2022-10-25, 00:14
Medlem
borjeBandits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av belloq
Kan det inte vara så enkelt som att JJs pappa inte har något Facebook-konto och därför bad JJ att lägga ut annons?

Så kan det absolut vara
Citera
2022-10-25, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Och ändå maler du på, hänger ut och kastar skit på en person som ej kan försvara sig. Kan ni inte bara ge er nu?

—-

Jag tror de häktade har fått hjälp, av någon i deras närhet. Någon som kanske också befann sig i lägenheten från början.

Oh, svarade bara på tidigare frågor. Det är väl ingen nämnd i denna tråd som kan försvara sig.?
Eller.... Så, då borde ingen jävel nämna MGM och möjliga släkten som skulle eventuellt vara involverade...
Så jag ber dig, utryck dig inte. Du vill inte veta vem som exempelvis befann sig i lägenheten. Det där är är att mala på och för någon som eventuellt inte kan försvara sig...
Citera
2022-10-25, 00:17
Medlem
glorups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueGypsy
Behöver du verkligen få det bekräftat? 🥴
Självklart har polisen kollat i källaren i en av de misstänktas hus, där BO ska ha varit innan hon försvann. Vad tror du själv? Att polisen bara ”äsch, källaren skiter vi i”

Du kan raljera om du vill, men slentrianmässiga saker kan hända även när det är allvar.

Nå väl, ja fick svar på min fråga.
Citera
2022-10-25, 00:18
Medlem
R.E.R.R.Ls avatar
[quote=pullarn69|82139277]Spekulering i händelseförlopp

Motiv
MGM är avundsjuka på BO - som är väldigt skötsam, duktig i skolan, bra utbildning, bra familj, har pojkvän, duktig vit tjej, de har varit hennes kompis förut, men de stör sig på henne och är avundsjuka - hon är som en nagel i ögat på dem, för hennes framgång visar att de är sämre och måste ändra på sig för att bli bättre - som de vägrar acceptera, BO kanske har hånat dem eller bråkat med dem. Det finns små tidigare händelser i deras vänskap, och nu ska hon drar ner på deras nivå och bestraffas

Händelse
det är efterfest hemma hos MGM, det är några ortenkillar som MGM umgås med, alla är tröga pga de brukar narkotika och har dåliga betyg, stökiga, MGM vill bestraffa BO genom att killarna ska gruppvåldta henne, men hon är tysk tjej som gör motstånd och står upp för sig själv, butch och killarna går bananas och slagit B.O medvetlös i golvet hemma hos sociopaten, de dödar henne för att komma undan, sociopat tjejen och butch kör ut kroppen 20min - 1-2h utanför staden med killarna, de gör en pakt att inte vika sig för polisen och bara säga ingen kommentar på allt, de vill inte få sina liv förstörda och sitta i fängelse, och sen misslyckas de och åker fast pga kroppen hittas och/eller de blir knäckta hos polisen, poliser som hanterat hundratals liknande fall hanterar detta enkelt

här är alla m*ja hellm*ns fb vänner som är killar och har icke svenska namn som inte tagit bort henne som vän hittills, vilka drägg MGM har på snap eller wickr eller liknande och deras kompisar som kanske är inresta för helgen, vet man ju ej
*=a

Hur ofta är det någon som bli bestraffad och ska tas ner på samma nivå?
Ingen vet vad den här ovänskapen kommer av?
Vad det var som hände mellan dem?
Det var ju JJ och T som tidigare var vänner och då det var för något år sedan så var troligtvis MH för ung för att hänga med.

Samtidigt ska man kanske ta det lite lugnt med att kolla igenom varenda vän som någon har på FB.
Tror det här kommer att lösas, tror att det är tjejerna som är skyldiga men orsaken kommer aldrig att komma fram till 100 %.
Mer inblandade kan det vara, men det är inte tvunget.
Man klarar mycket under stress även om det inte är lätt fysiskt och psykiskt.
Citera
2022-10-25, 00:20
Medlem
Tittade runt lite på Facebook, jag kan ju inte se J’s vänner men genom att se vilka som likeat hennes bilder kan jag ta mig framåt hittade en gammal bild på J med en tjej den sista bilden hon har på sin sida är hur någon har skrivit BITCH på hennes bil och hon undrar om någon vet vem det är, har inte med fallet att göra mer än att jag slås av hur jargongen går i lilla Vetlanda
Intressant nog är hon inte länge vän med J på Facebook?
Ell*n D*nlid
*e
*a
Vet inte vad detta säger mer än saker som detta kan ligga bakom rykten och bilden av J?
Citera
2022-10-25, 00:22
Medlem
KaptenVintergatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitte
Finns en lång tradition av knäppgökar här. Den mest kände är nog.
Stenbergapyromanen.
Ja det har funnits gott om pyromaner genom åren.

Det är väl inte den enda tomten som bor i den här hålan ? Finns ett gäng till ..
bara den senaste åren har varit extrema
Citera
2022-10-25, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Tittade runt lite på Facebook, jag kan ju inte se J’s vänner men genom att se vilka som likeat hennes bilder kan jag ta mig framåt hittade en gammal bild på J med en tjej den sista bilden hon har på sin sida är hur någon har skrivit BITCH på hennes bil och hon undrar om någon vet vem det är, har inte med fallet att göra mer än att jag slås av hur jargongen går i lilla Vetlanda
Intressant nog är hon inte länge vän med J på Facebook?
Ell*n D*nlid
*e
*a
Vet inte vad detta säger mer än saker som detta kan ligga bakom rykten och bilden av J?

