2022-10-24, 23:56
Medlem
kan mods rensa bort de där som hänger ut nån j*han, nån hantverkare som inte har något att göra med tråden, utan är en beef utanför detta fall?
Citera
2022-10-24, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Förlåt mig om det är en dum fråga, men varifrån kommer uppgifterna om att JJ ska ha mött en man på Donken sent på natten?

Expressen har skrivit det. Det verkar som att JJ har uppgett det själv till polisen.
Citera
2022-10-24, 23:58
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Expressen har skrivit det. Det verkar som att JJ har uppgett det själv till polisen.
Tack. Då är det kanske ett taffligt försök från hennes sida att skaffa sig ett alibi.

Edit: Ska inte spä på spekulationerna ytterligare.
Citera
2022-10-25, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Vilken kille behandlar inte Tinderträffar som skit? Det är väl snarare mer regel än undantag att killar beter sig svinigt på dejtingappar.
vi får hoppas att killar veerkligen inte beter sig så dåligt- men polisen får utreda..
Citera
2022-10-25, 00:03
Medlem
borjeBandits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Hur många män bor det i Vetlanda? Bara för att du avskyr en person ger det dig inte rätt att hänga ut honom på ett offentligt forum. Du försöker göra en höna av en fjäder för att smutskasta/förtala.

Vad tror du förresten själv om grepen som annonserades ut i anslutning till försvinnandet?

Jag har inget otalt med honom, viste inte vem det var fören han kom upp här, är inte från byn. Men det är lite väl många frågetecken kring detta, det finns otaliga fall med folk som är inne i märkliga sexkultuter som plötsligt spårat ur när de inte kunnat mätta sitt behov. Jag hänger inte ut honom, men du verkar vara väldigt benägen att skydda honom. Allt jag säger är att han är intressant sett till vad som framkommit här i tråden. Vad som stämmer, vad som är falskt, om det finns koppling eller ej återstår att se. Men att avskriva honom är lika dumt som att döma honom på förhand.

Gällande grepen är det mest märkliga att JJ lagt ut den ”åt sin far” som om denne inte själv velat/kunnat sälja, men samtidigt verkar JJs far varit aktiv på hästnet och sålt div saker där, något verkar knepigt, men hur vet jag inte. Kanske ett sätt för JJ att försöka agera ”normalt” och hävda att om hon varit delaktig i TTs försvinnande så hade hon inte annonserat ut saker etc.
Citera
2022-10-25, 00:06
Medlem
KaptenVintergatas avatar
~ Är man helt säker på att polisen var hemma hos J’s pappa ? För när jag var inne på expressen premium låg det en bild där som var tagen på massor av husvagnar och påminde om kettilsås camping .

~ Är det någon som vet om MP har sökt längs med järnvägen vid Gränsgatan ? Varit och sökt på ekorrestigen & lärkgatan ?

~ Det här fallet förbryllar mig lite , vet inte riktigt vad jag ska tro . Brudarna är inte några mönstermänniskor som följe mallen . Dessutom är påminner detta väldigt mycket om fallet i Boden 2013 . Känns som det bör vara med en GM till om det är brudarna som gjort något.
Citera
2022-10-25, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MAKTURA
Om du misstänker någon kontaktar du polisen. Du hänger inte ut honom här. Om han senare bli intressant i utredningen får du skriva ut hur mycket om honom du vill. Men inte innan dess.

Kära lilla du... Det var inte jag som drog i gång namnet.
Läs tråden, och se vad som tidigare skrivit innan du öppnar käften... Jag kan bara svara på att han är en gris då det hette att någon annan var troll. Vilket jag vet att "trollet" skriver del sanningar... Sen nämnde jag mycket väl om min uppfattning huruvida jag står mellan JL och det här fallet... Så, spinn vidare på någon annan...
Citera
Medlem
Någonstans i tråden idag låg en länk till eniro (?) med adress till JJ:s far. Adressen var till förrådet tror jag. Jag hittar den inte nu. Kan och vill någon lägga ut den igen?
Citera
Medlem
BrotherLouie123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pullarn69
kan mods rensa bort de där som hänger ut nån j*han, nån hantverkare som inte har något att göra med tråden, utan är en beef utanför detta fall?

Det går inte att utesluta JL, det är alldeles för mycket att utforska i för polisen.
Vem säger att det inte är han som mötte upp JJ på MCD.
Han har inte dykt upp på jobbet på 1 vecka.
Nån nämnde att han hade kommit för att fixa ett pass.
Han har enligt en annan haft nån slags kontakt och lekar med en av MGM.
Han har ett ställe som han gott och väl kan ha tagit TT till
För att inte tala om hur de som känner honom har beskrivit vad han är kapabel till, hur han behandlar tjejer.

Det är värt att åtminstone kolla upp honom innan man avskriver det. Skulle ju inte vara kul när/om det sen skullr uppdagas att han var skyldig trots allt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borjeBandit

Gällande grepen är det mest märkliga att JJ lagt ut den ”åt sin far” som om denne inte själv velat/kunnat sälja, men samtidigt verkar JJs far varit aktiv på hästnet och sålt div saker där, något verkar knepigt, men hur vet jag inte. Kanske ett sätt för JJ att försöka agera ”normalt” och hävda att om hon varit delaktig i TTs försvinnande så hade hon inte annonserat ut saker etc.

Kan det inte vara så enkelt som att JJs pappa inte har något Facebook-konto och därför bad JJ att lägga ut annons?
Citera
2022-10-25, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JOAVO
Kära lilla du... Det var inte jag som drog i gång namnet.
Läs tråden, och se vad som tidigare skrivit innan du öppnar käften... Jag kan bara svara på att han är en gris då det hette att någon annan var troll. Vilket jag vet att "trollet" skriver del sanningar... Sen nämnde jag mycket väl om min uppfattning huruvida jag står mellan JL och det här fallet... Så, spinn vidare på någon annan...

Jag vet att du inte startade ryktesspridningen men det är bara du som fortsätter.
Citera
2022-10-25, 00:14
Medlem
Contragulationss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pullarn69

Jaha så det går inte att spekulera kring honom men du får länka "alla Majas manliga facebookvänner med utländskt härkomst" i tråden? Skärp dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in