2022-10-23, 20:45
Medlem
johkv637s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskmedia
Det finns radikala strömningar bland mer etablerade företrädare, och Fallenkvist knuffades fram för att ge dem ett ansikte. Och hon gjorde det med glädje, eftersom hon inte är smart nog att förstå att hon är utbytbar. Man maxade uttaget av radikalism innan valet, och höll tummarna för att det skulle hålla ända till valdagen.

Som sagt, en kändiskåt nyttig idiot som är som en nidbild av en SD-väljare. Ser för övrigt att hon raderat alla sina tweets nu.
Du uttrycker dig som att det skulle vara fakta, kom med någon form av källhänvisning i sådana fall. Annars är det ren spekulation. Och då är det snyggt att skriva i stil med "Jag tror att...."
Senast redigerad av johkv637 2022-10-23 kl. 20:49.
Citera
2022-10-23, 20:59
Medlem
Slaskmedias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johkv637
Du uttrycker dig som att det skulle vara fakta, kom med någon form av källhänvisning i sådana fall. Annars är det ren spekulation. Och då är det snyggt att skriva i stil med "Jag tror att...."
Tror du det går att lägga fram källhänvisningar på sånt? Men visst, ”jag tror att” det är så utifrån vad folk jag litar på berättat, och jag tyckte det lät trovärdigt. Tycker du det låter osannolikt, och i såna fall varför?
Citera
2022-10-23, 21:15
Medlem
johkv637s avatar
Citat:
Tror du det går att lägga fram källhänvisningar på sånt? Men visst, ”jag tror att” det är så utifrån vad folk jag litar på berättat, och jag tyckte det lät trovärdigt. Tycker du det låter osannolikt, och i såna fall varför?
Det spelar väl ingen roll vad jag tycker är trovärdigt? Du kommer med ett påstående som personer "du litar på" säger. Menar du att om det inte är osannolikt så är det sant?
Citera
2022-10-23, 21:21
Medlem
Slaskmedias avatar
Citat:
Det spelar väl ingen roll vad jag tycker är trovärdigt? Du kommer med ett påstående som personer "du litar på" säger. Menar du att om det inte är osannolikt så är det sant?
Var och en får själv avgöra hur sannolikt man tycker det låter. Världen är analog, inte digital. Never go full Cathy Newman, förresten.
Citera
2022-10-23, 21:38
Medlem
DixieDs avatar
Citat:

Jag har hört samma sak enligt rykten därav har jag hållt mig borta ifrån att komma nära partiet och kollar man mina inlägg innan det här så påpekade jag att Fallenqvist kommer bli utbytt
Citera
2022-10-24, 19:44
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Hon är bara hantlangaren som driver den radikala SD-falangens ärenden in i kaklet. Eftersom hon varit ivrig att bli kändis och göra sig ett namn och är för korkad för att förstå att hon blir utnyttjad, så har hon gladeligen tänjt gummibandet åt AfS-hållet - tills det slutligen brast. Kom ihåg att hon var ihop med Tobias Andersson så sent som i vintras, och att hon varit en aktiv del i Ungsvenskarna. De miljöer där radikalismen frodas inom SD är just Ungsvenskarna under Tobias Andersson samt stora delar av Riks-miljön.

Hon har alltså haft en relation med Tobias Andersson, porrigt värre! Men menar du på allvar att den radikala falangen även odlas bland folket på Riks? Låter ju riktigt allvarligt. Kan det verkligen vara sant?

Citat:
Det Fallenkvist åkte dit för, är bara såna åsikter och sån retorik som är fullt normal i den kretsen. När Fallenkvist säger ”Helg Seger” så kan man vara nästan säker på att det är skämtsam intern jargong som hon råkade säga offentligt i fyllan i direktsändning.

Jag skulle absolut inte bli förvånad om denna jargong är vanlig bland vissa här, men frågan är bara HUR vanligt. Du drar det några steg längre och menar att det mer eller mindre betraktas som normlt. Bedrövrigt om så är fallet.

Citat:
Hon tog med glädje på sig att göra skitjobbet, och driva partiet i riktning mot AfS - för att det helt enkelt är hennes åsikter och hon rör sig i en ekokammare där alla coola polare tycker likadant. Polarna är dock för smarta för att själva hamna i rampljuset, och med sjölvbevarelsedrift nog att distansera sig innan skiten träffade fläkten.

Fallenkvist var den nyttiga idioten. Bara ren tur för SD att hon inte havererade innan valet.

