2022-10-24, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommisarien89
ut i från tidningen :
VETLANDA. Den häktade kvinnan uppger att hon blev ovän med den försvunna.
Enligt uppgifter finns det dock flera luckor i kvinnans version.
Vittnesmål går också emot hennes redogörelse.
Under eftermiddagen genomsökte kriminaltekniker med hund kvinnans lägenhet.

skrev om lite... men länkar https://www.expressen.se/nyheter/luckorna-i-misstankta--kvinnans-berattelse/

Stort! En hund kommer att markera i lägenheten om det finns spår av blod, om den är rätt tränad. Även om dom städat väl. Dock så gäller det ju alla andras blod också.

Är det en likhund så måste ju TT ha avlidit i lägenheten för att hunden ska reagera, men om hon gjorde det borde kanske likdoften gå att följa även utanför huset, synd att polisen inte har likhund på standby.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PH2
Är det inte så att MP inte får gå in på någons tomt, gå in i fastigheter osv. Dom får bara söka på allmänna platser.

"Räddningslagen" ;

Citat:
2 § Om fara för liv, hälsa eller egendom eller för skada i miljön inte lämpligen kan hindras på något annat sätt, får räddningsledaren vid en räddningsinsats bereda sig och medverkande personal tillträde till annans fastighet (...)

Räddningschef beslutar om räddningsinsats och utser räddningsledare.

Räddningsledare får bereda sig och medverkande personal(kan vara frivilliga) tillträde till annans fastighet, ett beslut som räddningsledaren fattar och det skall vara skriftligt har jag för mig.

Beslutar räddningsledaren att MPS frivilliga får beträda annans tomt så får de göra det, annars inte.

Som det ser ut just nu kan jag inte tänka mig att MPS sökare får beträda privata tomter då det inte finns något konkret som talar för att T.T. kan finnas på en specifik fastighet.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av belloq
Ja, men om du scrollar ner en bit ser du "FÖRRÅDET 1 (1) är 35436 m² stor. Det finns 1 företag på adressen. Gatuavdelningens Centralförråd".
Men området består ju av mer än det förrådet, titta på bilden så ser du ju att det är ett rätt så stort område
Citera
2022-10-24, 16:31
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Polisen vet säkerligen nu hur det gått till, den ena tjejen kommer att släppas, men eftersom det finns fler inblandade är det locket på från Polisen, därav släpps den tjejen inte förrn alla inblandade är inplockade.
Det har säkert blivit ett rejält bråk i lgh, vilket utmynnar i att Tove dör, medvetet eller av olyckshändelse vid själva bråket. Var sen kroppen har dumpats behöver inte någon av tjejerna veta om eftersom fler blivit inblandade i själva bortforslandet.
Att Polisen inte heller längre söker aktivt efter Tove är av denna anledning, vilket de kan haft kännedom om under flera dagar.
Min teori, men vi får se vad som hänt när väl Polisen släpper information om det.
Citera
2022-10-24, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Tyvärr är ju folk slätt direkt efterblivna.
Även jag som inte förrens nu kom på varför storyn förmodligen brusat i bakhuvudet i en vecka.
Sen vet man ju inte hur internationellt detta är, hade inte jag sett det på TikTok så hade jag aldrig vetat och då har jag jobbat i branschen i 4 år
Citera
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Del 1 - Sammanfattning 24 oktober

Citat:
Del 2 - Sammanfattning 24 oktober

Citat:
Del 3 - Sammanfattning 24 oktober

Till startinlägget.

/Mod
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whyman
Stort! En hund kommer att markera i lägenheten om det finns spår av blod, om den är rätt tränad. Även om dom städat väl. Dock så gäller det ju alla andras blod också.

Är det en likhund så måste ju TT ha avlidit i lägenheten för att hunden ska reagera, men om hon gjorde det borde kanske likdoften gå att följa även utanför huset, synd att polisen inte har likhund på standby.

Sant !
Men om dom finner blod, kan dom ju topsa/skrubba och förhoppningsvis kunna hitta rätt dna.
Ja det borde ju gå tycker man, med rätt förutsättningar och rätt hund som sagt.
Citera
2022-10-24, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Jag har snokat på honom, väldigt nyfiken på hur han hanterar allt som händer med hans dotter.
Han står ju som ägare på den här adressen och jag tycker ändå att polisen borde kika lite mer på honom, alternativt kolla om han har mer utrymmen och skrymsle, typ stall och lador

Ja huset i sävsj* eller andra platser som han har kopplingar till. Jag hoppas att polisen tog det här på alvar även om det låter lite som ett långskott men av inläggen får man ryssningar om det stämmer om JL. Fan man tänker på den där Fritz och andra typer som hållit folk instängda i åratal.

Edit: Ser att en byggnad är uppförd på tomten i Ramkvill@ till skillnad mot hittas kartbild.
Senast redigerad av Psykbryt76 2022-10-24 kl. 16:42.
Citera
2022-10-24, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brago22
Sen vet man ju inte hur internationellt detta är, hade inte jag sett det på TikTok så hade jag aldrig vetat och då har jag jobbat i branschen i 4 år
Jag såg det på Facebook känner en handfull krögare, dock i Stockholm.
Citera
Medlem
Citat:
Tyvärr är ju folk slätt direkt efterblivna.
Även jag som inte förrens nu kom på varför storyn förmodligen brusat i bakhuvudet i en vecka.

Jag känner också igen detta fenomen. Att polletten inte trillade ner direkt på oss som inte jobbar på krog är ju inget konstigt. Men jag tänker att en barchef borde vara bekant med detta samt koderna, så han borde snappat upp detta. Men visst, han kanske är smått efterbliven eller nyligen fått jobbet.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av CarolineMM
Så det är hans dotter?
Också nyfiken på honom, partner, jobb osv
I*an L*shem är hennes pappa

* L, E

Här har han sålt lite häst prylar
https://hastnet.se/sv/annonsor/94083/sida/1?type=solda
Citera
2022-10-24, 16:35
Medlem
Citat:
Jag såg det på Facebook känner en handfull krögare, dock i Stockholm.
Skitbra att det blivit spritt ut så, jobbar inte i så stor stad dock som Stockholm, mycket mer använt där antar jag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in