2022-10-24, 15:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
Kan det vara så att den ena redan brutit ihop och Polis vet Tove är död, därav inget sök längre. Sen att den kanske inte vet vart kropp dumpats om ytterligare personer blivit inblandade i just bortforslandet. Då ligger ju Polisen lågt pga att de ska plocka in fler personer.
Precis, polisen vill först och främst hitta T, så det tror jag på.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Celestron
Glöm det!
Alldeles för mycket buller och bång mitt i natten, utöver de dunsar grannarna hörde. Och alla blodspår de lämnar efter sej, särskilt som de säkert är helt ovana vid den sortens arbete. Och alla delar? 1 väska? 2 väskor? Gå flera gånger?
2 tjejer i den åldern?
Inte en chans!
En ensam kvinna kan dra en resväska
https://news.sky.com/story/woman-murdered-friend-and-stuffed-her-body-inside-suitcase-which-she-dragged-along-london-streets-fo r-two-hours-court-told-12719757
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vitte
En av de häktade kvinnorna har lekt med en farlug 35årig man ifrån vetlanda somm gillar småflickor, tvång o förnedring. Han jobbar under lång tid med skörare tjejer för att vinna ett förtrobende. Han kräver renlighet, analsex och skriver dagbok.Han har en bisarr syn och tanke på kvinnor. Hemmapojke fram tills för 5 år sedan. Han gillar strypsex, medvetslöshet. Han har körkort, många bilar, stort gareage o industrilokal i P-sröm. Han är skriven på en tomt i R- kvilla.
Har nån vindslägenhet under renovering i S-ö.
Han har annoserat efter surregatkvinna att föda hans barn.
Denna mannen är farlig med sitt manupilativa. Sätt. Sitt förakt för kvinnor och sitt sjuka intresse för kontroll och förnedring. Han har inte synts till nu på flera dagar. Inte varit på jobbet.
Får onda aningar.

Det här är precis den typen av person som jag tror kan ha dödat Tove. Du måste polisanmäla detta. Om du lägger ut namnet så kan vi hjälpa till att leta reda på honom.
Citera
2022-10-24, 15:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Det var i Paris, och ett 12-årigt barn som låg mördad i väskan.

Jag tror i princip detsamma!

https://www.eniro.se/i*an+l*shem+vetlanda/13645288/person

Jag håller med, men jag tror att det inte var några som helst problem att flytta kroppen. JJ har ju vuxit upp på hästgård, höbalar, morotssäckar, havresäckar, mocka gödsel är riktigt tunga grejer. Det är liksom inga kaniner man utfodrar.....Några har påstått att MH är en riktigt stor tjej, jag tyckte det syntes på bilden från handbollsmålet, hon såg ut som att hon nästan nådde båda stolparna samtidig....

Det var det också, ett vanligt sätt att dra ett lik. Här ska du se https://news.sky.com/story/woman-murdered-friend-and-stuffed-her-body-inside-suitcase-which-she-dragged-along-london-streets-fo r-two-hours-court-told-12719757
Citera
2022-10-24, 15:36
Medlem
Citat:
En av de häktade kvinnorna har lekt med en farlug 35årig man ifrån vetlanda somm gillar småflickor, tvång o förnedring. Han jobbar under lång tid med skörare tjejer för att vinna ett förtrobende. Han kräver renlighet, analsex och skriver dagbok.Han har en bisarr syn och tanke på kvinnor. Hemmapojke fram tills för 5 år sedan. Han gillar strypsex, medvetslöshet. Han har körkort, många bilar, stort gareage o industrilokal i P-sröm. Han är skriven på en tomt i R- kvilla.
Denna mannen är farlig med sitt manupilativa. Sätt. Sitt förakt för kvinnor och sitt sjuka intresse för kontroll och förnedring. Han har inte synts till nu på flera dagar. Inte varit på jobbet.
Får onda aningar.

JL?
Citera
2022-10-24, 15:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mingoarnes
Nä visst du har helt klart en poäng i detta. Det kan vara så enkelt att dom flyttat kroppen snabbt och lätt in i bilen och mer komplicerat än så behöver det ju ej vara. Men visst det finns mkt som är oklart i detta fallet. Ostraffade och allt, inga yrkeskriminella vi pratar om, mkt märkligt fall oavsett.
Här är ett fall, en kvinna som blev arg på sin vän för ett par vecor sen i england https://news.sky.com/story/woman-murdered-friend-and-stuffed-her-body-inside-suitcase-which-she-dragged-along-london-streets-fo r-two-hours-court-told-12719757
Citera
2022-10-24, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Det här är precis den typen av person som jag tror kan ha dödat Tove. Du måste polisanmäla detta. Om du lägger ut namnet så kan vi hjälpa till att leta reda på honom.

Tove kanske är i nån källare och de håller på så hon ska föda hans barn
JJ har kopplat ihop dem
Citera
2022-10-24, 15:38
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Inte alls omöjligt. Ser det som mer troligt än att båda skulle hålla tyst så här länge. P7 och personutredningen pekar väl också åt det hållet.

Framförallt personutredning på bara en av MGM (om det inte ändrats). Den andre lär släppas isf så snart Polisen gjort jobbet klart.
Citera
2022-10-24, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saddamen
Absolut. Du har helt klart en poäng här. Det är på det sättet det "bästa" stället att ställa cykeln på. Frågan är dock om någon av MGM är så pass "streetsmart" att man resonerar så som du gör i den situation de befinner sig. Det är jag mer tveksam till.
Jag tror att det är det "bästa stället" just i en oplanerad stressad situation där beslut kanske till och med tas efterhand. Bäst i någon slags absolut mening hade ju varit betydligt längre bort från sin egen bostad. Givet tid att tänka igenom det så finns det ju bättre sätt och ställen att bli av med en cykel.

Eller var planen att under söndagen klippa låset och sedan göra sig av med den permanent? Har vi någon tidpunkt för när cykeln hittades parkerad där? Söndag? Måndag?
Citera
2022-10-24, 15:39
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haldane
Oplanerat i den meningen att JJ inte visste att tillfället skulle komma just där och då, man har improviserat, men tanken har funnits där hos JJ i flera år...

Jag är helt enig med dig.

Citat:
Ursprungligen postat av belloq
Alltså, om JJs pappa har valt att gömma ett lik i ett förråd som tillhör Vetlanda kommuns gatuavdelning så kommer både han och jag behöva genomgå en sinnesundersökning.

Han kanske inte vet om det? Dottern varit och "lånat" nycklarna för någon difus anledning?

(spekulation)

Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Men är det på sannolika skäl? Inte skälig misstanke?

Dom sitter på den högre misstankegraden.

Citat:
Ursprungligen postat av movingmad
Hur lätt är det att krångla ner en död/medvetslös person på 1,60 i en resväska? Särskilt om personen börjar bli likstel. Känns rätt osannolikt.

Likstelheten sätter inte in förrän efter en ca 6-8 timmar, om inte mer. Så knöla ner en kropp i stor resväska direkt, ja det bör gå.
Citera
2022-10-24, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Jag är helt enig med dig.

Han kanske inte vet om det? Dottern varit och "lånat" nycklarna för någon difus anledning?

(spekulation)

Dom sitter på den högre misstankegraden.

Likstelheten sätter inte in förrän efter en ca 6-8 timmar, om inte mer. Så knöla ner en kropp i stor resväska direkt, ja det bör gå.

Håller en resväska för 55 kg utan att kollapsa?
Citera
2022-10-24, 15:41
Medlem
Citat:
Får onda aningar.

Jag hoppas att du anmält detta!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in