2022-10-24, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Det avskrevs som olycka. I julas var det ju en annan "biljardtjej" som "tog självmord", nästan samma dag/julafton, typ.
Nu väntar vi på nästa jul (inte denna), det verkar hända varannan Jul där i landskrona och Biljarden.

Ja, om det nu är sant att JJ sågs på MCD i en BMW med en man.....

JJ måste ju ha jobbat otroligt snabbt, i princip hade hon ca 24 timmar på sig.....tills polisen plockade in henne.

Jag har för mig att de som såg annonsen på Marketplace sa att det var den söndagen då TT anmäldes försvunnen. Någon kanske tog skärmdump?

Pekar ju snarare på att hon är oskyldig…
Citera
2022-10-24, 11:58
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haldane
Intressant, nuvarande ägare äger 18 fordon, bilexportör?
https://biluppgifter.se/brukare/person/M3DY1V97rN?utm_source=merinfo&utm_medium=web&utm_c ampaign=owner&utm_term=person

Tillhör motorcykelgäng hårdbarkade typer
Citera
2022-10-24, 11:59
Medlem
Tänker att de borde ha kollat hur de båda misstänktas telefoner har rört sig den natten. Finns det några uppgifter kring det ?
Citera
2022-10-24, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kyrkoklocka
Svar till "jag-minns-inte-vem-i-tråden-som-frågade":
Med att tjejerna försöker gömma sig genom att stänga ner sina facebook/instagram baserade jag på att JAG inte kunde se något av dessa. Att dessa konton inte verkar vara tillgängliga för alla.
Kanske andra, med olika kontoinställningar, eller vänner till tjejerna fortfarande kan se(?) och att det därmed finns kvar.

Är tjejerna häktade och inte har tillgång till sociala medier är det kanske föräldrar/anhöriga/vänner (under förutsättning att dessa har kontonamn/lösenord) som griper in & stänger ner (eller åtminstone tar bort det offentliga så som bilder m.m). Jag själv har en anhörig som förfogar över kontonamn/lösenord ifall något skulle hända mig - då menar jag typ dö eller vara oförmögen att själv kunna avsluta mina konton.

Att få sitt konto stängt pga "hot" eller "upplevd stalking" av allmänhet medan man sitter häktad BORDE gå att få tillstånd att göra via en advokat - kanske inte tjejerna personligen får utföra det, men om dom ber advokaten själv eller att denne förser deras anhörige med namn/lösen och stänga ner kontot så TROR jag absolut det godkänns, såvida det inte påverkar utredningen.
O.T. men "Kapten Klänning" fick (om jag läste rätt) tillstånd att GÖRA AFFÄRER och sälja skog/mark medan han var i häktet...via sin advokat då alltså, eftersom markaffären inte hade något att göra med det han var häktad för.

Jag TROR absolut att tjejerna är om inte skyldiga till, så åtminstone delaktiga i, Toves försvinnande. Och att föräldrarna kanske försöker "fluffa till" det lite och skydda dom genom att inte offentliggöra så mycket.

Varje förälder vill väl tro gott om sitt barn - se bara på Olof som dömdes för mordet på Malin - hans morsa tror fortfarande på hans oskuld trots att hans sperma fanns på Malin.
Varför skulle det då vara orimligt att dessa tjejers föräldrar försöker skydda dom så mycket som möjligt när man inte ens VET om dom är skyldiga till något?
Försvarsadvokaten får EJ förmedla sådana uppdrag/uppgifter till andra.
Med risk för att bevis kan förstöras/raderas.

Då begår advokaten ett brott själv!
Citera
2022-10-24, 12:01
Medlem
Blot-Svens avatar
Min helt okvalificerade bedömning är att de misstänkta tjejerna inte är kapabla att skaffa undan en kropp om det skulle röra sig om dråp. Troligare är i så fall att Tove dött någon annan stans, kanske utomhus. Finns väl 10 000 gamla jordkällare, brunnar och hål att leta i. Dessvärre.
Citera
Medlem
NamnlosBarns avatar
Tror inte hon lever ,hade hon bara vart kidnappad så hade dom gett upp och berättat vart hon är.
Citera
Medlem
Om inte någon av tjejerna börjar prata snart är jag tveksam till att dom är ensamt skyldiga till Tts försvinnande.. sannolikheten att det bara är tjejerna inblandade och det inte finns spår är minimal. Att ingen av tjejerna bryter ihop och erkänner är så märkligt.
Ponera att någonting hänt påväg hem, av en okänd GM.. sånt har hänt tidigare, Lisa H, Engla, m.m
Helt ärlig så tror jag inte att det bara är tjejerna. Det kommer nog fler gripanden snart… vänta.

En annan fråga, vad sägs på byn? Vad tror Vetlanda?
Citera
2022-10-24, 12:02
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radbean
Ok, var BO kvar i lägenheten då medans MGM var och åt, sen när de kom hem levde BO och de fick ha ihjäl henne
Det finns ingen information om att någon åt, eller handlade mat på McD. Bara att de/den var där.
Citera
2022-10-24, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Citat:
Åklagare Adam Rullman, som leder utredningen, vill på måndagen inte kommentera om något nytt har skett i utredningen under det senaste dygnet.

– Jag har inget nytt att kommunicera i nuläget, säger han.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/mQQl1L/forsvunna-tove-21-missing-people-pausar-sokinsats

Adam vill inte kommentera om något nytt skett i utredningen.
Hur ska man tolka det tro?

Som att dom inte har något alls, tjejerna nekar fortfarande o ju längre tiden går så vet dom att hon inte är hittad.
Citera
2022-10-24, 12:03
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NamnlosBarn
Tror inte hon lever ,hade hon bara vart kidnappad så hade dom gett upp och berättat vart hon är.
Jo, det är väl straffsatsen för mord som gör att ingen vill snacka. Snart bryter väl någon av dem ihop. Särskilt om det var en "olyckshändelse".
Citera
2022-10-24, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detroit1
Någon eller några användare här på flashback har alltså lyckats gräva fram att i en av lägenheterna i huset som TTs cykel stod lutad mot, så bor två innebandyspelare i ungefär samma ålder som TT, varav minst en av dem samma dag som TT försvann har varit på ett företsgsevent hos en bilhandlare där även TTs fotbollslag deltog?

Är det korrekt uppfattat?
Om ja, är detta meddelat till polisen?

Det borde definitivt polisanmälas. Polisen ville gärna ha tips om cykeln.

Det är naturligtvis en mycket intressant koppling. Man skulle kunna tänka sig att T har följt med de andra två till lägenheten just för att hon skulle träffa personen på Gränsgatan någon gång vid 3-tiden, så det var lämpligt att vara hos dem som bara bodde 200, meter därifrån. Hon lämnade sedan Storgatan 71 på cykel någon gång efter 3.

Men man kan ju tycka att polisen borde ha kollat upp personerna på adressen och det borde också finns någon kommunikation mellan T och E under kvällen. Det är i vilket fall tillräckligt intressant för att polisen skall titta på det, särskilt om det inte kommer längre med MH och JJ.
Citera
2022-10-24, 12:04
Medlem
Man skulle egentligen söka av alla brunnar. Eftersom man finkammat terräng osv så är de troligt hon är väl dold men jag tror hon är i närområdet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in