Ja om detta var speciellt planerat att skada så skull det ju vara perfekt att utlösa Fallenkvist strax innan valet, men då då ej skett så antar jag att det var rent oavsiktligt. Jag antar att dessa radikalitetsfalangr i partiet ändå vill hålla sin ställningstaganden och radikala åsiktr hemliga?
Citera
2022-10-24, 19:44
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Afs är inte framtiden. Därför fattar jag inte varför Fallenkvist medvetet skulle agera i riktning ditåt. Varför marginalisera sig frivilligt? Det är obegripligt.
Hon har redan marginaliserat sig genom sina idiotiska utalanden. Och som sagt. Gustav behöver hjälp med att suga av alla sina AFSugningspartimedlemmar och det kanske hon duger itll. Gustav behöver nog lite vila efter allt sugande.
Citera
2022-10-24, 19:48
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Hon har redan marginaliserat sig genom sina idiotiska utalanden. Och som sagt. Gustav behöver hjälp med att suga av alla sina AFSugningspartimedlemmar och det kanske hon duger itll. Gustav behöver nog lite vila efter allt sugande.
Kasslern har nog en hel del intressen här kan jag tänka, men man skall också ta i beaktande att det även ligger i Kasselstrands intresse att inte avslöja AFS radikala gen så öppet, varför han kanske borde hålla Fallenkvist borta i ett initialskede om det nu är så att han känner att hon skulle kunna tillföra partiet något. OM hon nu skulle vara intresserad. AfS har ju ändå ambitioner att komma i riksdag vilket jag tex tror att NMR tappat hoppet om för länge sedan och istället vill föra en utomparlamentarisk kamp på olika vis.
Citera
2022-10-24, 20:02
Medlem
Slaskmedias avatar
Citat:
Hon har alltså haft en relation med Tobias Andersson, porrigt värre! Men menar du på allvar att den radikala falangen även odlas bland folket på Riks? Låter ju riktigt allvarligt. Kan det verkligen vara sant?
Stod i Expressen i januari, de två kallades för Sd:s powercouple. Fallenkvist är radikal och jobbar på Riks. Hon gör inte sina filmer själv. Det är väl bara logiska slutsatser att det är en radikal miljö.

Citat:
Jag skulle absolut inte bli förvånad om denna jargong är vanlig bland vissa här, men frågan är bara HUR vanligt. Du drar det några steg längre och menar att det mer eller mindre betraktas som normlt. Bedrövrigt om så är fallet.
Återigen samma logik. Hört Tobias Andersson tala, sett vissa av ungsvenskarnas videos, lyssnade lite på debatten från de TV-sända Landsdagarna. Ungdomsförbund ska väl pusha moderpartiet, och det försökte man. I radikal riktning. Om Fallenkvists radikalisering varit oönskad, så hade man förstås inte knuffat fram henne i rampljuset och låtit henne hållas. Den är alltså rimligtvis relativt vanlig - i vissa mindre delar av partiet. Det betyder inte att den är vanlig hos Jimmie Åkesson.

Citat:
Ja om detta var speciellt planerat att skada så skull det ju vara perfekt att utlösa Fallenkvist strax innan valet, men då då ej skett så antar jag att det var rent oavsiktligt. Jag antar att dessa radikalitetsfalangr i partiet ändå vill hålla sin ställningstaganden och radikala åsiktr hemliga?
Jag tycker de som hyser såna åsikter är rätt öppna med det, men självklart måste de göra det med balans och fingertoppskänsla för att inte riskera slaktas av media - som Fallenkvist.
Citera
2022-10-24, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
AFS kan ligga lågt ett tag , om ett tag är allt förlåtet ocn AFS Gustav blir rumsren medlem i Sveriges naziregering.
Citera
2022-10-24, 20:41
Medlem
DixieDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
AFS kan ligga lågt ett tag , om ett tag är allt förlåtet ocn AFS Gustav blir rumsren medlem i Sveriges naziregering.

Sverige är på botten just nu hos alla länder. Vi får tacka Fallenqvist för att ha gjort två anseenden där hon först heilar och sedan skrattar åt ett barn.

Hon har kört oss alla i botten.
Citera
2022-10-24, 20:44
Medlem
DixieDs avatar
Citat:
Stod i Expressen i januari, de två kallades för Sd:s powercouple. Fallenkvist är radikal och jobbar på Riks. Hon gör inte sina filmer själv. Det är väl bara logiska slutsatser att det är en radikal miljö.

Återigen samma logik. Hört Tobias Andersson tala, sett vissa av ungsvenskarnas videos, lyssnade lite på debatten från de TV-sända Landsdagarna. Ungdomsförbund ska väl pusha moderpartiet, och det försökte man. I radikal riktning. Om Fallenkvists radikalisering varit oönskad, så hade man förstås inte knuffat fram henne i rampljuset och låtit henne hållas. Den är alltså rimligtvis relativt vanlig - i vissa mindre delar av partiet. Det betyder inte att den är vanlig hos Jimmie Åkesson.

Jag tycker de som hyser såna åsikter är rätt öppna med det, men självklart måste de göra det med balans och fingertoppskänsla för att inte riskera slaktas av media - som Fallenkvist.

Ja
Han har haft ett förhållande med henne men tagit avstånd nu men kolla hennes Instagram så ser du vad folk skrivit om båda två

Nu sitter man och läser Insta. Man ser hur många som ångrat att man lagt en röst på SD
Senast redigerad av DixieD 2022-10-24 kl. 20:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in