2022-10-23, 15:48
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DixieD
Först ljög hon om helg seger rörelsen. Hon vet mycket väl att hon provocerar och det gör hon medvetet på TV för att verka häftig. Hon har fått ett uppdrag att marknadsföra SD och hon beter sig riktigt barnsligt

Sedan sitter hon där med en flaska vin och dricker till att kalla barn för kåta. Vad är det för fel på henne liksom

Jag har själv följt Riks emellanåt och händelsen med Fallenkvist har gjort mig oerhört besviken. Jag ser det som att en serie av misstankar som har vuxit i mitt sinne nu har börjat bli verklighet. Jag har verkligen röstat på SD hopp och god tro, men nu känner jag att hoppet sviker starkt och själva grundbulten till att jag röstat som jag gjort nu har lossnat och ramlat av. Även Dick Erixons tystnad i detta är en stor besvikelse. Mitt förtroende har rasat. 😒
Citera
2022-10-23, 15:53
Medlem
DixieDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Jag har själv följt Riks emellanåt och händelsen med Fallenkvist har gjort mig oerhört besviken. Jag ser det som att en serie av misstankar som har vuxit i mitt sinne nu har börjat bli verklighet. Jag har verkligen röstat på SD hopp och god tro, men nu känner jag att hoppet sviker starkt och själva grundbulten till att jag röstat som jag gjort nu har lossnat och ramlat av. Även Dick Erixons tystnad i detta är en stor besvikelse. Mitt förtroende har rasat. 😒

Jag förstår dig
Jag dömer ingen för vad man röstar på. Min partner har alltid röstat på SD men efter att ha sett henne bete sig på detta sätt så fick han avsmak. Mer för att han röstade för en ordningssam struktur i Sverige och inte för att han är nazist. Han kände sig grundlurad att ha röstat fram att parti som accepterar såna beteenden därav skrev jag att har man fått ett förtroende/uppdrag så kan man inte bete sig så enormt ansvarslöst och sedan beklaga sig på sociala medier att man är missförstådd

Hon är inte missförstådd. Hon är en mobbare/en människa som vill skapa hat och misstro i samhället. Att provocera i syfte för att hon får reklam/följare
Citera
2022-10-23, 19:33
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Om hon verkligen har den typen av åsikter så passar hon nog bättre inom AFS ja, eller om de ens skulle ta emot henne. Judesnack och heilande är väl ingen hit om man siktar på att komma över Riksdagsspärren?
Hon kan ju avlösa Gustav med AFSugandet haha. Det kan han behöva. Men AFS gjorde ju ett katastrofval så de är nog inget för framtiden.
Citera
2022-10-23, 19:38
Avslutad
Citat:
Jag vet att en del här misstror mina avsikter och tror att jag ljuger. Men sanningen är den att jag röstade på SD i förra valet och även i det senaste valet. Jag var tveksam denna gång in i det sista, men då jag hörde Jimmie Åkesson frågas ut i 30 minuter med Anders Holmberg så bestämde jag mig.

Om incidenten med Fallenkvist skulle ha kommit innan valet skulle det säkerligen ha fått mig att ändra mig. Nazismen är bland de ideologier som jag finner oerhört motbjudande.

Vi är många i tråden på samma linje. Nu har jag aldrig röstat på SD men som sagt blankt och det var ju nästan samma sak i årets val. Jag har t.o.m. börjat tänka om om folk som börjat rösta på SD som jag trott var kloka och bra människor. Tex en gammal kompis som blivit helt frälst i Trump och förnekat Covid mm och även håller på SD numer. Han försvarar ju vad som helst som SD gör numer och har en så överdriven svartvit syn på Sverige. Visst att det är skit verkligen med våld och gängkriminalitet. För jävligt. Men på vilket sätt kommer det bli bättre med denna regering? SD kommer ju inte förändra det alls. Högre straff för grovt våld är bra. Nazism är däremot lika sjukt det. Om bara vänstersidan kunde kombinera högre straff och tuffa tag mot gängkriminella med sina ”förebyggande åtgärder” så hade jag inte känt att det var pest eller kolera med blocken.

Men, samma här. Hade Rebecka hållt på såhär innan valet hade jag taktikröstat emot SD, inte blankt.
Citera
2022-10-23, 19:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Hon är nazist precis som de flesta SD:are. Hon har bara inte förstått att det, trots helgsegern, ännu inte är rumsrent att komma ut som nazist. Hon saknar omdöme.

Det börjar ju verkligen se ut så. Fan det trodde jag inte.
Citera
2022-10-23, 19:42
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Hon kan ju avlösa Gustav med AFSugandet haha. Det kan han behöva. Men AFS gjorde ju ett katastrofval så de är nog inget för framtiden.

