2022-10-25, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Vad innebär detta rent konkret?

Att grova brott Jönköping inte klarar av det/behöver hjälp/andra resurser.
Citera
2022-10-25, 15:22
Medlem
Expressen har uppdaterat sin artikel och skriver om "gåtorna i Tove-fallet", det som är nytt är att NOA har kopplats in och mannen som skjutsade MGM till McDonalds redan inte är misstänkt för något brott i nuläget.

Det låter som att man kan ha kört fast.
Citera
Medlem
BrotherLouie123s avatar
Nu har jag tänkt i så många olika banor men nu har jag snöat in mig på att det kanske kan ha gått till så här:
Jag tänker som så att JJ och AW har haft nånting ihop medans TT studerade i Linköping. Detta har TT sen tagit upp med AW som har nekat , och bråk uppstod med AW.
Därefter begav hon sig till nöjet och letade efter JJ. Därför uppfattades hon som orolig av barchefen. Därav bråket som sen uppstod. JJ förnekar det hela och tjejerna går hem till henne för att försöka reda ut allting.
I det här laget så vet ju AW att TT skulle leta på JJ och därför är orolig vad som har kommit fram och ringer henne, det är då TT säger att allting är ok. Sen ska TT ha ringt AW, det sista samtalet som hon säger att hon är på väg hem, det är här som det inte går ihop tycker jag.
Jag tror inte hon var på väg hem utan snarare så hade hon fått reda på förhållandet mellan JJ och AW och bad honom att dra åt h.....e. Sen är det härefter som också är oklart, hade han så starkt alibi AW? Eller tog han föräldrarnas bil som är en silvrig BMW, åkte till JJ och därefter är det nåt som händer, alla dunsar och läten som grannarna uppgav.
Kan det vara så sjukt att de sen tog TT i bilen, JJ släpptes av på McD för att hon skulle få nån sorts alibi, nåt vittne hade ju sett henne släppas av där av en silvrig BMW. Sen vet jag inte om MH var med i bilen och vad som hände sen, dumpade de stackars Tove nånstans?
Hursom, jag tror på att de hade en relation av nåt slag och allting urartade.
AW kanske inte är inblandad i själva händelsen om han nu har så starkt alibi, men jag tror ändå att det isåfall är det som ligger bakom.
Citera
Medlem
movingmads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hemma97322
"De två misstänkta kvinnorna har enligt uppgifter uppgett för polis att de två har åkt till McDonalds vid 02.45-tiden. Enligt källor till Aftonbladet ska en man ha skjutsat dem dit. Den mannen misstänks i nuläget inte för något brott."

Det är alltså inte bekräftat att det är så. Men nu måste åklagaren och polisen ta reda på om kvinnorna talar sanning. De behöver kolla ev köp på donken, höra med mannen som skjutsas, kolla kameror.
Allt det där borde ha gjorts för flera dagar sedan.
Citera
2022-10-25, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Annakondan77
Frågan är om MH åkte hem på söndags morgonen eller stannade kvar hos JJ hela dagen?? MH s föräldrar vet ju ) Många timmar ihop om de behöver undanröja något
Precis, och säkerligen är både JJs och MHs föräldrar förhörda om detta, men det är inget som polisen gått ut med i media. Utredningen är ju till för att ta reda på vad som hänt TT och om JJ och MH begått brott, inte för att allmänheten ska få saftiga detaljer som många här inne hoppas på
Citera
2022-10-25, 15:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Expressen uppger:
Utredare från NOA (Nationella operativa avdelningen) kopplas nu in i Tova-fallet
Dom hade jag aldrig hört talas om

https://sv.wikipedia.org/wiki/Nationella_operativa_avdelningen
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av movingmad
Allt det där borde ha gjorts för flera dagar sedan.
Ja, men det kan ta tid att få ut t ex kortköp från banken och liknande. Det är p g a sådant åklagare oftast får igenom omhäktningsförhandlingar, att tekniska utredningar inte är klara.
Sen arbetar ju både åklagaren och poliserna med andra fall också, parallellt med denna.
Det sitter inte en åklagare på ett brott 24/7.
När något nytt framkommer i utredningen tittar åklagaren (förundersökningsledaren) på materialet, tar fram vad polisen ska fråga om i nästa förhör och så går det runt så. Det är därför folk kan sitta häktade i halvår/år. De som tar fram tekniska bevisningen sitter ju också med andra fall, så allt tar ju tid.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Vad innebär detta rent konkret?
Undrar det samma, det här sysslar dom med
https://sv.wikipedia.org/wiki/Nationella_operativa_avdelningen
Citera
2022-10-25, 15:26
Medlem
C.Ps avatar
Expressen skriver att grannar förutom dunsarna även skall ha hört 10 andra ljud som har låtit som sparkar mot en vägg.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hemma97322
Jag tror polisen bekräftat att JJ i förhör sagt att hon varit på donken. Sen släpptes en film från någonstans runt donken. Det visade sig senare i utredningen att bilen inte hade något med fallet att göra. Antar polisen försöker hitta bevis för att det JJ påstår är sant, att hon varit på donken runt 3-tiden.
Det är ju fortfarande åklagaren som ska bevisa att brott skett. Och åklagaren får inte åtala om inte åklagaren är säker på att kunna bevisa händelseförloppet. Sen händer det ju att misstänkt och försvarare motbevisar åklagaren. Men utgångspunkt är att inte åtala om man inte kan styrka att brott skett.
Är väl inte så svårt att kolla upp om dom har varit på donken bara att kolla på internet banken om dom har betalat med kort. Förresten vem är så korkad så att den bestämmer träff med en man på donken kl 3 på natten? Helt sjukt
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haldane
Cykeln har med 95% sannolikhet fraktats bak i en bil med tanke på de märken och skador den har. Har själv kört cyklar i skuffen på en bil, känner igen problemen så väl vad som skadas och vrids då.
(FB) 21-åriga Tove försvunnen i Vetlanda (2022-10-16). Två kvinnor häktade.

Ovanpå denna sadel från Selle Royal så skymtar en evtl skada. Eller blir damsadlar så slitna/nötna av normalt hojande?
Kan vara nåt skräp också kanske.

https://www.bildtagg.se/bild/3lr95h3ccpd7vjxyl3my7n5
Citera
2022-10-25, 15:27
Medlem
Undra när barchefen drar hem från sitt pass.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in