Jag tror att om du inte kan se JJs vänlista så kan du inte se henne i andras väntlistor heller? Eller..
Citera
2022-10-25, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emhela
Jag tror att om du inte kan se JJs vänlista så kan du inte se henne i andras väntlistor heller? Eller..
Nej så är det inte på Facebook, hennes kan vara dold men den andra tjejens var inte dold för allmänheten därför kan jag se alla hennes vänner, där fanns inte J.
Citera
2022-10-25, 00:25
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krulsmurken84
Man borde iofs kunna se om mgm ringt eller messat jl under kvällen

Om TTs försvinnande/mord? var mer planerat så kan ju JJ och eller MH hapratat med någon på restaurangen Nöjet under kvällen, stämt träff på McD helt enkelt, verbalt, inga mobiler inblandade...... inga elektroniska spår.

Enligt media så säger ju Jj själv till polisen att både JJ och MH går till McD vid 3-4 på natten.

Jag tycker att tiden är lite underligt satt/uttryckt:....mellan kl. 3-4, det känns mer som ett "vi ses där mellan 3-4, för jag vet inte säkert när jag är klar med det där"......

Ett trovärdig skribent i tråden menar att JJ kom dit i bil och blev avsläppt..

Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Förlåt mig om det är en dum fråga, men varifrån kommer uppgifterna om att JJ ska ha mött en man på Donken sent på natten?

Just mött en man vet jag inte utom skribenten i tråden som verkar trovärdig.

Citat:
Ursprungligen postat av Morrmorromorrfarr
Någonstans i tråden idag låg en länk till eniro (?) med adress till JJ:s far. Adressen var till förrådet tror jag. Jag hittar den inte nu. Kan och vill någon lägga ut den igen?

Kolla mina inlägg, jag har postat den en gång, den lades upp sent i går kväll, vi "jobbade" med den den gågna natten.....
Citera
2022-10-25, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av belloq
Vitalavallen ligger på andra sidan staden, utfart riksväg 47 mot Oskarshamn och ca 1.5km norr om McDonalds. MPs sök har utgått därifrån, mest för att det finns gott om parkeringsplats tänker jag.
Har man även gjort sökinsatser i Björköby och i trakterna i Björköby har vi sjön Lill-Nömmen samt att delar av Björköby ligger vid Nömmen och det finns en badstrand i Björköby som man bör kolla upp . Själva sjön Nömmen är stort och löper från Björköby mot Stensjön och mot Ravelsryd utanför Nässjö . Har man gjort sökinsatser i nömmen? https://www.google.com/maps/place/N%C3%B6mmen/@57.5328886,14.8513656,13z/data=!4m6!3m5!1s0x4659fe6053c3584b:0x59327c7fe3e1d 4cc!8m2!3d57.5330685!4d14.8553342!16s%2Fg%2F12bff_ _d7
Citera
2022-10-25, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emhela
Jag tror det skiljer sig lite mellan män och kvinnor. Mord hos män kanske ofta handlar om droger eller pengar. Alternativt påverkade av droger. Medan hos kvinnor handlar det kanske mer om rivalitet, kattbråk, en syns eller hörs för mycket, får för mycket uppmärksamhet. MEN KAN HA FEL

Kanske, men jag aldrig någonsin hört om någon kvinna som mördat av den anledningen. Har du något exempel? Däremot svartsjuka… det är därför jag undrar hur relationerna mellan dessa personer såg ut.
Citera
2022-10-25, 00:29
Medlem
R.E.R.R.Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zugfahrer
Enligt studien "A Time Trend Study of Swedish and Female Homicide Offenders from 1990-2010" så visar statistiken att kvinnor som mördar, gör det oftast i hemmet (9 av 10 fall) och oftast under en allvarlig psykisk störning och under påverkan av någon substans (alkohol eller droger), men att deras offer ofta också varit substanspåverkade. Kvinnliga förövare när det var en annan vuxen så dog brottsoffret oftast till följd av knivvåld, men då offret var ett barn användes oftare asfyxi, det vill säga kvävning, jämfört med de manliga förövarna.

Teori:
JJ har förmodligen haft ett missbruk och drabbats av psykos. Men det började redan tidigt vid midnatt, då T oroade sig för JJ's beteende i samtal med bartender. Det har slagit slint i huvudet totalt, hennes crush flirtar med T och T gillar uppmärksamheten. T kan ha sagt något om JJ till crushen som sedan kommer upp till ytan. T åker med till lägenhet för att se till att allt är bra, men väl där uppstår ett bråk utlöst av JJ's mentala hälsa. Det eskalerar och M sitter passiv i tron om att bråket skall blåsa över men istället blir hon medhjälpare till skyddande av brottsling. Dunsarna i väggen kommer av kvävning, då T försöker sparka sig loss. De andra tio "mystiska" ljuden är arbetet med att förflytta kroppen. Paragraf 7-undersökning är mot JJ efter att M sjungit i förhör.

Detta finner jag som ett troligt scenario.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in