Afs är inte framtiden. Därför fattar jag inte varför Fallenkvist medvetet skulle agera i riktning ditåt. Varför marginalisera sig frivilligt? Det är obegripligt.
Citera
2022-10-23, 20:06
Avslutad
Citat:
Afs är inte framtiden. Därför fattar jag inte varför Fallenkvist medvetet skulle agera i riktning ditåt. Varför marginalisera sig frivilligt? Det är obegripligt.
Fast det är obegripligt om man antar att dom bara vill ha väljare som dig och att dom vill något positivt med Sverige, samt bryr sig om bra relationer mellan oss och andra länder i väst.
Men dom vill uppenbarligen både ha röster från folk som du OCH från ”helg seger”-folket. Det är därför dom kör dubbla budskap hela tiden.
Citera
2022-10-23, 20:32
Medlem
johkv637s avatar
Citat:
För att hon är så jävla ointelligent, inte svårare än så. Att några SD-kramare kommer till försvar är självklart men de vet redan att det är kört.
Senast redigerad av johkv637 2022-10-23 kl. 20:34.
Citera
2022-10-23, 20:33
Medlem
Slaskmedias avatar
Citat:
Hon är bara hantlangaren som driver den radikala SD-falangens ärenden in i kaklet. Eftersom hon varit ivrig att bli kändis och göra sig ett namn och är för korkad för att förstå att hon blir utnyttjad, så har hon gladeligen tänjt gummibandet åt AfS-hållet - tills det slutligen brast. Kom ihåg att hon var ihop med Tobias Andersson så sent som i vintras, och att hon varit en aktiv del i Ungsvenskarna. De miljöer där radikalismen frodas inom SD är just Ungsvenskarna under Tobias Andersson samt stora delar av Riks-miljön.

Det Fallenkvist åkte dit för, är bara såna åsikter och sån retorik som är fullt normal i den kretsen. När Fallenkvist säger ”Helg Seger” så kan man vara nästan säker på att det är skämtsam intern jargong som hon råkade säga offentligt i fyllan i direktsändning.

Hon tog med glädje på sig att göra skitjobbet, och driva partiet i riktning mot AfS - för att det helt enkelt är hennes åsikter och hon rör sig i en ekokammare där alla coola polare tycker likadant. Polarna är dock för smarta för att själva hamna i rampljuset, och med sjölvbevarelsedrift nog att distansera sig innan skiten träffade fläkten.

Fallenkvist var den nyttiga idioten. Bara ren tur för SD att hon inte havererade innan valet.
Citera
2022-10-23, 20:37
Medlem
johkv637s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskmedia
Hon är bara hantlangaren som driver den radikala SD-falangens ärenden in i kaklet. Eftersom hon varit ivrig att bli kändis och göra sig ett namn och är för korkad för att förstå att hon blir utnyttjad, så har hon gladeligen tänjt gummibandet åt AfS-hållet - tills det slutligen brast. Kom ihåg att hon var ihop med Tobias Andersson så sent som i vintras, och att hon varit en aktiv del i Ungsvenskarna. De miljöer där radikalismen frodas inom SD är just Ungsvenskarna under Tobias Andersson samt stora delar av Riks-miljön.

Det Fallenkvist åkte dit för, är bara såna åsikter och sån retorik som är fullt normal i den kretsen. När Fallenkvist säger ”Helg Seger” så kan man vara nästan säker på att det är skämtsam intern jargong som hon råkade säga offentligt i fyllan i direktsändning.

Hon tog med glädje på sig att göra skitjobbet, och driva partiet i riktning mot AfS - för att det helt enkelt är hennes åsikter och hon rör sig i en ekokammare där alla coola polare tycker likadant. Polarna är dock för smarta för att själva hamna i rampljuset, och med sjölvbevarelsedrift nog att distansera sig innan skiten träffade fläkten.

Fallenkvist var den nyttiga idioten. Bara ren tur för SD att hon inte havererade innan valet.
Du kan ju tro att det finns en högre politisk tanke med detta, hatten av om du har rätt men det tror jag inte ett skit på.
Citera
2022-10-23, 20:40
Medlem
johkv637s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BMH
Skenheliga EXPO med Morgan Finnsiö och Erik Glaad sitter och baktalar invandrartjejen och romen Rebecka Fallenqvist i senaste podden. Vidrig människosyn dessa två , Finnsiö och Glaad har. Maken till invandrarfientliga och antisemitiska personer än Finnsiö och Glaad finns knappt. Det värsta för judar ,enligt judarna själv, är sådana son Finnsiö och Glaad som enbart framställer judar som hjälplösa offer och tolkar varje uttalande som är lite speciellt, som Rebeckas uttalande om Annie Frank som antisemitiskt. Dom som påstår Rebeckas Fallenkvists uttalande om Annie Frank är antisemitiskt, det är
enbart dom verkliga antisemiterna, som Finnsiö och Glaad på EXPO. Inte ens judarna jag känner tycker Rebeckas uttalande är antisemitiskt. Däremot lite dåligt underbyggt från början. Och inget annat. Upp till kamp mot antisemitismen, och Finnsjö och Glaad är helt uppenbart representanter för antisemitismen som dom antisemiter dessa två är
Du menar att de noll till antalet judar du känner inte opponerar sig?
Citera
2022-10-23, 20:42
Medlem
Slaskmedias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johkv637
Du kan ju tro att det finns en högre politisk tanke med detta, hatten av om du har rätt men det tror jag inte ett skit på.
Det finns radikala strömningar bland mer etablerade företrädare, och Fallenkvist knuffades fram för att ge dem ett ansikte. Och hon gjorde det med glädje, eftersom hon inte är smart nog att förstå att hon är utbytbar. Man maxade uttaget av radikalism innan valet, och höll tummarna för att det skulle hålla ända till valdagen.

Som sagt, en kändiskåt nyttig idiot som är som en nidbild av en SD-väljare. Ser för övrigt att hon raderat alla sina tweets nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in