.

Men ändå märkligt att denne har iakttagit cykeln. Mitt i natten. Busväder.
Skulle jag ha en promenad mitt i natten hade jag lagt noll cyklar på minnet.

Jag ifrågasätter inte vittnesuppgiften. Men fascinerad över hur mycket folk alltid lyckas lägga märke till.

Kan ju vara så att cykeln var parkerad på ett visst sätt, rätt synligt, och bor man i närheten och har sin egna cykel parkerad där kanske man har mer koll än vanligt. Jag hade troligen noterat ifall en cykel jag inte känner igen stod parkerad intill min lägenhetsaddress.

Men ja, helt vattentätt är det ju inte.
Citera
2022-10-25, 07:53
Medlem
Etrades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.E.R.R.L
Ett slag i huvudet som får personen att trilla ihop och någon som hoppar/stampar i bröstkorgen får snabbt medvetandet att försvinna.
Ett slag i huvudet kan vara dödligt om det går ett blodkärl.
.. Eller strypning.
Du kan inte ge ifrån dig ett ljud men du kan sprattla, slå i golvet eller sparka i väggen under ett par minuter.
Citera
2022-10-25, 07:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R.E.R.R.L
Även om det inte är precis som jag tror egentligen, så funderar jag ändå en del på pojkvännen till T av flera olika skäl.
Som sagt det är inte vad jag egentligen tror men det skulle likväl kunna vara så som så mycket annat.

T ska sova hos anhörig istället för hos pojkvännen, det har rört till sig för dem känslomässigt, T vill avbryta förhållandet.
Pojkvännen ringer, frågar om inte T ska komma till honom, hon säger nej, berättar att hon ska till JJ och reda upp gammalt groll.
Pojkvännen ber henne ringa när hon ska hem, hon gör så och han erbjuder henne skjuts pga den sena timmen/dåliga vädret, säger att han inte ska tjata på henne ta tillbaka honom utan bara vill köra hem henne.
Han vet vart JJ bor, han lämnar mobilen hemma.
Åker och hämtar.
I bilen ifrågasätter han ändå, T blir arg säger att han ska stanna och hoppar ut, han slår henne så hon faller, faller illa.
Lyckas få in henne i bilen och kör och gömmer henne.

Som sagt inte vad jag egentligen tror, men om det gått till på det här sättet så har han just nu ett försprång, inga bevis mot sig.
Jag tror inte man lämnar sin telefon om man ska köra iväg och hämta någon. Behövs väl rimligtvis om man inte skulle träffas? Och vem i den åldern kan gå utan sin telefon idag? Om det inte var planerat.
Citera
2022-10-25, 07:55
Medlem
postkrans avatar
Det kan inte vara så att den ena av MGM har fixat hjälp av en eller flera män och att BO blivit bortförd till annan ort?
Citera
2022-10-25, 07:56
Medlem
Nicke08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Ett intressant fall det här. Det råder dock ingen tvekan om att det även förekommer en manlig gärningsman. .....

En pappa vill alltid sitt barns bästa och det är en naturlig instinkt att vilja hjälpa sitt barn vid en krissituation som denna, än att försöka övertala sitt barn att åka in till station och ange sig själv.

När det dessutom uppstår en krissituation, är man av naturliga skäl inte direkt rationell i sitt tänkande och utförande. Det har med all säkerhet begåtts en hel del misstag. Det är inga yrkesmördare vi talar om. ......../ Leif
Vad får du detta ifrån?
En pappa som vill sitt barns bästa råder givetvis sitt barn att självmant inställa sig hos polis i ett fall som detta.

Nonsens.
Citera
2022-10-25, 08:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nicke08
Vad får du detta ifrån?
En pappa som vill sitt barns bästa råder givetvis sitt barn att självmant inställa sig hos polis i ett fall som detta.

Nonsens.

Håller med dig. Dock finns det de föräldrar som gör sina barn björntjänster och sopar både framför och bakom sina barn. JJ pappa kanske är en sådan förälder.
Citera
2022-10-25, 08:02
Medlem
R.E.R.R.Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GubbenFindus
Jag tror inte man lämnar sin telefon om man ska köra iväg och hämta någon. Behövs väl rimligtvis om man inte skulle träffas? Och vem i den åldern kan gå utan sin telefon idag? Om det inte var planerat.

Konstigt kanske, otänkbart är det dock inte.
Ingen vet ju om det är planerat heller för den delen.
Intressant att veta hur relationen var mellan fadern och pojkvännen.
Bor mamman och pappan ihop osv.
Citera
2022-10-25, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke
Det senare, såklart. Läser man den första intervjun går det ihop med ryktena om vem den yngre tjejen är.

Hänger inte med. Vilka rykten? Vem ryktas den yngre tjejen vara om det inte är någon av JJ och MH?
Citera
2022-10-25, 08:03
Medlem
R.E.R.R.Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etrade
.. Eller strypning.
Du kan inte ge ifrån dig ett ljud men du kan sprattla, slå i golvet eller sparka i väggen under ett par minuter.

Det i synnerhet och ett par kanske tre stycken så tar det inte många sekunder av sprattel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in