2022-10-24, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dagdrommaren
Har de kollat igenom de häktades mobiler ordentligt?
Självklart. Det lär ha varit en av de första saker man gjorde.
Citat:
Ursprungligen postat av Dagdrommaren
Kan de inte se vart Toves mobil finns?
Nej. Den är avstängd eller slut på batteri.
Citera
2022-10-24, 12:08
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Tänker att de borde ha kollat hur de båda misstänktas telefoner har rört sig den natten. Finns det några uppgifter kring det ?
Tror inte polis släpper bevis. Vi har bara fått veta lite vad GM har sagt.
Citera
2022-10-24, 12:09
Medlem
lindblomsgröns avatar
Tror det är farliga typer som ligger bakom några av de nämnda har på något vis retat upp mörkskygga personer.
Citera
2022-10-24, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lakritspastill
Om inte någon av tjejerna börjar prata snart är jag tveksam till att dom är ensamt skyldiga till Tts försvinnande.. sannolikheten att det bara är tjejerna inblandade och det inte finns spår är minimal. Att ingen av tjejerna bryter ihop och erkänner är så märkligt.
Ponera att någonting hänt påväg hem, av en okänd GM.. sånt har hänt tidigare, Lisa H, Engla, m.m
Helt ärlig så tror jag inte att det bara är tjejerna. Det kommer nog fler gripanden snart… vänta.

En annan fråga, vad sägs på byn? Vad tror Vetlanda?

Jag tror med nåt hände när de skildes, när hon cyklade, men om det var före eller efter 3 är frågan
Citera
2022-10-24, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fonzen
Var är sammanfattningen till varför man tror tjejerna är iblandade?
Det är en ganska bra fråga. De är så klart de sista som såg henne i livet och hade enligt uppgift haft en konflikt. Men polisen har också uttalat det finns omständigheter som MGM haft svårt att förklara. En sådan sak skulle kunna vara att man spårat TTs telefon till lägenheten *efter* det att MGM sagt att man lämnat den.
Citera
2022-10-24, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Tror inte polis släpper bevis. Vi har bara fått veta lite vad GM har sagt.

Nej såklart men de borde kunna se vart de befunnit sig och sökt utifrån den informationen.
Eller så har de stängt av sina telefoner under natten vilket såklart är en röd flagg det också.
Citera
2022-10-24, 12:13
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johann78
Det är en ganska bra fråga. De är så klart de sista som såg henne i livet och hade enligt uppgift haft en konflikt. Men polisen har också uttalat det finns omständigheter som MGM haft svårt att förklara. En sådan sak skulle kunna vara att man spårat TTs telefon till lägenheten *efter* det att MGM sagt att man lämnat den.
Det är ju graverande om något.

En tidig tanke jag fick var annars att hon drullat, att hon drunknat, eller något. Men, det finns ju inget som pekar på att hon ska ha varit kraftigt berusad. Känns annars som en sådan där typisk grej som händer regelbundet (dock oftast män).
Citera
2022-10-24, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fonzen
Var är sammanfattningen till varför man tror tjejerna är iblandade? Och varför man tror en kan vara psykisk sjuk? Svartsjuka misstanke? Varför kan det inte vara hennes pojkvän. Flashback skitdåligt på att sammanfatta

Kan ju vara så att dom planerat eller betalat någon för att göra sig av med T..
för vad det verkar som verkar ju en vara en målvakt..
Citera
2022-10-24, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommisarien89
Fan hade det varit min partner, så klart jag varit förstörd dom första timmarna, dygnet.. Men sen gett mig fan på att engagera mig och hjälpa till !
Det är nog ganska få här som är intresserade av hur just du eller jag hade gjort i det läget. Det vi kan konstatera är att vi alla agerar olika och att pojkvännens agerande inte i det stora hela är misstänkt enbart på det faktum att han inte är ute och letar.
Citera
2022-10-24, 12:15
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av extranode
Jag har en tanke om varför låset sitter så konstigt på cykeln.
Att den var fastlåst utanför JJ.

Att T har låst cykeln i någonting utanför JJ när de kommit dit, men att det är först efter 'brottet' och att de mest akuta åtgärderna fixats som man inser att T:s cykel sitter fastlåst utanför! -Inte bra! Cykeln måste bort!

Man har tydligen inte haft tillgång till nyckeln för att låsa upp det (T inte längre där), men man har fått loss låset ifrån vad den nu satt fast i.

Någon kanske kan kolla vad den i så fall kan ha varit fastlåst i där?

tex en mindre lampstolpe eller dylikt man med visst besvär faktiskt kan lyfta loss låset och cykel ifrån för att kunna gå iväg med cykeln.

Kanske har den suttit i något som lätt går att bryta sönder, men som syns på plats?

Efter detta kånkas cykeln eller körs med bil till där den hittades och bara dumpas. Den hade ju dessutom hittats slängd och en tant hade rest den som jag fattade det.

Eller så satt låset där för att försvåra för någon att cykla iväg med cykeln. Det är lättare att cykla iväg om det inte sitter ett lås i hjulet.

En person som snabbt behöver ett transportmedel väljer då det enklaste alternativet, att stjäla en cykel som inte har ett lås i framhjulet.

Det aktuella låset hindrar inte en cykeltjuv som är ute efter cyklar att sälja och som har verktyg med sig oavsett om låset sitter runt en träbit eller metallstolpe.
Citera
2022-10-24, 12:16
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Nej såklart men de borde kunna se vart de befunnit sig och sökt utifrån den informationen.
Eller så har de stängt av sina telefoner under natten vilket såklart är en röd flagg det också.

De har nog sökt GPS i bil om det finns, mobil, datorer, övervakningskameror etc. Eller håller på. Så man kan få en bild av vad som har hänt.
Senast redigerad av okok1 2022-10-24 kl. 12:18.
Citera
2022-10-24, 12:16
Medlem
lindblomsgröns avatar
Vill ha mera info om bilen på Mc D
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in