2022-10-24, 16:23
Medlem
Celestrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Jag förvånas av hur många härinne som anser det som nära på omöjligt för två tjejer att forsla ut ett lik från lägenheten.

Offret 65 kg, 160 cm lång.

Vi snackar två tjejer som idrottar/idrottat. In i en resväska eller annan större väska. Hjälps åt att bära väskan ner till bilen. Klart.

Tungt? Visst, men 100% möjligt och ingen jättebedrift. Adrenalinet gör sitt till att de får "extra" krafter dessutom.

Och nyfikna vittnen? De som vaknade av dunsarna? Titthål i dörrarna? Kik ut genom fönstret? Lgh är ju på 3:e vån.
Om något vittne sett 2 tjejer kånka ut med en väska mitt i natten är det nog rätt kört för dom.
Och om de nu inte bekymrade sej över några vittnen när de kånkade och bar ner en stor resväska mitt i natten på detta sätt hade de ju lika gärna tagit henne i armar och ben och burit ut henne. T.o.m om de väntat till nästa dag hade det väckt uppmärksamhet.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av belloq
Men vad har förrådet med saken att göra? Det tillhör inte JJs pappa, det är kommunens.
Det här ÄR ju jjs pappa
https://www.eniro.se/ilan+leshem+vetlanda/13645288/person
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarolineMM
Ja det har du förvisso rätt i, men ändå det känns inte rätt 🤔

Nej, det är väl det GW försöker få fram, att "känslan" är att det inte borde ha hänt. Men om man släpper det här med hur det känns så är det inte så där jätteorimligt ändå. Jag tycker också det låter lite overkligt, men så sitter dom ju där båda två efter en vecka eller vad det är... Och ju längre tid det går desto mer troligt är det nog ändå att dom här två tjejerna är insyltade.
Citera
Medlem
Är det uteslutet att Polis hittat kroppen men ej gått ut med det till allmänheten?
Citera
2022-10-24, 16:24
Medlem
Citat:
https://vm.tiktok.com/ZMFkxdvqM/
Bra, tack. Men denna var svensk inspirerad från England eller USA, kanske båda, jag minns att jag såg några svenska bartenders, barägare länka en svensk text och slutklämmen var typ ”ingen kvinna ska känna sig orolig hos oss vi tillämpar Jag letar efter /Jag är orolig för Frida/Jessica/vad det nu va”
Citera
2022-10-24, 16:25
Avslutad
Citat:
Någon som kollat upp JL?
Vad fann man på lexbase?
Är det hans dotter på bild?
Så många frågor
Jag har snokat på honom, väldigt nyfiken på hur han hanterar allt som händer med hans dotter.
Han står ju som ägare på den här adressen och jag tycker ändå att polisen borde kika lite mer på honom, alternativt kolla om han har mer utrymmen och skrymsle, typ stall och lador
Citera
2022-10-24, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Men detta borde väl ändå barchefen uppmärksammat? Han tillhör ju yrkesgruppen hela grejen handlar om.
Sant!
Citera
2022-10-24, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.-.
Nej, det är väl det GW försöker få fram, att "känslan" är att det inte borde ha hänt. Men om man släpper det här med hur det känns så är det inte så där jätteorimligt ändå. Jag tycker också det låter lite overkligt, men så sitter dom ju där båda två efter en vecka eller vad det är... Och ju längre tid det går desto mer troligt är det nog ändå att dom här två tjejerna är insyltade.

Ja att de gjort något är jag helt med på och nej det är ju inte orimligt i praktiken
Citera
2022-10-24, 16:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
Utan länk är det där bara en trådsanning.
Det står i expressen
Citera
2022-10-24, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Men detta borde väl ändå barchefen uppmärksammat? Han tillhör ju yrkesgruppen hela grejen handlar om.
Tyvärr är ju folk slätt direkt efterblivna.
Även jag som inte förrens nu kom på varför storyn förmodligen brusat i bakhuvudet i en vecka.
Citera
2022-10-24, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Det här ÄR ju jjs pappa
https://www.eniro.se/ilan+leshem+vetlanda/13645288/person

Ja, men om du scrollar ner en bit ser du "FÖRRÅDET 1 (1) är 35436 m² stor. Det finns 1 företag på adressen. Gatuavdelningens Centralförråd".
Citera
2022-10-24, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Jag har snokat på honom, väldigt nyfiken på hur han hanterar allt som händer med hans dotter.
Han står ju som ägare på den här adressen och jag tycker ändå att polisen borde kika lite mer på honom, alternativt kolla om han har mer utrymmen och skrymsle, typ stall och lador

Så det är hans dotter?
Också nyfiken på honom, partner, jobb osv
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in