Citat:
Ursprungligen postat av
HusvagnSvensson
Motstånd mot mobbare är inte mobbing. Är det så i din värld att om den mobbade flickan på skolgården ger tillbaka och kallar sina plågoandar elaka saker i sin tur så är hon lika god kålsupare och lika skyldig som dem?
Det är två saker som du konstant upprepar.
Mobbare på skolgården och kyrkans skenheliga jakt på hycklare.
Ditt problem är att du är hemmablind över att du beter dig exakt likadant och blir det du kritiserar andra för.
När du anser att vi andra ska bekämpas och förlöjligas.
Citat:
Kanye West verkar rätt skruvad och ger uttryck för konspiratoriska eller alternativa teorier. Han är också en av dem som blir utsatt för krav på repressalier. Jag stöder även där hans rätt till åsiktsfrihet men inte hans idéer, med reservation för att jag inte satt mig in i dem.
Om du är så bristfälligt insatt i vad han sagt så bör du sätta dig in i vad som hänt.
Det tillhör nämligen sakfrågan och Fallenkvist.
Hans antisemitiska utspel - dagar innan hon använder honom i sitt provokativa inlägg om Anne - har hon nämligen gillat på Twitter.
Om du i annat fall stöder hans rätt till åsiktsfrihet så stöder du antisemitism.
Det vore ju illa
Citat:
Det som gäller principiellt för min del och inte är något specifikt försvar för eventuell antisemitism hos Fallenkvist är att det inte är samma sak att gilla någon på Facebook eller Twitter som att ta ansvar för deras åsikter eller en gilla dem.
Det sitter i ett sammanhang och visar att Fallenkvist följer antisemitiska West och ger tummen upp. Hon är inte ovetande om hans utspel.
I samma veva stängs han av för just antisemitism.
Sen gör hon, kort därefter, ett provokativt inlägg om just en judinna (vars dagbok är föga troligt hon ens läst!) och använder just West.
Citat:
Du ger ju åter uttryck här för samma tänkesätt om olämpliga åsikter som skall brännmärkas och att guilt by association skall användas. Jag har gjort klart att det är just detta som jag ogillar och som är fel.
Jag har överhuvudtaget inte uttryckt mig likt dig.
Det står dig fritt att uttrycka din åsikt, men du är ifrågasatt i din argumentation likaväl som Fallenkvist. Speciellt din dubbelmoral.
"Yttrandefrihet är en princip som säger att man skall ha rätt att yttra sig fritt utan att bli utsatt för repressalier för att man yttrat något."
Tydligen inte.
Du har påstått att jag et al ska bekämpas och förlöjligas - och mobbare är de som förlöjligar andra:
"De [åsiktspolisen och de skenheliga hycklare, min anm] är både farliga och obehagliga och bör bekämpas och förlöjligas med varje tillgängligt medel"
"skolgårdens mobbarmentalitet och mobbmentalitet"
"din gränslösa mobbmentalitet"
"mobbarens behov av att trycka ned andra"
"När mobbarna på skolgården stöter ut någon och kallar henne hora och glasögonorm och mongo"
"Mobbare i skolan får utnyttja sin åsiktsfrihet för att ha åsikter om ett mobbing offer"
"mobbing och orättvis social utfrysning"
"Mobbing och självgott självförhärligande svineri"
"Precis som vid mobbing drivs den medvetet misstolkande av att kunna utöva makt över andra"
"Mobbing och drev"
"mobbande drev"
"bisarrt och ondsint"
"förkastligt åsiktpoliseri"
"Åsiktspoliserna syfte är att utöva makt"
"åsikts- och ordpolisens hela modus operandi"
"åsiktspolisens krav på att kancellera henne"
"hänsynslösa jakten"
"deras rovdjurshunger"
"illvillig tolkning"
"drevet mot henne"
"drev skapas och någon skall brännmärkas så som skett med Fallenkvist"
"folk skall brännmärkas"
"brännmärka människor"
"brännmärker denna åsikt som kättersk och pekar ut den som yttrade den som gudlös."
"kättare, som ärelöst ond och som andligt fredlös."
"skenheliga hycklare"