2022-10-22, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tetrasperma
Vart ligger vitalavallen? Åt biltema/Max hållet?

Nån som vet om de sökt vixen och nömmen? (Sjöar)

Vitalavallen ligger på andra sidan staden, utfart riksväg 47 mot Oskarshamn och ca 1.5km norr om McDonalds. MPs sök har utgått därifrån, mest för att det finns gott om parkeringsplats tänker jag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leosurvey
Lägger in en länk här om husrannsakan. Polisen hämtade ju dessa tjejer mellan ca 10:00-11:00 17 okt. Vi har inte fått så bra info ifrån lägenheten där JJ bor gällande poliser på plats och tekniker i lägenheten.

JJ hämtades ju på skolan Mån 17 okt.

Kanske polisen redan då (Må morgon) hade gjort en husrannsakan i lägenheten därmed beslutade man att hämta JJ samt MH för förhör senare anhållanden.

Beslut om husrannsakan fattas av förundersökningsledare, åklagare eller domstol, men även en enskild polisman kan fatta ett sådant beslut om det är "fara i dröjsmål", det vill säga om det inte finns tid att vänta på ett beslut om husrannsakan (se 28 kap. 4-5 §§ rättegångsbalken).

https://lawline.se/answers/husrannsakan-m.m

Jag kan komma med en ny grej som jag inte skrivit här innan faktiskt, då jag från början trodde JJ blev hämtad till förhör hemifrån och då inte ansåg det anmärkningsvärt. Men jag åkte förbi hennes lägenhet i måndags 10.20 (visste ju inte då att hon bodde där då eller att hon hade något med försvinnandet att göra) och då stod det en polisbil parkerad på trottoaren utanför hennes lägenhetshus. Vet inte vad det betyder överhuvudtaget, men lite konstig är det ju då vi fått veta att hennes bil bärgats från hennes arbete i Ekenässjön av polis, så rimligt vis borde hon ju befunnit sig där också.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mothbreeder
Blattejohanna kommer inte suga din kuk när du besöker henne i fängelset. De är häktade på sannolika skäl av en anledning.
Men du verkar lite snevrickad
borde inte påstå att någon är skyldig
när inga bevis finns-
eller har du en egen agenda.
Citera
2022-10-22, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tetrasperma
Vart ligger vitalavallen? Åt biltema/Max hållet?

Nån som vet om de sökt vixen och nömmen? (Sjöar)

Vitalavallen ligger på andra sidan stan kan man säga. Helt åt andra hållet från Biltema/Max.
Citera
2022-10-22, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke
Dom utgick från Hydro arena både mot JJ lght och sen cykelvägen mot Ekenässjön. Räddningstjänsten sökte mest intensivt i Föreda kvarndamm ( som inte ska blandas ihop med kvarndammen som ligger mellan JJ och hydro arena)

Tack! Viktigt att hon hittas nu.
Svårt dra några slutsatser men de börjar ju normalt närmast där hon iakttagits senast.

Sök i dammen vid Föreda/rastplatsen kan ju bero på att mobilen kopplat söderut mot JJ:s lgh tidigare och sen ”vridit sig” mot cellen norrut där Föreda blir naturligt sökområde då och det är sista kontakt. Svårt att veta men intressant följa hur de söker.
Citera
2022-10-22, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Ok. Men vi vet att kl 2:30 pratade hon med sin pojkvän och sa att hon skulle hem.....sen kommer en lucka till kl 03, då vet vi att JJ är ute och snurrar och att TT telefon är vid rondellen. Den enda vi vet som inte var i lägenheten kl 03 är faktiskt JJ som har sagt att hon äkte en sväng.

Att få reda på hur packade sällskapet känns viktigt för att veta om JJ och MH skulle kunna köra bil vid 03:00 på natten …

Om man vet att TT:s telefon stängts av i rondellen så kan man ju tänka sig att JJ körde och MH satt jämte och stängde av … om JJ jobbar på Ekenässkolan … så ska man nog leta norr om Ekenässjön
Citera
2022-10-22, 23:15
Medlem
Beck86s avatar
Kan inte någon reda ut detta nu? Polisen är ju så "100 procentiga som man kan komma"....sa dom ju.... Därför tror jag ändååå att dom har allt dom behöver.... Men det är kanske rent av så att ingen av dom gripna har tagit på sig dådet.... Äsch jag vet inte... Men jag är hyfsat säker på att polisen arbetar på ett sätt som inte ska komma ut till media pga folks nyfikenhet.
Citera
2022-10-22, 23:18
Medlem
Beck86s avatar
"polisen har spärrat av ett område" sedan avslutades sökningen från polisen. Det kan ju vara så att polisen utnyttjar missing people till att hitta vissa föremål som behövs till bevis. T.ex mordvapnet, mobiltelefon etc......
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av lakritss99
Vitalavallen ligger på andra sidan stan kan man säga. Helt åt andra hållet från Biltema/Max.

Okej. Borde kanske sökas åt Biltema - ekenässjön o vidare den vägen också iom kopplingarna ditåt, mobil som kopplade upp och mgm arbetsplats. Men det kanske gjorts.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av balubasa
Du anar inte hur många som står kvar utanför efter stängning. Antingen det eller raka vägen till McD
Då finns det gott om vittnen som sett dom, bra.
Kring midnatt är hon orolig säger sig leta efter en ung kvinna hon är orolig för.
Ändå hamnar hon i sällskap med den person hon inte varit i kontakt med pga av en konflikt.
Krogen stänger kl 01.
Från att ha haft fokus på en ung kvinna hon är orolig kring, beslutar hon sig för att sällskapa med folk hon har en konflikt med.
Umgås med dom inte bara en timme på krogen, hon uppehåller sig även runt krogen efter dess stängning, med den hon haft konflikt med, och beslutar sig för att följa med hem till denna.
Hm, nä..vi har inte ens en nano koll på vad detta egentligen handlar om, för logiskt är det inte.
Citera
2022-10-22, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denke86
Vilka källor hade vi på att MGM var på McDonalds ?

Finns det någon substans i det eller är det detta som har käckt dem direkt …

Alternativ tes:

- Runt 02:00-02:30 något händer i lägenheten .. TT blir kvar död skadad
03:00 MGM är på Donken
03:00 TT:s SP-karta positionerande henne i Nydalarondellen - Då troligen i en bil .. då hon knappast skulle gå dit och hennes cykel hittats inne i centrum …

Tidsaxeln går inte riktigt ihop… behövs fler folk i så fall

Ja jag håller med dig, men 03:50 ska hennes telefon ha kopplat upp på masten vid Biltema.
Citera
2022-10-22, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av balubasa
Du anar inte hur många som står kvar utanför efter stängning. Antingen det eller raka vägen till McD

Sen är det ju inte så att kl 01 så låser de dörren efter siste man. Finns väl nåt i alkoholtillståndet att gästen har 30 min att dricka upp osv osv kan inte alla detaljer men prick 01 lär de inte ha tömt stället och sen ska det snackas och göras planer utanför och sen ”fyllekäkas” på nån kebab eller liknande vad som nu finns typ McD där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in